Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:03:33 GMT

روستای بیشه دراز در مسیر بالندگی و آبادانی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۸۱۳

روستای بیشه دراز در مسیر بالندگی و آبادانی

ایلام - ایرنا - روستای بیشه دراز در بخش مرکزی دهلران در چارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی و با اجرای پروزه های زیربنایی و عمرانی مسیر بالندگی و آبادانی را می پیماید.

به گزارش ایرنا، این روستا در 30 کیلومتری شهر دهلران واقع شده و دارای 80 خانوار و جمعیتی بالغ بر 450 نفر است که شغل بیشتر مردم آن نیز کشاورزی و دامداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر ظرفیت های دامداری و کشاورزی این روستا در مسیر عتبات عالیات نیز قرار داد و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است.
با توجه به این ظرفیت ها و تلاش مسئولان، این روستا سال گذشته بعنوان روستای پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان معرفی شد و در کنار آن کار احداث واحدهای مسکونی مقاوم با تسهیلات بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفت.
استقبال مردم و توجه مسئولان باعث شد روند کار تسهیل و مردم با بهره گیری از تسهیلات بنیاد مسکن واحدهای فرسوده خود را مقاوم سازی کردند.
در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و بویژه مشاغل خانگی نیز مردم با ارایه طرح پای کار آمدند و خواستار دریافت تسهیلات برای اشتغالزایی در این روستا شدند و مسئولان نیز این مهم را پیگیری کردند.
فرماندار دهلران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این روستا در دوران دفاع مقدس، واقع شدن در مسیر عتبات عالیات، دسترسی به بارگاه امامزاده ها و دارا بودن جاذبه های گردشگری از جمله ظرفیت های این روستاست که با مشارکت مردم موجب رونق اقتصادی روستا و مهاجرت معکوس می شود.
سید حسینعلی موسوی گفت: اجرای طرح پایلوت اتصاد مقاومتی در این روستا باعث توسعه اشتغال ، درآمدزایی و جلوگیری از مهاجرت مردم می شود.
فرماندار دهلران از ساخت مسجد روستا خبر داد و گفت: برای اجرای آن بالغ چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده و هم اکنون در مرحله اسکلت بندی و تیرچه ریزی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.
رئیس بنیاد مسکن دهلران نیز گفت: 11 میلیارد و 500 میلیون ریال برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی این روستا هزینه شده است.
سجاد نقیبی افزود: برای اجرای طرح هادی روستا نیز چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده تا شاهد اجرای طرح هادی نیز در این روستا باشیم.
مدیر آب روستایی دهلران نیز گفت: کار مطالعه تعویض خط انتقال آب شرب این روستا به اتمام رسیده است.
غلامعلی کارگر افزود: خط انتقال آب شرب این روستا بطول 20 کیلومتر با توجه به فرسودگی و تعمیرات مداوم نیاز به تعویض دارد که برای این کار اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال نیاز است.
بخشدار مرکزی دهلران نیز گفت: تدابیر لازم برای رونق این روستا و ایجاد اشتغال برای اهالی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی اندیشیده شده است.
حسین ایمانی افزود: احداث پارک زائر در این روستا در زمینی به گستره یک هزار و 200 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در دستور کار است.
فرمانده انتظامی دهلران نیز گفت:در جهت برقرار امنیت در این روستا ایجاد یک پاسگاه انتظامی برای آن پیش بینی شده است.
سرهنگ منوچهر مکی افزود: مجوزهای لازم برای این کار اخذ شده و مکانی نیز برای این پاسگاه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با انجام مراحل تعمیر و تجهیز شاهد راه اندازی آن باشیم.
با توجه به اقدامات انجام شده و مجموعه تدابیر اندیشیده شده به زودی روستای بیشه دراز در مسیر توسعه و اشتغال قرار خواهد گرفت و این امر موجب رونق کسب و کار و اشتغال در روستا و استفاده از ظرفیت های آن در همه زمینه ها خواهد شد.
7175/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دهلران روستاي بيشه دراز اقتصاد مقاومتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از وصل شدن خط انتقال آب روستای "دشت اکبر" دهلران که به اثر سیل تخریب شده بود خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، محمد محمدی  ‌با بیان اینکه با تلاش جهادی ترمیم خط انتقال آب 200 خانوار روستای "دشت اکبر" دهلران وصل شد، اظهار داشت:طی عملیات جهادی در مدت زمان 6 ساعت محل آسیب دیده خط انتقال آب به طول100 متر تعویض و مرمت شد.

مدیرکل آب و فاضلاب ایلام تصریح کرد:آب روستای "دشت اکبر" پس از چند ساعت قطعی،دوباره وصل و وارد مدار بهره برداری شد.

محمدی با تاکید بر حضور به موقع اکیپ های اجرایی و عوامل فنی آبفای دهلران پس از اخذ گزارش،خاطر نشان کرد:این عوامل با امکانات و ماشین‌آلات لازم در محل حادثه حضور یافته و اقدامات فنی لازم برای ترمیم و مرمت خط لوله آبرسانی روستای فوق انجام شد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش همکاران آبفای دهلران،گفت: همچنین از همکاری موثر شهرداری و اداره توزیع برق دهلران نیز کمال تشکر را داریم.

به گزارش تسنیم، دشت اکبر روستایی در دهستان نهرعنبر بخش موسیان از توابع شهرستان مرزی دهلران است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • خسارت سیلاب به روستای تختان دهلران
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد
  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت