Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@22:57:30 GMT

اعلام آمادگی مقدونیه برای تغییر نام این کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۸۱۷

خرداد: تشابه نام این کشور با منطقه‌ای در یونان، برای تغییر نام کشور خود ابراز آمادگی کرد.
به گزارش خرداد ،رهبران یونانی اما در نشستی با حضور آلکسیس سیپراس، نخست وزیر این کشور پیشنهاد مقدونیه را رد کردند و دولت یونان در واکنش به اظهارات زائو درخصوص نام پیشنهادی‌اش برای مقدونیه تمایلی از خود نشان نداد.
زائو "جمهوری مقدونیه ایلیندسکا " را نامی مورد قبول برای هر دو طرف دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ایلیندسکا" به معنای "روز الیاس پیامبر" است که به شورشی در سال 1903 علیه اشغالگران ترکیه ارجاع می‌دهد.
زائو گفت: با این راهکار احتمالی، شان خود را حفظ کرده و هویت مقدونیه‌ای خود را تایید و تقویت می‌کنیم.
نخست وزیر مقدونیه تصریح کرد، این نام در نهایت به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد. او همچنین تاکید کرد که مقدونیه هیچ ادعای مالکیت ارضی‌ای در خصوص همسایه جنوبی خود (یونان) ندارد و مرزها باید همان‌طور که هستند حفظ شوند.
مقدونیه بخشی از یوگوسلاوی سابق است که در سال 1991 اعلام استقلال کرد. یونان مدعی است که نام این کشور مدعی مالکیت ارضی بر مقدونیه یونان، یکی از استان‌های شمالی این کشور است.
زائو همچنین اظهار کرد، با طرح این نام جدید "تفاوتی کامل میان نام این کشور و استان مقدونیه یونان به وجود خواهد آمد".
در آتن نیز رهبران اپوزیسیون این کشور و همچنین رییس جمهور آن، در نشستی با حضور سیپراس نام " مقدونیه ایلیندسکا" را غیرقابل قبول دانستند زیرا به گفته دیمیتریس کوتسومباس، رهبر حزب کمونیست یونان این نام نه جغرافیایی است و نه تاریخی و با توافقی که در مذاکرات دو دهه‌ای با میانجی‌گری سازمان ملل صورت گرفته، تضاد دارد.
در بیانیه دولت یونان در واکنش به این اقدام آمده است که مقدونیه بدون استفاده از این نام پیشنهادی در امور داخلی و اتخاذ آن تنها برای کاربردهای بین‌المللی نمی‌تواند نام کشور خود را تغییر دهد و این قابل پذیرش نیست.
دولت یونان اما از ادامه همکاری دو کشور برای یافتن راهکاری که با پذیرش دو طرف همراه باشد، استقبال کرد.
در مقدونیه نیز درگیری‌هایی بر سر این تغییر نام وجود دارد و حزب اپوزیسیون این کشور تصریح کرده است که از تغییر نام این کشور حمایت نمی‌کند. این امر موجب شده که زائو از مردم مقدونیه درخواست کند که از این نام پیشنهادی حمایت کنند. برچسب ها: مقدونیه ، اروپا ، یونان

منبع: خرداد

کلیدواژه: مقدونیه اروپا یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد

علیرضا شهرجردی روز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری آزمون اظهار کرد: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی استان مرکزی در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان ساوه به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز برگزار می‌شود.

افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است تا استان مرکزی چون سال‌های گذشته میزبانی شایسته‌ای برای این آزمون مهم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تست دریافت درجه ایثار در ۲ مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی برگزار می‌گردد، گفت: در نخستین بخش آزمون شرکت کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اعلام جزئیات این آزمون گفت: مرحله آمادگی جسمانی با آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد ونجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امدادونجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادراجرایی اقدام نموده است.

نماینده سازمان امدادونجات کشور فرشید بنی دیدار را به عنوان سرتیم هیات داوران معرفی کرد و گفت: وحید آستارکی، سید جمال هشمی، مهدی نظری، سجاد حیدریان، امین جعفر بیگی، یونس حسنوند، بهداد برزویی، ابراهیم مهدی پور، مصطفی احمدتبار دیگر اعضای هیات داوران این آزمون خواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موقثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه برلی خدمت‌رسانی به شهروندان در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

گفتنی است پس از برگزاری آزمون ویژه برادران، آزمون ویژه بانوان نیز از ۲۲ اردیبهشت ‌ماه به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی هلال احمر ساوه به میزبانی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور