Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:55:56 GMT

طرح هادی در 70 درصد روستاهای سمنان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۸۲۹

طرح هادی در 70 درصد روستاهای سمنان اجرا شد

سمنان- ایرنا- ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، افزایش ثروت، بهبود وضعیت معیشت مردم در مناطق روستایی از مهمترین راهبردهای طرح هادی است که تاکنون این طرح در 75 درصد روستاهای سمنان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، در طرح هادی به گردشگری روستایی برای توانمندسازی جوامع محلی توجه شده و برای اجرای این طرح در کشور حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرای طرح هادی روستایی توسعه دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، ارایه طرح های کشت گیاهان دارویی، پرورش طیور و زنبور عسل و ایجاد زیرساخت هایی برای توسعه این صنایع را در کشور به همراه دارد.
افزایش سالخوردگی جمعیت روستاها، کاهش متوسط بعد خانوار از 4.6 به 3.6، افزایش متوسط سن ازدواج جوانان روستایی، تضعیف تعلق خاطر به روستاها را از چالش های اجتماعی و فرهنگی جامعه روستایی است که با اجرای طرح هادی می توان بخش قابل توجه ای از این مشکلات را برطرف کرد.
اکنون طرح هادی 36 هزار و 400 روستا کشور تهیه شده و در 41 درصد روستاها این طرح اجرایی شده است و 12 میلیون نفر از جمعیت روستایی از اجرای طرح هادی بهره مند شده اند.
استاندار سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : 75 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در استان سمنان طرح هادی دارند و یکی از اولویت‌های این طرح که هر 10 سال یک‌بار بازنگری می‌شود ،مقوله عمرانی روستایی و جمعیتی است.
سید شهاب الدین چاوشی افزود: 298 روستای بالای 20 خانوار در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 220روستا طرح هادی دارند که البته این تعداد در سرشماری سال 95 به ثبت رسیده که تعداد 31 روستا نسبت به سال85، به این تعداد افزوده ‌شده‌اند.
وی اظهارداشت: تاکنون 39 هزار سند مسکن روستایی در استان سمنان صادر شد که از این تعداد هشت هزار و 567 مورد شامل تسهیلات بازسازی مسکن روستایی است.
وی خاطرنشان کرد : ساخت و سازهای غیرمجاز، مهاجرت های بی رویه، کمبود محسوس امکانات رفاهی، خدماتی از جمله مشکلات مناطق روستایی کشور به شمار می رود که برای رفع این مشکلات طرح هادی روستایی در استان سمنان بازنگری می شود.
چاوشی بابیان این که روستاهای استان از استحکام سازه‌ای مناسب برخوردار نیستند، گفت: باید با کمک دهیاری، شورا و معاونت عمرانی استانداری با جذب اعتبارات و اجرای طرح هادی برای نوسازی روستاها اقدام شود.
استاندار سمنان ادامه داد : نوسازی بافت فرسوده از جمله اولویت‌های دولت محسوب می‌شود و در قالب طرح هادی علاوه بر افزایش ضریب ایمنی می‌توان در جذب گردشگران اقدام کرد.
وی تصریح کرد: اجرای موثر طرح‌های هادی، اصلاح و بهسازی معابر و بافت روستایی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها جلوگیری و باعث دلگرم شدن مردم و افزایش امید به خدمات صورت گرفته می‌شود
چاوشی با بیان این که بیشتر فعالیت‌های بنیاد مسکن تبلیغی نبوده و برای رضای خداست، افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در روستاها و حوزه بنیاد مسکن صدور سند روستایی است که مشکلات مربوط به سنددار کردن واحدهای روستایی در صورت درخواست دهیاران و شوراها باید برطرف شود.
به گزارش ایرنا، از 19شهر استان سمنان 15شهر دارای جمعیت کمتر از 25هزار نفر است که در حوزه وظیفه بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان است.
6026/7339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح هادي روستا توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد