Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@08:42:11 GMT

ماس: اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای جدی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۸۳۳

ماس: اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای جدی است

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور گفت که اروپا تمامی تلاش خود را برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران به کار می‌گیرد و این موضوع برای آمریکا روشن است که اروپا بدون این کشور هم در توافق می‌ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان معتقد است که همچنان راهی برای نجات توافق هسته‌ای با ایران (برجام) وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با روزنامه «وست‌دویچه» در پاسخ به اینکه با وجود خروج آمریکا از توافق و اینکه چنین وضعیتی تقریبا بلافاصله به بحرانی تبدیل شد، با این وصف آیا همچنان می توان این توافق را نجات داد؟ گفت: «بله. (البته) این کار آسانی نیست.ما در قالب اتحاد اروپایی خیلی جدی روی این موضوع کار می‌کنیم تا این توافق را نگه داریم. توافق شاخص‌های ما در زمینه منافع امنیتی را تامین می‌کند. در این توافق قوانین روشنی وجود دارد در این راستا که ایران سلاح هسته ای تولید نمی‌کند و بدون آن هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد.»

ماس افزود: «منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، در همسایگی ما از عواملی است که در راستای منافع آلمان و اروپاست و به صلح و امنیت در اروپا ارتباط دارد ما نباید و چنین هم نخواهیم کرد که اقدامی در راستای حفظ توافق را نادیده بگیریم.»

این روزنامه آلمانی با اشاره به رویکرد اروپا در پی خروج آمریکا از برجام  و نزدیک شدن به ایران و روسیه و چین، از وزیر خارجه آلمان پرسید که آیا در مبانی ارتباط فراآتلانتیک شکاف ایجاد شده است؟ ماس در پاسخ گفت: «خیر.در مبانی روابط فراآتلانتیک ما هیچ تردیدی وجود ندارد اما طبیعتا ما از زمان روی کار آمدن «دونالدترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شاهد تحولی در روابط با ایالات متحده هستیم ما باید با احتیاط و با رویکرد عقلانی به تصمیم‌های غیرمنطقی ترامپ واکنش نشان دهیم.اتحاد اروپایی‌ در این مورد نقش محوری دارد ما برای آمریکایی‌ها این موضوع را روشن کرده‌ایم که ما در توافق می مانیم حتی اگر آنها از آن خارج شوند.»

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد توانایی اروپا  در حفاظت از شرکت‌های اروپایی در ارتباط با ایران با توجه به تحریم‌های آمریکا  هم گفت: «این موضوع کار آسانی نخواهد بود. ما برای حفظ توافق می‌جنگیم و این یعنی که ما در مذاکره با اروپایی‌ها، ایران و دیگر طرف‌های امضاکننده توافق در پی امکاناتی هستیم تا رابطه بازرگانی با ایران را همچنان امکان‌پذیر کنیم و مهمتر از همه این است که معاملات پرداختی خفظ شوند.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه ایران سلاح هسته ای آلمان ایران و روسیه ایالات متحده آلمان اروپا توافق هسته ای هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

کد خبر 6085812

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند