Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@02:35:51 GMT

شرط مقتدی صدر برای نخست‌وزیری مجدد العبادی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۸۴۰

شرط مقتدی صدر برای نخست‌وزیری مجدد العبادی

رکنا: شبکه اسکای‌نیوز مدعی شد رهبر جریان «صدر» به نخست وزیر این کشور پیشنهاد داده تا از حزب الدعوه خارج شود و با ائتلاف با فهرست «السائرون»، در پست نخست‌وزیری عراق بماند.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، منابع عراقی، امروز- یکشنبه- فاش کردند که «مقتدی صدر» رئیس فهرست «سائرون»، که با ۵۴ کرسی پیشتاز انتخابات پارلمانی عراق شد، موافقت خود برای نخست‌وزیری مجدد «حیدر العبادی» را مشروط به خروج وی از حزب «الدعوه» کرده است که «نوری المالکی» ریاست آن را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیون اسکای‌نیوز، که منابع ویژه خود را افراد نزدیک به جریان «صدر» خوانده، به نقل از آنها گفته است که «صدر با نخست‌وزیری مجدد العبادی موافقت کرده است مشروط به این‌که وی از حزب الدعوه خارج شود».

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته مقتدی صدر و حیدر العبادی، نخست‌وزیر در بغداد دیدار کردند.

به‌رغم صدرنشینی ائتلاف سائرون، مقتدی صدر نمی‌تواند خودش نخست وزیری را برعهده بگیرد؛ چرا که خودش نامزد انتخابات نشده ولی فراکسیونش او را در جایگاهی قرار داده که می‌تواند کسی را که پست نخست‌وزیری را برعهده خواهد گرفت، تعیین کند.

این در حالی‌ است که مقتدی صدر برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگ‌تر، باید در کنار ائتلاف با العبادی و جریان «الحکمه» به ریاست «سید عمار حکیم» (حدود ۱۲۰ کرسی)، به سمت ائتلاف با احزاب و جریان‌های کوچک‌تر نیز برود. هر چند به ادعای برخی منابع، صدر شرط تمدید دوره نخست‌وزیری العبادی را ائتلاف با سائرون مطرح کرده است ولی این مساله با دیدگاه صدر درباره نامزدی «علی دوای» استاندار میسان و «رائد فهمی» دبیر حزب کمونیست عراق برای پست نخست‌وزیری همخوانی ندارد.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت عراق مقتدی صدر نامزد رهبر وزیر عکس حوادث قتل وحید مرادی شرور تجاوز تهران حوادث تهران ازدواج ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند