Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@06:52:35 GMT

ساخت کلینیک‌های ویژه در کشور در مراحل نهایی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۱۱۳

ساخت کلینیک‌های ویژه در کشور در مراحل نهایی است

مشاور معاون درمان در امور بیماری‌های وزارت بهداشت درخصوص پیشرفت فیزیکی ساخت کلینیکها گفت: درحال حاضر، روند فیزیکی ساخت این کلینیکها در کشور با پیشرفت ۹۰ درصدی روبرو است.

ایران آنلاین /دکتر جمشید کرمانچی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت افزایش سهم بخش دولتی در بخش خدمات سرپایی است، گفت: قبل از طرح تحول سلامت، ۸۰ درصد ویزیت سرپایی برعهده خصوصی بود که ساخت کلینیک‌های ویژه این نقص را برای بخش دولتی حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره کلینیک‌های ویژه گفت: توسعه زیرساخت‌ها یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت است و بخش قابل توجهی از آن به پوشش خدمات سرپایی مربوط می‌شود.

وی افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، ۸۰ درصد خدمات بستری بر عهده بخش دولتی بود و ۲۰ درصد آن را بخش خصوصی انجام می‌داد؛  یعنی ۸۰ درصد ویزیت سرپایی برعهده بخش خصوصی بود و از آنجا که بخش اعظم ورود بیمار به نظام سلامت، از طریق بخش سرپایی صورت می گیرد، لذا بخش خصوصی و غیردولتی انتخاب کننده این موضوع بود، بنابراین در هزینه ها و درآمدهای بیمارستان های دولتی تاثیر منفی ایجاد می‌شد.  

مشاور معاون درمان در امور بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت افزایش سهم بخش دولتی در بخش خدمات سرپایی است، خاطرنشان کرد: برای افزایش سهم دولت در بخش سرپایی، نیاز به ایجاد زیرساخت بود که ساخت کلینیک‌های ویژه یکی از این زیرساخت‌ها محسوب میشود تا پزشکان و متخصصان بخش دولتی به ویزیت بیماران بپردازند.  

وی ادامه داد: برای ویزیت مردم در بخش سرپایی، زیرساختهای مناسبی در قالب کلینیکهای ویژه تدارک دیده شد تا در فضاهای مرتب و سازمان یافته‌ای خدمات سرپایی به مردم ارائه شود، اما گذشته از اینها ساخت کلینیکهای ویژه با هدف تجمیع خدمات سرپایی در یک مرکز نیز پیش رفت؛  یعنی در کلینیکهای ویژه انواع خدمات سرپایی، اعم از ویزیت، انجام آزمایشات، خدمات پاراکلینیکی و توانبخشی را ارائه خواهد داد.  

کرمانچی بیان کرد: هدف سوم از ایجاد کلینیکهای ویژه این بود که در نظر داشتیم برای پزشکانی که به صورت تمام وقت جغرافیایی فعالیت می کنند، فضای کار ایجاد شود، لذا با ساخت کلینیک های ویژه پزشکان ۲k که باید فقط در بخش دولتی کار کنند، میتوانند در مطبها و بخشهای آن مشغول به فعالیت شوند و دیگر نیازی نیست در بخش خصوصی یا مطبهای شخصی فعالیت کنند.  

مشاور معاون درمان در امور بیماریهای وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ساخت این کلینیکها برحسب نیازسنجی و ظرفیت مطبهای موجود در کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: علاوه بر این‌ها، برای ساخت کلینیکهای ویژه، جمعیت و بیمارپذیری در هر نقطه از کشور نیز مدنظر قرار گرفت و بعداز آن نیز ویژگیهای هر شهر، استان یا منطقه توانست متولیان امر را در تصمیم گیری یاری کند تا به تعداد مورد نیاز در هر نقطه از کشور، کلینیک های ویژه ساخته شده و برای بهره برداری در اختیار مردم قرار گیرد.  

وی گفت: بعداز طراحی برنامه و نیازسنجیها، با دانشگاههای علوم پزشکی کشور، تفاهم نامه ای به امضا رسید و آنها متعهد شدند در قبال تامین زمین، تجهیزات و نیروی انسانی، کلینیک های ویژه با هزینه وزارت بهداشت در شهر و استانشان ساخته شود.  

بنابر اعلام وبدا، کرمانچی با بیان اینکه برنامه ساخت کلینیک های ویژه از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، گفت: مجموعا ۲۵۰ کلینیک ویژه در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر ۱۳۰ کلینیک به بهره برداری رسیده و ۷۰ کلینیک نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت ۲۵۰ کلینیک ویژه در ۲۱۰ شهرستان در کشور برنامهریزی شده است، افزود: در بسیاری از شهرها، کلینیکهای ویژه در فضای بیمارستانها برای ارائه خدمات سرپایی ساخته شده و در برخی نقاط نیز زمین جداگانهای برای این منظور تدارک دیده شده است.  

کرمانچی گفت: هدف نهایی ما این است که مردم با مراجعه به کلینیکهای ویژه دسترسی بهتری به خدمات سرپایی داشته و مجموع خدمات سرپایی را دریافت کنند و چنانچه نیاز بود به بیمارستان ارجاع داده شوند.

مشاور معاون درمان در امور بیماریهای وزارت بهداشت درخصوص ارائه خدمات بیماران خاص و صعبالعلاج در کلینیکهای ویژه توضیح داد: یکی از پیش بینیهای ما در کلینیکهای ویژه این است که خدمات سرپایی برخی بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز در این کلینیکها ارائه شود.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بیت‌اللهی مدیر بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به مسوولیت‌های قانونی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم در کشور (بر اساس بند «ض» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور) و همچنین بر اساس طرح مشترک با شورای‌عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور در این مرحله، نسبت به انجام مطالعات در فازهای مختلف در زمینه تعیین حرایم گسل‌ها در سطح شهر قائم‌شهر در استان مازندران و حاشیه آن اقدام کرد.

پس از انجام مراحل مختلف مطالعاتی، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های موردنیاز در بخش‌های مختلف این شهر و شعاع ۵ کیلومتری آن، مراحل فنی این طرح بزرگ به اتمام رسید.

در این طرح بزرگ که با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و همچنین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح این استان انجام شد، علاوه بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر قائم‌شهر با روش دقیق، همه ساختمان‌های با اهمیت، ابنیه فنی، تأسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر، برای تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است.

نتایج ارزشمند این طرح، در سریع‌ترین زمان ممکن برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال شده که پس از طی مراحل قانونی، به همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای بهره‌برداری در تصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6086888 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج