Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ مشاور معاون درمان در امور بیماری‌ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت افزایش سهم بخش دولتی در بخش خدمات سرپایی است، گفت: قبل از طرح تحول سلامت، ۸۰ درصد معاینه‌های سرپایی برعهده بخش خصوصی بود که ساخت کلینیک‌های ویژه این نقص را برای بخش دولتی حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشید کرمانچی درباره کلینیک‌های ویژه افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت است و بخش قابل توجهی از آن به پوشش خدمات سرپایی مربوط می‌شود.

وی گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، ۸۰ درصد خدمات بستری برعهده بخش دولتی بود و ۲۰ درصد آن را بخش خصوصی انجام می‌داد، یعنی ۸۰ درصد ویزیت سرپایی برعهده بخش خصوصی بود و از آنجا که بخش اعظم ورود بیمار به نظام سلامت، از طریق بخش سرپایی صورت می‌گیرد، از این رو بخش خصوصی و غیردولتی انتخاب کننده این موضوع بود، بنابراین در هزینه‌ها و درآمد‌های بیمارستان‌های دولتی تأثیر منفی ایجاد می‌شد.

کرمانجی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت افزایش سهم بخش دولتی در بخش خدمات سرپایی است، افزود: برای افزایش سهم دولت در بخش سرپایی، نیاز به ایجاد زیرساخت بود که ساخت کلینیک‌های ویژه یکی از این زیرساخت‌ها محسوب می‌شود تا پزشکان و متخصصان بخش دولتی به معاینه بیماران بپردازند.

وی گفت: برای معاینه مردم در بخش سرپایی، زیرساخت‌های مناسبی در قالب کلینیک‌های ویژه تدارک دیده شده است تا در فضا‌های مرتب و سازمان یافته‌ای خدمات سرپایی به مردم ارائه شود، اما گذشته از این ها، ساخت کلینیک‌های ویژه با هدف تجمیع خدمات سرپایی در یک مرکز نیز پیش رفت، یعنی در کلینیک‌های ویژه انواع خدمات سرپایی، اعم از معاینه، انجام آزمایش، خدمات پاراکلینیکی و توانبخشی را ارائه خواهد داد.

کرمانچی افزود: هدف سوم از ایجاد کلینیک‌های ویژه این بود که درنظر داشتیم، برای پزشکانی که به صورت تمام وقت جغرافیایی فعالیت می‌کنند، فضای کار ایجاد شود، بنابراین با ساخت کلینیک‌های ویژه پزشکان ۲k که باید فقط در بخش دولتی کار کنند، می‌توانند در مطب‌ها و بخش‌های آن مشغول به فعالیت شوند و دیگر نیازی نیست در بخش خصوصی یا مطب‌های شخصی فعالیت کنند.

مشاور معاون درمان در امور بیماری‌ها وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ساخت این کلینیک‌ها برحسب نیازسنجی و ظرفیت مطب‌های موجود در کشور صورت گرفته است، گفت: علاوه بر این ها، برای ساخت کلینیک‌های ویژه، جمعیت و بیمارپذیری در هر نقطه از کشور نیز مدنظر قرار گرفت و بعداز آن نیز ویژگی‌های هر شهر، استان یا منطقه توانست متولیان امر را در تصمیم گیری یاری کند تا به تعداد مورد نیاز در هر نقطه از کشور، کلینیک‌های ویژه ساخته شده و برای بهره برداری در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: بعداز طراحی برنامه و نیازسنجی ها، با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تفاهم نامه‌ای به امضا رسید و آن‌ها متعهد شدند در قبال تأمین زمین، تجهیزات و نیروی انسانی، کلینیک‌های ویژه با هزینه وزارت بهداشت در شهر و استان شان ساخته شود.

کرمانچی با بیان اینکه برنامه ساخت کلینیک‌های ویژه از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، گفت: در مجموع ساخت ۲۵۰ کلینیک ویژه در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر ۱۳۰ کلینیک به بهره برداری رسیده است و ۷۰ کلینیک نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی درخصوص پیشرفت فیزیکی ساخت کلینیک‌ها افزود: درحال حاضر، روند فیزیکی ساخت کلینیک‌ها در کشور، با پیشرفت ۹۰ درصدی روبرو است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت ۲۵۰ کلینیک ویژه در ۲۱۰ شهرستان در کشور برنامه ریزی شده است، گفت: در بسیاری از شهرها، کلینیک‌های ویژه در فضای بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات سرپایی ساخته شده و در برخی نقاط نیز زمین جداگانه‌ای برای این منظور تدارک دیده شده است.

کرمانچی افزو: هدف نهایی ما این است که مردم با مراجعه به کلینیک‌های ویژه دسترسی بهتری به خدمات سرپایی داشته و مجموع خدمات سرپایی را دریافت کنند و چنانچه نیاز بود به بیمارستان ارجاع داده شوند.
مشاور معاون درمان در امور بیماری‌ها وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات بیماران خاص و صعب العلاج در کلینیک‌های ویژه توضیح داد: یکی از پیش بینی‌های ما در کلینیک‌های ویژه، این است که خدمات سرپایی برخی بیماران خاص و صعب العلاج نیز در این کلینیک‌ها ارائه شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پیشرفت ساخت کلینیک درمان بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چندمنظوره برق‌آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی گفت: یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی اقدام نماید.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا با تاکید بر اینکه پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا این است که اولویت ما حفظ و تقویت نظام تعاملات بین‌المللی با اولویت همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های قبل تقریباً از ارتباط با کشورهای نزدیک غفلت کرده بودیم و حتی روابط ما با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ضعیف شده بود؛ در این شرایط یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار مهمی که در ارتباطات بین‌المللی حاصل می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌های خوبی برای جوانان تحصیلکرده کشور فراهم می‌شود؛ سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه گذاری را به ویژه با اولویت حوزه‌های زیر ساختی فراهم می‌کند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت نیروگاه و سد در کشور ایجاد شد و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خوبی به عنوان اولویت برخی مجموعه‌های فعال در بخش تامین زیرساخت انرژی مورد توجه قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تامین انرژی حتماً در آینده حرف اول را می‌زند، با هدف قرار دادن ظرفیت‌های همسایگان و همچنین کشورهای منطقه جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی نظیر آنچه در سریلانکا اتفاق افتاد، می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و دنیا ارتقا دهیم.

وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان کشور موجب تقویت آینده کشور می‌شود، گفت: با فراهم شدن امکان بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه با گسترش ارتباطات با این کشورها، این فرصت فراهم می‌شود تا بجای خروج جوانان از کشور، در مجموعه‌هایی جذب شوند که با استفاده از خدمات آنها در نقاط مختلف دنیا، درآمد کافی کسب کنند و این موضوع موجب افزایش ماندگاری آنها در کشور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی