Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون عمران،معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حاکمیت معماری متنوع، استفاده از مصالح به شدت متفاوت و همچنین کیفیت متفاوت ایستگاه‌ها و موارد بسیار دیگر از چالش‌های ایستگاه‌های قطار شهری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سالروز برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر دوره پنجم را نیز خدمت همکاران خود یادآوری و تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ضمن اشاره به بهره‌برداری از خط یک مترو اصفهان، گفت: این خط ار مترو در حال بهره‌برداری است که در همین جا لازم می‌دانم از زحمات شهرداری به ویژه سازمان قطار شهری و قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در زمینه اتمام و بهره برداری خط یک مترو قدردانی کنم.

رییس کمیسیون عمران،معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود 20 ایستگاه مترو بر روی خط یک قطار شهری اصفهان مستقر است، افزود: گویی ایستگاه‌های مترو شبیه دانه‌های تسبیحی هستند که توسط خط مترو به هم متصل شده اند که این شرایط می تواند ظرفیت مناسبی را برای سیما و منظر شهراصفهان فراهم کند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت ایستگاه‌های مترو بر روی خط یک به درستی استفاده نشده است، ادامه داد: بررسی اولیه ایستگاه‌های موجود بر روی خط یک نشان می‌دهد که از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.

طغیانی ادامه داد: این ایستگاه‌ها که می‌توانست علاوه بر نقش نمادین و نشانه‌ای در سیما و منظر شهری، تأثیر بسیار مثبتی بر خط آسمان شهر داشته باشد، حتی پاسخگوی کمترین انتظاری که از معماری این ایستگاه‌ها متصور است، نیست.

وی به انتظاری که از معماری این ایستگاه‌ها متصور است اشاره کرد و افزود: کمترین انتظاری که از معماری این ایستگاه‌ها متصور است ایجاد نشانه‌ای برای عملکرد ویژه این بناها است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان ادامه داد: حاکمیت معماری متنوع، استفاده از مصالح به شدت متفاوت و همچنین کیفیت متفاوت ایستگاه‌ها و موارد بسیار دیگر، از چالش‌های این فرصت بی نظیر است.

طغیانی به نقدهای وارد شده به معماری ایستگاه‌های مترو از سوی مردم اشاره کرد و گفت: همه  موارد فوق نقدهایی است که توسط مردم که عمدتاً در زمینه طراحی، معماری و شهرسازی نیز تخصص چندانی ندارند نیز به این ایستگاه‌ها وارد شده است.

وی افزود: در جلسه ای که به صورت مناظره در نمایشگاه حمل ونقل پاک برگزار شد بسیاری از سوالات مردم تیزبین، اندیشمند و فهیم اصفهانی در همین راستا بود.

طغیانی با بیان اینکه هیچگونه طرح جامعی برای طراحی ایستگاه‌های قطار شهری از ابتدا حاکم نبوده است، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچگونه طرح جامعی برای طراحی این ایستگاه‌ها از ابتدا حاکم نبوده و طراح یا طراحان بسته به ذوق و دیدگاه شخصی خود نسبت به طراحی این بناها اقدام کرده‌اند.

وی به  لزوم توجه به اثر بخشی ایستگاه های مترو از نظر ایجاد معماری بی نظیر علاوه بر بازده اقتصادی آن اشاره کرد و گفت: هرچند که این رویه کاملاً برای طراحی ایستگاه‌های واقع بر روی خطوط 2 و 3 نیز رایج است که البته در دستور کار کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی قرار گرفته، اما انتظار می رود که شورای شهر و همچنین شهردار اصفهان با جدیت در این خصوص وارد عمل شده و علاوه بر توجه به بازده اقتصادی این ایستگاه‌ها که در جهان نیز مرسوم است، به اثر بخشی آنها از نظر ایجاد معماری بی نظیر و تأثیر بر سیما و منظر شهری بیفزاییم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایستگاه مترو سيما و منظر شوراي شهر معماری اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار حمایت از «طرح نور» با حضور سردار رادان به اصفهان رسید | تصاویـر

       

دیگر خبرها

  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • قطار حمایت از «طرح نور» با حضور سردار رادان به اصفهان رسید | تصاویـر