Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@07:44:56 GMT

190 هکتار کلزای بهاره در سلسله کشت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۳۶۲

190 هکتار کلزای بهاره در سلسله کشت شد

رضا سوخته زاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان سلسله با برداشت یکهزار تن کلزا در سال گذشته رتبه نخست تولید این محصول را در استان لرستان کسب کرد.
وی اظهار داشت: امسال نیز 550 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان به کشت کلزای پاییزه اختصاص یافته که به دلیل بارش های اخیر و تگرگ حدود 20 هکتار از این اراضی به میزان 30 درصد خسارت دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جهاد کشاورزی سلسله با احتساب آمار کاشت کلزای بهاره و پاییزه، مجموع اراضی کشاورزی را که در شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته اند 720 هکتار اعلام کرد و افزود: 80 درصد این اراضی به صورت مکانیزه کاشت شده اند و اگر کشاورزان مدیریت صحیحی بر اراضی خود داشته باشند قطعا در هر هکتار زیر سه تن تولید نخواهیم داشت.
سوخته زاری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازی مناسبی در بین کشاورزان صورت بگیرد که کاشت کلزا را که محصولی کم آبدوست است جایگزین محصولات آبدوست کنند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که در سال زراعی جاری بیش از 1700 تن کلزا از مزارع شهرستان سلسله برداشت صورت گیرد.
شهرستان سلسله دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان، 25 هزار هکتار دیم، 12 هزار هکتار آبی و 4 هزار هکتار نیز وسعت باغات شهرستان است.
7265/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 جهاد کشاورزی زمین فرهنگ سازی کشاورزی هکتار موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل