Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@17:57:40 GMT

اولین بانوی شهید «راهپیمایی بازگشت» فلسطین

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۴۰۹

اولین بانوی شهید «راهپیمایی بازگشت» فلسطین

به گزارش جهان نيوز، «وصال الشیخ خلیل» دختر ۱۵ ساله فلسطینی اولین بانوی شهید در راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی است؛ تا کنون ۱۱۸ نفر در این راهپیمایی‌ها که از ۳۰ مارس آغاز شده به شهادت رسیده‌اند.وبگاه فلسطینی «عرب ۴۸» آخرین ساعت‌های زندگی این بانوی شهید را روایت کرده و نوشته:
یکشنبه شب ۱۳ می، وصال در حالی که با مادر و دیگر فرزندان مشغول خوردن شام بود، با شوخی گفت «چه بسا این آخرین لقمه‌هایی باشد که با شما می‌خورم و چه بسا فردا شهید بازگردم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در صبح دوشنبه (۱۴ می) «ریم ابوعرمانه» مادر وصال سعی کرد جلوی او را برای مشارکت در راهپیمایی بگیرد اما پس از اصرار، با برادرش «محمد» از منزل خود که یک تک‌اتاق اجاره‌ای در اردوگاه « المغازی» غزه بود، خارج شدند.

البته وصال قبل از خروج از خانه تمام اندوخته خود را که چیزی حدود یک دلار می‌شد به مادر خود داد و از او خواست برای خواهر و برادرانش خرید کند.

وصال آرزو می‌کرد که با دیگر فلسطینی‌ها موفق به شکستن محاصره غزه و ورود به اراضی اشغالی شوند تا پس از آن به شهر «سوافیر» که خانواده‌اش در سال ۱۹۴۸ از آن آواره شده بود، بازگردد.

او در صبح دوشنبه به همراه برادرش خود را به راهپیمایی‌های بازگشت رساند و شروع به توزیع آب میان تظاهرات‌کنندگان کرد تا از شدت گرما برای آنها بکاهد. حوالی ظهر، نماز خود را اقامه کرد و چیزی از ظهر نگذشته بود که یک گلوله شلیک شده از سوی تک‌تیراندازان صهیونیست به سر وصال برخورد کرد، به زمین افتاد و در خون خود غلتید.
برادر وصال فورا به خانه آمد و خبر شهادت او را به مادر داد اما مادر او باور نکرد. به بیمارستان «شهداء الاقصی» آمد و شروع به پرس و جو درباره دخترش کرد اما همه کادر بیمارستان گفتند اینچنین موردی ندارند.
چیزی نگذشت که یک خبرنگار به مادر وصال گفت در سردخانه سه شهید مجهول‌الهویه وجود دارندز ریم به قدم‌های سنگین خود را به سردخانه رساند و با پیکر شهید دخترش روبه رو شدإ دختری که اولین شهید راهپیمایی‌های بازگشت شد.

در راهپیمایی‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ می) هفته گذشته که در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا، سالروز اشغال فلسطین «یوم‌النکبه» و محاصره غزه برگزار شد بیش از ۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.
منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع مادر شهید در فارسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت:شوکت محمدیان مادر شهید هیبت الله باستان آسمانی شد.
عسگری افزود: هیبت الله باستان تا پایان دوره متوسطه در رشــته برق صنعتی درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند شــهرداری و مداح بود. سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم اسفند ۱۳۶۶ در شاخ شمیران توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به ســر، شــهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد
  • تشییع مادر شهید محمدحسین عبدالله نژاد در قائنات 
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • بازداشت بانوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه
  • تشییع مادر شهید در فارسان