Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@21:57:47 GMT

انتقال بی دلیل بیمار به خارج از شهرستان قشم متوقف شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۷۲۹

انتقال بی دلیل بیمار به خارج از شهرستان قشم متوقف شود

قشم - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار شهرستان قشم گفت: باید انتقال بی دلیل بیمار به خارج از شهرستان قشم متوقف شود و پزشکان هیچگونه واسطه ای را در این رابطه قبول نکنند.

به گزارش ایرنا، عباس ماژین روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قشم افزود: متخصصان شهرستان قشم از توانایی بالایی در پزشکی برخوردار هستند و مردم باید به توانمندی های موجود در موطن خود اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نباید زمان طلایی که بیمار به درمان نیاز دارد، صرف انتقال بیمار به خارج از شهرستان شود بلکه باید روند درمان در خود شهرستان انجام شود و فقط در موارد خاص و با تشخیص پزشکی امر انتقال صورت گیرد.
در گذشته به علت کمبود متخصص و دستگاه های پزشکی مورد نیاز مردم بیماران خود را به مرکز استان و یا دیگر استان های همجوار منتقل می کردند. امروزه علیرغم پیشرفت خدمات پزشکی شهرستان قشم، مردم در بیمارستان و مراکز درمانی همچنان به انتقال بیمار خود به خارج از شهرستان اصرار می کنند.
معاون فرماندار قشم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان شبکه بهداشت و درمان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و دامپزشکی شهرستان با استفاده کنندگان از مواد غیر قانونی و غیر بهداشتی به شدت برخورد کنند.
وی افزود: باید بر قنادی ها و محل های تولید برخی خوراکی ها که مخصوص ماه رمضان است، نظارت جدی صورت گیرد و از هیچ تخلفی چشم پوشی نشود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال بيمار رمضان قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم

به گزارش «تابناک»، ایرج فاضل در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «آثار مشکلاتی که برای دانشجویان طرحی ایجاد شده، کمبود پزشک و خالی ماندن رشته‌های تخصصی به تدریج با جدی شدن خطر واردات پزشک و نیازمند شدن به اعزام بیماران به خارج خودش را نشان خواهد داد. مجموع این مشکلات به افول پزشکی در ایران منجر می‌شود. امروز استقبال از رشته پزشکی در کنکور یا ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی با مشکل جدی مواجه شده به گونه‌ای که در آزمون‌های اخیر، حتی یک داوطلب برای جراحی عروق نداشتیم و به همین ترتیب، بعضی دیگر از رشته‌های تخصصی هم خالی می‌ماند و باید 10 سال دیگر، متخصصان این رشته‌ها را از خارج وارد کنیم و دوباره بیماران را برای جراحی‌های تخصصی به خارج بفرستیم.

وی ادامه داد: این مشکلات در حالی ایجاد شده که طی دهه‌های گذشته، مجاهدت‌های بسیار زیادی برای درخشش پزشکی کشور صرف شد اما عواملی که به دنبال فقیر کردن پزشکان مملکت هستند، سناریوی مشکلات را ایجاد کردند که با چنین شرایطی، من آینده را به هیچ ‌وجه خوب نمی‌بینم و دوباره به همان جایگاه قبلی باز خواهیم گشت. یک عده جاهل فکر می‌کنند با این سناریوها به مردم خدمت می‌کنند ولی هدف اصلی این افراد، موذیانه‌تر از این حرف‌هاست و هدف اصلی، از بین بردن آینده پزشکی این کشور بوده که البته باید از خودشان پرسید که در ازای این وضع، چه نفعی نصیب این افراد می‌شود اما به نظر من، این اقدامات نوعی خیانت به کشور است.»

فاضل در تحلیل دلیل کم بودن رشد تعرفه‌های خدمات درمانی در سال جاری و سایر مشکلاتی که برای جامعه پزشکی ایجاد شده آن هم درحالی که جامعه پزشکی، یک گروه مرجع در کشور و همه کشورها محسوب می‌شود، گفت: «تعرفه‌های درمان پیش از این هم تغییرات اساسی نداشته و حالا هم رشد 35درصدی تعرفه‌ها مطلقا کافی نیست. اما پزشکان تنها گروه مرجع دچار مشکل نیستند. معلمان عزیز و زحمتکش این کشور، هر روز باید برای حقوق‌های ناچیزی که می‌گیرند کنار خیابان جمع شوند. همان جاهلانی که گفتم، گروه‌های مرجع کشور را نشانه گرفته‌اند. معلمان و پزشکان گروه‌هایی هستند که مردم به خدمات این گروه‌ها بیشترین نیاز را دارند و ضربه زدن به این گروه‌ها، کاملا حساب شده است و به نفع مملکت نیست.»

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟