Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه عکاظ، برخی کارشناسان سعودی پیش بینی کرده اند بازداشت فعالان سعودی حقوق زنان به ۷ نفر محدود نشود و احتمالا افراد بیشتری بعد از بازجویی بازداشت خواهند شد.

روزنامه سعودی به نقل از کارشناسان خود گزارش داده است که این ۷ متهم که ۴ نفر از آنها مرد و ۳ تن دیگر زن بوده اند در صورت اثبات اتهامات وارد شده ممکن است از ۳ تا ۲۰ سال به زندان محکوم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه هم تأکید کرده است که اگر اتهام خیانت به وطن یا تبانی به این افراد وارد شود و دادستانی بتواند این اتهام را ثابت کند این متهمان به مرگ محکوم خواهند شد.

کارشناسان حقوقی عربستانی تأکید کرده اند که بر اساس قانون این کشور حد محاربه و فساد فی الارض برای زن و مرد یکسان است و بر اساس آن در صورت وارد شدن اتهام خیانت و جاسوسی این افراد به مرگ محکوم خواهند شد.

روز گذشته وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای از بازداشت ۷ نفر خبر داده است. این افراد که شماری از آنها فعالان حقوقی و فعالان حقوق زنان هستند به زیر پا گذاشتن ارزش های دینی و ملی و همکاری مشکوک با جریان های خارجی متهم شده اند.

کد خبر 4301633

منبع: مهر

کلیدواژه: اصلاحات محمد بن سلمان عربستان سعودی محمد بن سلمان ایران ایالات متحده آمریکا برجام فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق سوریه انتخابات پارلمانی عراق 2018 روسیه اتحادیه اروپا عربستان سعودی ترکیه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری شبکه توزیع برق خوزستان در بارندگی اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، علی خدری اظهار کرد: گروه‌های عملیاتی برق در سراسر استان خوزستان با شروع اولین بارش‌ها پیش از روز ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده و رصد شبکه توزیع برق به صورت نقطه به نقطه و با استفاده از داده‌های برخط در حال حاضر مورد خاصی از قطعی برق وجود ندارد و در سراسر استان خوزستان، برق در پایداری کامل قرار دارد.

خدری افزود: در برخی نقاط به صورت محدود آسیب‌هایی به شبکه وارد شده که با توجه به فعالیت ۱۵۰ گروه ویژه عملیاتی در سراسر استان خوزستان این موارد جزیی به سرعت مرتفع شده است و مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه این شرکت، بدون وقفه با به روز‌ترین امکانات برگرفته از هوش مصنوعی در حال بررسی شبکه برق استان است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت پیش از وقوع بارندگی‌ها و با جدی گرفتن هشدار‌های مسئولان، اقدام به تامین تجهیزات و یراق آلات شبکه و استقرار آن‌ها در مناطق مختلف کرده است، افزود: کماکان حدود یک هزار نفر از نیرو‌های عملیاتی توزیع برق خوزستان آماده هستند تا در صورت بروز هرگونه نارسایی احتمالی، بلافاصله وارد عمل شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از هم استانی‌ها خواست تا در صورت بروز مشکل در شبکه برق با شماره ۱۲۱ و یا نرم افزار کاربردی "برق من" موارد را به اداره برق منطقه محل سکونت خود اطلاع دهند.

خدری یادآور شد : در شهرستان های لالی ، اندیکا و ایذه نیز به دلیل تندباد برای ساعاتی اختلال ایجاد شد که با تلاش نیروهای برق خوزستان این اختلال در اسرع وقت رفع شد.

 

دیگر خبرها

  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در همدان
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم
  • تجمع دانشجویان زنجانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • اعدام پدر شاهزاده سرین + عکس
  • لحظه اعدام پدر شاهزاده سرین + عکس
  • رونمایی از سامانه‌ای جدید، در جهت رفع دغدغه فعالان بازار سرمایه
  • پایداری شبکه توزیع برق خوزستان در بارندگی اخیر