Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:09:48 GMT

بیش از 50 درصد کارگران منطقه سیستان بیکارند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۰۷۰

بیش از 50 درصد کارگران منطقه سیستان بیکارند

زاهدان- ایرنا- دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی های مداوم 2 دهه گذشته بر اساس آمار رسمی 20 تا 22 درصد و بر اساس آمار غیر رسمی 50 تا 60 درصد کارگران منطقه سیستان در شمال این استان را بیکار کرده است.

حسینعلی اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکلات کارگران سیستان و بلوچستان در سه حوزه شمال، مرکز و جنوب استان بطور جداگانه قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خشکسالی چندین ساله و مشکلات ناشی از آن در حوزه شمال سیستان و بلوچستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز متاسفانه سبب وارد آمدن خسارت به اقشار مختلف مردم منطقه به ویژه کارگران حوزه های مختلف اقتصادی و بیکاری آنان شده است.
وی از دولتمردان خواست: برای حل مشکلات مردم سیستان چاره اندیشی اساسی کنند.
دبیر خانه کارگر سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تمام اقدامات انجام شده از سوی مسئولان و دستگاههای مختلف اجرایی همچنان مشکلات در این منطقه پابرجاست و سبب مهاجرت شمار زیادی از مردم سیستان شده است.
وی تاکید کرد: ایجاد کارخانجات و واحدهای تولیدی تاثیر بسزایی در جذب کارگران به بازار کار و کاهش بیکاری در سطح جامعه دارد.
اکبری افزود: بسیاری از کارگرانی که در سیستان کار می کنند بیمه نیستند بر این اساس امکان ارائه آمار دقیق از جمعیت کارگری منطقه وجود ندارد.
دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرکز سیستان و بلوچستان نیز متاسفانه بخش صنعتی ضعیف عمل کرده و این مساله سبب شده بسیاری از مجموعه های اقتصادی در شهرک صنعتی تعطیل شوند.
وی تصریح کرد: کارفرمایانی که با شرایط سخت و با گذشت از سود و منافع شخصی برای ادامه کار و تولید و اشتغال کارگران تلاش می کنند قابل ستایش هستند و بنده به عنوان یک کارگر دست آنان را می بوسم.
وی با قدردانی از تلاش دولتمردان به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سرمایه گذاری در توسعه سواحل مکران گفت: از مسئولان تقاصا داریم در کنار توسعه به اشتغال مردم جنوب سیستان و بلوچستان نیز توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: انتظار است برای اجرای طرح های صنعتی و عمرانی از ظرفیت کارگران بومی ساکن در سواحل مکران استفاده شود.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، 193 هزار کارگر در این استان بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی را تشکیل می دهند که با افراد تحت تکفل این آمار به 700 هزار نفر می رسد.
مهرداد جهاندیده جمعیت کارگری سیستان و بلوچستان را بیش از 240 هزار نفر ذکر کرد و گفت: این افراد در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول فعالیت هستند.
3042**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تعاون اشتغال كارگران سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیرضا قاسمی گفت: سیل در جنوب سیستان و بلوچستان به تاسیسات پمپاژ، خطوط انتقال آب و شبکه توزیع شهر بنت و تعدادی از روستا‌های شهرستان نیکشهر آسیب رساند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به موقعیت منابع تأمین که عمدتا چاه‌های در حاشیه رودخانه‌ها هستند، به دلیل سیلابی بودنِ مناطق امکان دسترسی و ترمیم لوله‌های خطوط پمپاژ وجود نداشت، اما با فروکش کردن سیلاب و با عنایت به اهمیت تامین آب مورد نیاز خانواده‌های منطقه بلافاصله تیم‌های عملیاتی برای ترمیم آسیب‌ها وارد عمل شدند.
 وی گفت: تنها یک روستا در منطقه با مشکل آب رو به رو است که به دلیل سیلابی بودن منطقه امکان استقرار جرثقیل و دسترسی به لوله آسیب دیده وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در صورت فروکش شدن این سیلاب تیم عملیاتی مستقر در آن منطقه برای ترمیم خط آسیب دیده بلافاصه وارد عمل خواهند شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • ۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر