Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@19:58:05 GMT

۲۰ خاصیت شگفت انگیز خرما برای سلامتی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۳۰۳

۲۰ خاصیت شگفت انگیز خرما برای سلامتی

ستفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است، این میوه، قند کاهش یافته در دوران روزه داری را جبران می‌کند، به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه داری بی تحرک شده است، به تحرک وا می‌دارد.

سرویس سبک زندگی فردا: درخت خرما یا نخل از گیاهان بسیار قدیمی و مقدس است که نامش در قرآن مجید 42 بار تکرار شده است و مسلمانان آن را از میوه‌های بهشتی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرما میوه قدیمی است، میوه‌ای که از درختی به عمل می‌آید که جزو تیره نخل‌هاست و در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری پرورش می‌یابد.عده‌ای خاستگاه آن را هندوستان می‌دانند و باستان شناسان معتقدند کاشت این درخت به پنج هزار سال پیش برمی‌گردد. گفته می‌شود که نخل خرما از ایران به چین برده شده و در کشورهای اروپایی مانند اسپانیا کشت شد. این میوه سر شار از انواع ویتامین از جمله E-C-B-A است همچنین دارای فلزات معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم می‌باشد که هر کدام از این مواد در سلامتی انسان نقش بسزایی دارد. این میوه به خاطر داشتن منیزم ضد سرطان بوده همچنین برای شنوایی، بینایی، درد کمر، درد مفاصل، درمان سینه و ریه مفید است.

 

 

استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است، این میوه، قند کاهش یافته در دوران روزه داری را جبران می‌کند، به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه داری بی تحرک شده است، به تحرک وا می‌دارد. خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت می‌کند و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد و به علت داشتن فسفر و منیزیم موجب تقویت حافظه می‌شود.

فواید و خواص شگفت انگیز دارویی درمانی خرما برای سلامتی

خرما یکی از مواد غذایی مفید برای نوزادان و کودکان محسوب می شود؛ خرما مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد که برای رشد نوزاد و کودک شما ضروری هستند. مصرف خرما برای تقویت لثه ها و دندان های کودکان مفید می باشد. خرما برای درمان ریفلاکس و یبوست در کودکان مفید است. همچنین مصرف خرما در نوزادان و کودکان باعث افزایش وزن طبیعی آن ها می شود.

خواص خرما در دوران بارداری برای زنان باردار و جنین

مصرف خرما در دوران بارداری مزایای متعددی دارد؛ خرما غنی از آهن بوده و برای جلوگیری از کم خونی زنان باردار و جنین مفید می باشد. مصرف خرما همچنین موجب تقویت و بهبود عملکرد عضلات رحم می شود. مصرف خرما پس از زایمان از خونریزی شدید جلوگیری می کند.

فواید و خواص خرما در دوران شیردهی برای زنان شیرده

خرما همچنین در دوران شیردهی شیر مادر را افزایش داده و باعث تقویت مواد غذایی آن می شود.

فواید و خواص خرما برای مردان

مطالعات نشان داده که مصرف خرمات به دلیل وجود استرادیول و فلاونوئید باعث افزایش تعداد و اندازه ی اسپرم شده و قدرت باروری در مردان را به روش طبیعی افزایش می دهد.

فواید و خواص خرما برای لاغری و کاهش وزن

اگر می خواهید از خرما برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید بهتر است آن را با خیار مصرف کنید، فیبر موجود در خرما از پرخوری جلوگیری کرده و باعث کاهش اشتها و کاهش چربی شکمی می شود. توجه داشته باشید که برای اینکه لاغر شوید نباید در خوردن خرما زیاده روی کنید.

فواید خرما برای کم خونی

خرما حاوی میزان قابل توجه آهن بوده که برای درمان کم خونی مفید می باشد. سطح بالای آهن در خرما کمبود آهن در آنمی را درمان کرده، انرژی را افزایش می دهد و موجب کاهش احساس خستگی می شود.

فواید و خواص خرما برای قلب

خرما یک منبع غنی از پتاسیم می باشد که خطر سکته قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب را کاهش می دهد. علاوه بر این خرما سطح کلسترول و فشار خون را کاهش داده و از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

فواید و خواص خرما برای بدنسازی

خرما غنی از پروتئین بوده و یکی از مواد غذایی مفید برای تقویت عضلات و افزایش انرژی در حین بدنسازی و تمرینات ورزشی می باشد.

خواص خرما برای یبوست و اسهال

خرما اغلب به عنوان یک غذای ملین شناخته می شود به همین دلیل است که خوردن آنها برای افراد مبتلا به یبوست توصیه شده است. خرما دارای مقادیر بالای فیبر محلول می باشد که برای ارتقاء حرکات روده و انتقال راحت غذا از طریق روده ضروری است و علائم یبوست را از بین ببرد. از طرفی پتاسیم و فیبر محلول موجود در خرما برای کنترل و درمان اسهال مناسب می باشد.

خواص خرما برای کلسترول و فشار خون بالا

مصرف خرما می تواند باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون شود. همچنین خرما غنی از پتاسیم و فیبر می باشد که می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

خرما و پوکی استخوان

مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی موجود در خرما آنها را یک منبع عالی برای تقویت استخوان ها و مبارزه با بیماری های دردناک و ناتوان کننده مانند پوکی استخوان تبدیل کرده است.

خرما و آلرژی

یکی از مواد معدنی مهم در خرما گوگرد می باشد که برای کاهش واکنش های آلرژیک و آلرژی فصلی مناسب است.

تحقیقات نشان داه که ترکیبات گوگردی می تواند تاثیر مثبتی برای درمان واکنش های آلرژیک فصلی داشته باشد.

خرما برای دیابت مفید است یا مضر؟

تحقیقات متعدد نشان داده که خرما شاخص گلیسمی پایینی دارد و باعث افزایش قند خون نمی شود به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت می توانند خرما را در حد اعتدال مصرف کنند.

خرما برای چاق شدن و افزایش وزن

اگر شما لاغر هستید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید و یا عضلات خود تقویت کنید بهتر است خرما را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خرما برای سرطان

تحقیقات نشان داده که مصرف خرما برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان های معده، سرطان کلیه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان پانکراس، سرطان کبد و سرطان روده و کولورکتال مفید می باشد.

خرما برای بواسیر و همروئید

بواسیر یا هموروئید می تواند ناشی از مصرف فیبر ناکافی باشد، خرما به دلیل فیبر بالایی که دارد می تواند برای جلوگیری و درمان هموروئید یا بواسیر در دوران بارداری مفید باشد.

فواید، خواص و طرز تهیه شیره خرما

شربت خرما حاوی مقادیر بالای آهن می باشد که برای درمان کم خونی مفید است و فیبر بالای آن برای درمان یبوست موثر است.

طرز تهیه شیره خرما

مقداری خرما را به مدت یک شب در آب خیس کنید، هسته های آن را جدا کنید و سپس آن را در مخلوط کن بریزید و بگذارید خوب مخلوط شود، از صافی رد کنید شیده خرما آماده است.

فواید و خواص هسته خرما

هسته خرما فواید زیادی دارد که از آن جمله می توان به جلوگیری از آسیب DNA، درمان دیابت و عوارض ناشی از آن،درمان بیماری ها و عفونت های ویروسی و جلوگیری از آسیب کلیوی و کبد اشاره کرد.

فواید و خواص روغن هسته خرما

روغن هسته خرما دارای اسید های چربی است که برای سلامتی مفید می باشد؛ روغن هسته خرما برای مواظبت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مفید می باشد، به رشد مو و درمان ریزش مو کمک می کند. علاوه بر این روغن هسته خرما برای جلوگیری از شوره سر و درمان موهای خشک و شکننده نیز مفید است.

فواید و خواص سرکه خرما

لاغری و کاهش وزن، جلوگیری از سرطان، کاهش درد زایمان، درمان اختلالات قاعدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرفه و درمان سوختگی و التهاب پوست از جمله مزایای سرکه خرما هستند.

عوارض و مضرات خرما

مصرف بیش از حد خرما می تواند سبب افزایش وزن یا مشکلات گوارشی از جمله یبوست و نفخ شود، همچنین مصرف بیش از حد خرما می تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و چاقی را افزایش دهد.

منبع:

باشگاه خبرنگاران
یزد نیوز

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QSK

منبع: فردا

کلیدواژه: خرما خواص خرما ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل