Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:24:00 GMT

آرایه‌های تزیینی قرآن‌های دوره قاجار بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۳۲۱

آرایه‌های تزیینی قرآن‌های دوره قاجار بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «تحلیل و بررسی آرایه‌های تزیینی قرآن‌های دوره قاجار» با سخنرانی مجید فداییان، نقاش و نگارگر و حسین تنکابنی، پژوهشگر و مدرس هنرهای سنتی، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با برپایی نمایشگاه «گزیده هنر اسلامی- ایرانی: دوره قاجار» از ساعت ۱۴ سه‌شنبه اول خرداد  ۱۳۹۷ در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه، نماهایی جذاب از هنر اسلام و ایران را در دوره قاجار برپایه قرآن‌های خطی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک منعکس می‌کند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را به حضور در این نشست تخصصی در ساختمان این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد فرا می‌خواند.

کد خبر 4301690

منبع: مهر

کلیدواژه: باغ ملی قاجار قرآن کریم هنر اسلامی ماه مبارك رمضان علوم اسلامی علوم انسانی فلسفه معرفی کتاب علوم انسانی اسلامی نمایشگاه قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شیعه امام زمان حضرت مهدی عج کنفرانس بین المللی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  این نشست با هدف برنامه ریزی هر چی بهتر برای دهه کرامت. انتقال تجارب دبیران شهرستان‌ها هماهنگی هرچه بهتر پر جهت خدمت امام رضایی به مردم. با شعار همه خادم الرضائیم در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی مشهد الرضا بمدت دو روز برگزار شد.

در این نشست سخنرانان و کارشناسان معاونت‌های اجتماعی فرهنگی قرآن و عترت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند

محمد اسماعیل امام زاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران مهمترین محور چهلمین نشست دبیران کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در سالن اجتماعات مدیریت خدمات زائران رضوی مبحث تحکیم خانواده جوانی جمعیت نشر فرهنگ قرآن و عترت و نیز فرهنگ رضوی اعلام کرد

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»