Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: برنامه‌های فرهنگی ترویج فرهنگ وقف در استان مرکزی افزایش می‌یابد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام دلاوری با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی ضمن بازدید از این خبرگزاری با نحوه فعالیت این خبرگزاری آشنا شده و در جریان فعالیت آن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"حجت‌الاسلام حسین دلاوری" در این بازدید که با حضور "حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی" مدیر امور قرآنی اوقاف استان مرکزی همراه بود، پس از تشریح کامل مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم از نحوه فعالیت این خبرگزاری و چگونگی تعامل آن با دستگاه‌های اجرایی، به برقراری ارتباط مستمر این خبرگزاری با مجموعه اوقاف استان مرکزی تاکید کرد و گفت مجموعه اوقاف به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به مردم در زمینه‌های مختلف مربوط به این مجموعه نیاز به همکاری این رسانه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اهمیت و ضرورت وقف در جامعه اظهار داشت: وقف عملی خیرخواهانه و احسان انسانی است که در جوامع گوناگون به ویژه در میان مسلمانان متناسب با فرهنگ آنان تجلی می‌یابد بنابراین تداوم و گسترش آن سبب محرومیت زدایی و تامین منافع عمومی جامعه می شود و برقراری عدالت اجتماعی را میسر خواهد کرد.

دلاوری افزود: گسترش فرهنگ وقف و استفاده صحیح از موقوفه‌ها سبب خواهد شد تا بسیاری از افرادی که توانایی همسطح شدن را با جامعه ندارند، بتوانند پیشرفت کنند و زمینه‌های رشد آنها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: برای نمونه وقف مدرسه در مکان‌های دور افتاده سبب باسوادشدن افراد زیادی می‌شود و در نهایت شرایط توسعه جامعه را ایجاد می‌کند. 

دلاوری عنوان کرد: مقوله وقف و کمک به همنوع و افراد بی‌بضاعت از بارزترین مسایل اخلاقی در دین های گوناگون است که در هر کدام از آنها، این فرهنگ به صورت‌های مختلفی وجود دارد و به نوعی به این عمل انسانی تاکید می شود که این رفتار خیرخواهانه در اسلام از احکام تاییدی به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ وقف در کشور و جامعه اسلامی گفت: رسانه‌ها ضرورت و اهمیت وقف را در اسلام برای مردم تبیین کنند مشخص کنند که اگر کسی بخواهد وقف انجام دهد همان وقف ذخیره ماندگاری است که تا قیامت باقی خواهد ماند و کسی نمی‌تواند به آن تعرض کند.

به گزارش تسنیم، در این بازدید مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم استان مرکزی با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این رسانه در سطح استان، گزارشی را از نحوه فعالیت این خبرگزاری بین‌المللی در استان مرکزی ارائه کرد.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد