Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-18@11:38:31 GMT

تاسیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۴۶۳

به گزارش وانانیوز، 

در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ماده ۶۱ طرح مذکور که با ۱۸۶ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، به شرح زیر است: به‌منظور بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به‌ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی به‌دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این قانون آیین نامه اجرایی لازم را با مشورت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در چارچوب اختیارات قانونی تهیه کرده و به تصویب هیات وزیران برساند.

تبصره: در راستای وظایف ستاد در هر استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به‌ریاست استاندار و تحت نظارت و سازماندهی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام وظیفه می‌کند.

ستاد و کارگروه‌های مذکور و دبیرخانه‌های مورد نیاز آنها باید از امکانات و نیروی انسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی و اعضای ذی ربط استفاده کرده و به هیچ عنوان تشکیلات جدیدی ایجاد نکنند.

اعضای ستاد عبارتند از:   

۱- وزیر صنعت، معدن و تجارت (رئیس ستاد)

۲- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

۳- وزیر امور اقتصاد و دارایی

۴- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۵- وزیر کشور

۶- رئیس کل بانک مرکزی

۷- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی

۸- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

۹- وزیر نفت

۱۰- وزیر جهاد کشاورزی

۱۱- وزیر نیرو

۱۲- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۱۳- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

۱۴- رئیس سازمان ملی استاندارد

۱۵- رئیس اتاق تعاون

۱۶- رئیس اتاق اصناف

۱۷- نمایندگان تشکل های سراسری تولیدی

اعضای بندهای ۱ تا ۷ به عنوان عضو ثابت و بقیه اعضا حسب مورد در جلسه دعوت می شوند.

مصوبات ستاد مذکور با رأی اکثریت وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی (ثابت و غیرثابت مدعو) نافذ و اجرایی می شود.

اعضای کارگروه های استانی متناظر با اعضای ستاد مذکور انتخاب شده و مصوبات آن طبق همین حکم نافذ و اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام

 

منبع: وانا

کلیدواژه: شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»

در جلسه بررسی فرایند اجرایی طرح ملی «خانواده میزبان» که به بررسی فرایند و روند اجرایی طرح ملی میزبان اختصاص داشت، معاونت سلامت اجتماعی گزارشی از نحوه اجرای این طرح پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی طرح توسط وزارت دادگستری ارائه داد.

بر اساس گزارش این معاونت تا کنون ۸۷ کودک در ۱۳ استان اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، تهران، قزوین، اصفهان، خوزستان، کرمان، مازندران، کرمانشاه، سمنان، مرکزی و همدان وارد خانواده میزبان شده‌اند.

همچنین بیش از ۶۰۰ خانواده جهت حضور کودکان در خانواده خود ثبت نام نموده اند. صلاحیت این خانواده‌ها در کارگروه‌های شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن با طی کردن دوره آموزشی، در صورت آمادگی میزبان، کودکان به صورت موقت تا زمان تعیین تکلیف آنان برای ورود به خانواده دائمی خود (بازپیوند به خانواده زیستی، نگهداری در خانواده خویشاوندان و یا فرزندخواندگی) به عنوان مهمان در خانواده میزبان حضور خواهند داشت.

در این جلسه رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن بررسی مستندات و گزارشات گفت: انتخاب خانواده شایسته برای فرزندان سازمان و همچنین انتخاب موسسات خانواده محور حائز صلاحیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از سوی ستاد و استان‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: خانواده‌هایی که این کودکان به آنان سپرده می‌شود باید از شایستگی و صلاحیت کامل برخوردار باشند و نظارت لازم و کافی بر این امر صورت پذیرد.

علی محمد قادری ضمن تاکید بر اهمیت ویژه این طرح و لزوم حضور کودکان در خانواده‌ها بجای نگهداری در مراکز نگهداری بر اساس تعالیم اسلامی و ملی، گفت: باید روند اجرایی مرحله به مرحله طرح در جلساتی ماهیانه متشکل از نمایندگان حوزه‌های اجرایی و نظارتی سازمان مورد بررسی قرار گیرد و گزارش جزئیات به وی ارائه شود.

لازم به ذکر است این طرح که به دنبال اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

این طرح تکمیل کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است. در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تا ۲۰۰ سال پیش هیچ کودک فاقد سرپرستی در مرکز شبانه روزی نگهداری نمی‌شد. جای این کودکان در خانواده خویشاوندان بود. اما به مرور با گسترش شهرنشینی و ورود الگوی غربی، مراکزی با نام دارالایتام که سپس به یتیمخانه و پرورشگاه تغییر نام یافت در کشور راه اندازی شد و گسترش یافت.

اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و یک مرحله دیگر از ورود کودک به مراکز نگهداری شبانه روزی جلوگیری می‌نماید. این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره مندی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر از نعمت خانواده است.

این طرح به ویژه برای حضور کودکان نیازمند مراقبت ویژه که اقبال کمتری برای حضور در فرزندخواندگی دارند، حائز اهمیت است. خانواده‌های متقاضی می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد