Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجتبی بهاروند با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی بلیت الکترونیک تاکنون بیش از 4 میلیون و 800 هزار "من‌کارت" صادر و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، افزود: هزینه فرآیند صدور من‌کارت با توجه به نوسانات فعلی بازار ارز بالغ بر 7 هزار تومان است در حالیکه از شهروندان مبلغ 5 هزارتومان اخذ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در مشهد بیش از 3 هزار و 500 ایستگاه اتوبوس و 540 باجه و دستگاه شارژ من‌کارت وجود دارد؛ 180 ایستگاه مجهز به ارائه خدمات شارژ «من‌کارت» در انتهای خطوط و حدود 250 ایستگاه نیز در پایانه های سطح شهر مستقر شده‌اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از برنامه های سال جاری سازمان اتوبوسرانی، تجهیز ایستگاه های فاقد امکان شارژ "من‌کارت" با نصب دستگاه خودکار شارژ کارت شهروندی است و درصورتیکه ایستگاه از زیرساخت های لازم در این زمینه برخوردار باشد، دستگاه مذکور نصب و خدمات شارژ به شهروندان فراهم می‌شود.

بهاروند به مقوله "شهر هوشمند" در حوزه سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد وافزود: برنامه هوشمندسازی در بخش های مختلف اجرا و یا در حال تولید است که از جمله آنها، اطلاع‌رسانی مسافران با استفاده از نرم‌افزار موبایلی است.

وی ادامه داد: به کمک این برنامه موبایلی می‌توان به اطلاعاتی همچون موقعیت رسیدن اتوبوس به ایستگاه، خطوط عبوری از ایستگاه، مسیر خطوط و پایانه های سرویس‌دهی سطح شهر دسترسی پیدا کرد؛ برنامه‌ریزی سفر با استفاده از نرم‌افزار موبایلی ( نمایش هزینه سفر، زمان تقریبی سفر و میانگین زمان انتظار) نیز از دیگر برنامه هاست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نظارت آنلاین بر تخلفات ناوگان سطح شهر، پرداخت بهای خدمات به صورت موبایلی، خدمات شارژ کارت با موبایل و کارت شتاب، ارائه سرویس های شهروندی در پایانه های سطح شهر از دیگر برنامه های سازمان اتوبوسرانی در حوزه شهر هوشمند است.

بهاروند با اشاره به اینکه زمانبندی سفر های درونشهری از اهمیت بالایی برخوردار است و رفاه حال شهروندان را بهمراه خواهد داشت، تصریح کرد: در حال حاضر 143 نقطه در سطح شهر مجهز به تابلو زمان رسیدن اتوبوس هستند که براساس پارامترهایی مانند تعدا خطوط عبوری، زیرساخت‌ فنی نصب شده است.

انتهای پیام// ف.غ

143 نقطه در سطح شهرمشهد مجهز به تابلو زمان رسیدن اتوبوس است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز

طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند از جلوی در منازل از شهرک رشدیه و شهرک زعفرانیه تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، در این طرح که از شامگاه _دوشنبه سوم اردیبهشت_ آغاز شده است، پسماندهای شهری تفکیک و به صورت شبانه و خانه به خانه از جلوی در منازل جمع‌آوری می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه پنج تبریز با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع تراکت، برقراری ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و کسبه محل، این طرح را از شهرک آزمایشی آغاز کرد.

در طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند به صورت شبانه و خانه به خانه، شهروندان پس از نصب اپلیکیشن behroob.ir پسماندهای قابل فروش را تفکیک و آدرس خود را در سامانه برای فروش بارگذاری می‌کنند، سپس پسماندهای غیرقابل فروش را بعد از تفکیک در منزل خود قرار می‌دهند.

ساعت جمع‌آوری پسماندها ۹ شب تعیین شده و لازم است شهروندان در این ساعت پسماندهای خود را برای جمع‌آوری در مقابل در منزل خود قرار دهند. هادی بدری، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز کاهش ترافیک و کاهش آلودگی محیط زیست را مهمترین دستاورد این طرح اعلام کرد و از شهروندان خواست تا در این خصوص با همکاران شهرداری همکاری کنند.

شهرداری منطقه ۲ پایلوت جمع آوری شبانه زباله

موسی علیپور، شهردار منطقه دو تبریز اظهار کرد: این طرح از ناحیه یک منطقه دو تبریز به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به مزایای این طرح از خدمات‌رسانی بهتر در راستای رفاه حال شهروندان دانست و تاکید کرد: جلوگیری از ایجاد ترافیک در معابر به هنگام تخلیه باکس‌ها به ویژه ممانعت از ترافیک در مسیرهای اصلی، جلوگیری از استهلاک خودروهای جمع آوری زباله، اتلاف سوخت، انرژی و زمان از دیگر مزیت‌های این طرح محسوب می‌شود.

شهردار منطقه دو تبریز با تاکید بر اینکه شهروندان با هدف رعایت زمان بیرون گذاشتن زباله‌ها و در راستای اجرای مفید این طرح، از آن‌ها درخواست می‌شود با کارگران تلاشگر حوزه خدمات شهری همکاری کنند.

کد خبر 747137

دیگر خبرها

  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد