Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@16:11:03 GMT

عدم افزایش مشروط قیمت تلویزیون

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۵۱۳

عدم افزایش مشروط قیمت تلویزیون

پول‌نیوز -دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان صوتی و تصویری با بیان این‌که در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت انواع تلویزیون در سال جاری وجود ندارد، گفت: در سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار تلویزیون به صورت قاچاق به کشور وارد شد که امیدواریم سیاست ارزی دولت در سال جاری مانع از ادامه این روند شود.

محمدرضا شهیدی در پاسخ به رشد منفی ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصدی تولید انواع تلویزیون در سال گذشته نسبت به سال پیشین، اظهار کرد: در سال گذشته قاچاق انواع تلویزیون کمر تولید در این حوزه را شکست و شرایط بسیار سختی را برای تولید کنندگان رقم زد.

وی با بیان این‌که در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تلویزیون تولید و حدود ۹۰۰ هزار دستگاه به صورت قاچاق به کشور وارد شد، گفت: ظرفیت تولید انواع تلویزیون در کشور رقمی معادل چهار میلیون دستگاه است، اما در سال گذشته تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شد و ظرفیت براساس کشش و تقاضای بازار تعیین می‌شود که متاسفانه در سال ۱۳۹۶ قاچاق بیش از حد تلویزیون شرایط بحرانی را برای تولید کنندگان فراهم ساخت.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان صوتی و تصویری ادامه داد: از اصلی‌ترین علل کاهش تولید انواع تلویزیون در سال گذشته می‌توان از مسائل و مشکلات کلان اقتصادی کشور نام برد و در کنار آن قاچاق انواع تلویزیون را می‌توان از دیگر علل رشد منفی آن برشمرد.

شهیدی با ابراز امیدواری نسبت به سیاست ارزی دولت در ارتباط با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید کنندگان بیان کرد: مطمئنا اگر دلار ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت به تولید کنندگان اختصاص یابد، می‌توان تمام نیاز کشور را در بخش انواع تلویزیون پاسخ داد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این سیاست ارزی تاکنون موجب شده که شاهد کمتر شدن میزان قاچاق باشیم، چرا که برای قاچاقچیان به صرفه نیست که با ارز بالای ۶۰۰۰ تومان بخواهند به روند واردات غیرقانونی خود ادامه دهند.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان صوتی و تصویری همچنین در خصوص شرایط قیمتی انواع تلویزیون در سال جاری، اعلام کرد: تاکنون تولید کنندگان در برابر افزایش قیمت مقاومت کرده‌اند و برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها در این حوزه وجود ندارد و به طور حتم مگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها اختصاص یابد مشکل خاصی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مطمئنا تخصیص ارز موجب خواهد شد که مشکلات ارزی تولید کنندگان برطرف شود و با افزایش میزان تولید از رشد قیمت‌ها در این بخش جلوگیری کرد.

شهیدی با تاکید بر این‌که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت با پدیده قاچاق مقابله خواهد کرد، گفت: به طور حتم اگر نتوانند مشکلات مربوط به سامانه نیما را برطرف کنند و تخصیص ارز براساس وعده‌های داده شده عملیاتی نشود نمی‌توان در رابطه با افزایش میزان قیمت‌ها در سال جاری پیش‌بینی داشت و باید منتظر شرایطی باشیم که بازار در این رابطه رقم خواهد زد.

در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۵، هشت کالای منتخب صنعتی با کاهش تولید رو به رو شدند که در این بین انواع تلویزیون با رشد منفی ۱۵.۸ درصدی در میان این هشت کالا در جایگاه سوم قرار داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تلویزیون پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد

در پی تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت فروش نفت خود به اکثر مناطق جهان در ژوئن، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی، قیمت فروش رسمی نفت خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را در ژوئن، افزایش خواهد داد که منعکس کننده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال است.

وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: قیمت نفت پس از این که هفته گذشته تحت تاثیر فروکش تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۷.۳ درصد سقوط کرد، هفته معاملاتی جاری را با افزایش آغاز کرد. این افزایش پس از اقدام عربستان سعودی در افزایش قیمت فروش رسمی نفت خود به اکثر مناطق جهان در بحبوحه محدود شدن عرضه در سه ماهه جاری، روی داد.

در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، فعالیت بخش خدمات برای ششمین ماه متوالی، به روند توسعه ادامه داد و رشد سفارش‌های جدید، سرعت گرفت و اعتماد تجاری، رشد قوی را تجربه کرد و امیدواری به احیای اقتصادی پایدار، تقویت شد.

هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به هضم آمار اشتغال ضعیف آمریکا و ارزیابی زمان احتمالی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو پرداختند، هر دو شاخص، شدیدترین کاهش هفتگی را در سه ماه گذشته تجربه کردند و نفت برنت بیش از هفت درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۶.۸ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

نرخ ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت نفت هم با برگزاری مذاکرات برای آتش‌بس در غزه، ضعیف شده است.

با این حال، چشم انداز توافق در روز یکشنبه، ضعیف به نظر رسید زیرا حماس بر خواسته خود برای پایان یافتن جنگ در قبال آزادی اسرا، تاکید کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاملا آن را رد کرد.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازارهای شرکت آی‌جی اظهار کرد: این خبر که رژیم صهیونیستی، پیش می‌رود و عملیات خود در رفح را گسترش می‌دهد، ممکن است به توافق آتش بس احتمالی، ضربه بزند و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را که ظاهرا فروکش کرده بود، دوباره برانگیزد.

بر اساس گزارش رویترز، در سیگنالی از محدودتر شدن عرضه، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته گذشته، برای دومین هفته متوالی، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را کاهش دادند. دکل‌های حفاری نفت، هفت حلقه کاهش یافت و به ۴۹۹ حلقه رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر سال ۲۰۲۳ بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • ریزش قیمت طلا و انواع سکه در پی کاهش نرخ ارز
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز