Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:20:22 GMT

احتمال ناقص ماندن خط یک متروی تبریز وجود دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۶۳۱

احتمال ناقص ماندن خط یک متروی تبریز وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اشرف نیا ظهر امروز یک شنبه در جلسه علنی شورای شهر تبریز با اظهار بر اینکه فصل کاری در آذربایجان، شش، هفت ماه بیش تر نیست و دو ماه از آن سپری شده است، گفت: شهرداری می تواند در هر ۱۰ روز یک پروژه افتتاح کنند و این کار سختی نیست، منتهی نباید فراموش شود که در پروژه های عمرانی و اجرایی، رعایت کیفیت و کمیت پروژه های عملیاتی شرط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار پیگیری شهردار و شورا نسبت به مصوبات شد و ادامه داد: موانع عدم اجرایی شدن مصوبات باید در دفتر هیئت یا شهرداری باید بررسی شود و موانع بر سر راه به شورا ارجاع شود.

این عضو شورا با بیان اینکه بخشی از پروژه های بزرگ در این مدتی که در خصوص سرمایه گذاری آن ها صحبت شده، موفق نبوده اند، گفت: در این راستا شورا باید راهکاری ارایه دهد و وضعیت اجرایی قطار شهری را هم بررسی کند و بداند که این پروژه، چه وضعیتی دارد؟، چون قول داده‌ایم تا آخر امسال خط یک آن را تکمیل نماییم و ضروری است که در مورد پروژه‌های بزرگ و مطرح، به موقع تصمیم گیری کنیم و واقف باشیم که اگر وضعیت قطار شهری بر همین منوال پیش رود، متأسفانه احتمال ناقص ماندن خط یک وجود دارد.

اشرف نیا با بیان اینکه نمی دانم در مدیریت شهری شیراز چه تصمیم گیری هایی اتخاذ شده، ادامه داد: در اوایل کار شورا، قرار شد شهرداری و کلیه سازمان‌های خدمات در شهر برنامه سالانه خود را در شورا مطرح کنند، اما متأسفانه تا به امروز اقدامی در این راستا انجام نشده است و درخواست می کنم با عمل به این موضوع، چندین قدم مثبت در این زمینه برداریم.

ضرورت استفاده از پتانسیل فعالان حوزه اقتصاد شهری در تبریز

وی با تکیه بر مناسبت امروز، به عنوان روز انتخابات شوراها، ضرورت اقدام برای تشکیل انجمن‌ها، نهادهای اجتماعی و تأمین تعاونی‌های ساخت مسکن گفت: این امور جزو وظایف شورا و شهرداری است و واقعاً جای سؤال است که بپرسیم شهرداری با این وضعیت رکود ساخت و ساز چگونه پروژه انجام می دهد و در این خصوص، جا دارد از پتانسیل های فعالان حوزه اقتصاد شهری مؤثر بر کاهش رکود اقتصادی بهره مند شویم.

این عضو شورا در همین راستا متذکر شد: بهتر است متوجه چگونگی سیاست های شورا در راستای دایر کردن نمایشگاه‌های بازرگانی، کشاورزی و احساس وظیفه در قبال آن ها و ضرورت برنامه‌ریزی برای مناطق بر اساس نیاز مناطق در حوزه مسایل اجتماعی و اقتصادی باشیم و با وحدت و همدلی خود، آن شورای مورد سفارش و تأکید مقام معظم رهبری را محقق سازیم.

کد خبر 4301706

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تبریز شورای شهر تبریز مترو ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران خرم آباد اشتغال بیرجند مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله‌ها در منطقه ۱۸ بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه‌ها قرار گرفت.

پروژه‌های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت ها است و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه‌های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

کد خبر 6088684

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است