Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@07:20:58 GMT

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۶۵۷

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با وجود تحریم آن از سوی گروه‌های مخالف دولت آغاز شد.

خبرگزاری مهر: انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا از دقایقی قبل در حوزه‌های اخذ رای این کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با وجود تحریم آن از سوی گروه‌های مخالف دولت آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا چهار نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیکلاس مادورو به دلیل تحریم انتخابات از طرف مخالفان اصلی دولت بخت اول پیروزی در انتخابات محسوب می‌شود. ائتلاف اتحاد دموکراتیک که گروه اصلی مخالفان دولت ونزوئلا است انتخابات روز یکشنبه را تحریم کرده و از معرفی نامزد نیز خودداری کرده است.

هنری فالکون، عضو حزب «پیشرفت مترقیانه» به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت می‌کند. «خاویر برتوچی» دیگر نامزد مستقلی است که در این انتخابات شرکت کرده است.

لئوپولدو لوپز و هنریکه کاپریلس، دو نامزد اصلی مخالفان از شرکت در عرصه رقابت انتخاباتی منع شده اند.

رقیب انتخاباتی اصلی مادورو، هنری فالکوم، کاندیدای مستقل است که با چالش دوگانه کاندیداتوری علیه رئیس‌جمهور روی کار و متقاعد کردن مردد‌ها به عدم تحریم انتخابات روبرو است.

او مادورو را کاندیدای گرسنگی توصیف کرده و وعده داده که حقوق‌ها را به دلار پرداخت کرده و کمک‌های انسان دوستانه را پذیرفته و از سوی صندوق بین‌المللی پول کمک‌های مالی دریافت خواهد کرد، اما مادورو همه این پیشنهاد‌ها را رد کرده و آن‌ها را تسلیم در برابر آمریکا دانسته است.

فالکوم روز پنجشنبه در آخرین تجمع انتخاباتی خود گفت: سوگند می‌خورم ونزوئلا را از دیکتاتوری آزاد خواهم کرد.

یکی دیگر از کاندیدا‌های این انتخابات خاویر برتوچی، یک کشیش فعال تلویزیون است که در تجمع‌ها سوپ رایگان داده و حامیان فالکوم را کاهش داده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QSb

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد

۱۵ نفر در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند که در بین آنها نامی از سرپرست فعلی این فدراسیون دیده نمی‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج که از روز 15 فروردین ما آغاز شده بود، امروز به پایان رسید.

تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش

 

در طول این 10 روز کاری، 15 نفر اقدام به نام‌نویسی کردند که در بین آنها نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون دیده نمی‌شود. این در حالی بود که پریدر روز گذشته استعفا کرده بود تا بتواند ثبت‌نام کند، اما پس از صحبت با وزیر ورزش از این کار خودداری کرد.

کاظم دستگردی سرپرست دبیری و و دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: تا روز قبل فقط سه نفر ثبت‌نام کرده بودند، اما پس از آنکه مشخص شد پریدر ثبت‌نام نمی‌کند، 12 نفر امروز به فدراسیون مراجعه کردند. البته با توجه به اینکه مدارک برخی از این افراد کامل نیست، فعلاً اسامی نفرات ثبت‌نام کننده را اعلام نمی‌کنیم و این کار روز شنبه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلیل محبی: دولت رئیسی برای فرار از مسئولیت گشت ارشاد، آن را به گردن دولت خاتمی انداخت
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی