Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@14:03:45 GMT

◄ مترو پرند در انتظار تخصیص بودجه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۶۵۸

◄ مترو پرند در انتظار تخصیص بودجه

تین‌نیوز | 

هفته گذشته استاندار تهران با انتقاد از عدم پیشرفت مترو پرند خواستار ادامه روند ساخت مترو حدفاصل فرودگاه امام تا شهرجدید پرند شده بود. با توجه به اجرای این خط توسط مترو تهران و تأمین بودجه آن از طرف دولت، علی امام، مدیرعامل مترو تهران در واکنش به این صحبت گفته بود: اگر دولت حمایت کند و بودجه این مسیر مترو تأمین شود به‌سرعت این پروژه پایان خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مورد حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس از پیشرفت ۸۰ درصدی احداث مترو پرند خبر داد و گفت: مدیرعامل شرکت عمران پرند در تلاش برای تأمین منابع لازم جهت تکمیل مترو است.

نوروزی در رابطه با آخرین وضعیت مترو پرند، گفت: خط 7 متروی تهران از تهران به مرقد امام، فرودگاه بین‌المللی امام و در انتها به شهر پرند می‌رسد البته از زمانی که احداث این خط در دستورکار قرار گرفت دارای ردیف بودجه ملی بوده و وزارت راه و شهرسازی تلاش‌های زیادی برای تکمیل آن داشته و از برخی بودجه‌ها نیز برای تکمیل آن استفاده کرده تا به فرودگاه بین‌المللی امام رسید.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس، با تأکید براینکه احداث متروی پرند 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: تنها تکمیل تأسیسات برقی و برخی ایستگاه‌ها باقی‌مانده است.

او ادامه داد: پیگیری‌هایی را از شرکت مادر تخصصی و مدیرعامل شرکت عمران پرند داشتیم که اعلام آمادگی کردند بدهی‌های مترو و دولت درخصوص تکمیل مترو فرودگاه امام تا پرند محاسبه و دراختیار آنان قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بنابراین منتظر هستیم که مدیرعامل مترو زمانی را برای نشست با مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تعیین کند زیرا شرکت مادر تخصصی و مدیرعامل شرکت عمران پرند آمادگی دارند که هزینه مترو فرودگاه امام تا پرند را پرداخته و مطالبات پیمانکار را از طریق بودجه ملی یا دولتی تهیه و تأمین کنند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس افزود:  مقامات محلی و شرکت مادر تخصصی به دنبال تأمین منابع لازم جهت تکمیل متروی پرند هستند.

پرند به‌عنوان پایتخت مسکن مهر کشور یکی از گزینه‌های ایران برای ایجاد پایتخت اداری است. این شهرجدید با جمعیت بسیار بالا ازنظر زیرساخت‌های حمل‌ونقل هنوز ضعیف است. درحال‌حاضر بخش زیادی از مسافران این شهر توسط قطار حومه‌ای به تهران سفر می‌کنند که به دلیل وجود تنها یک ایستگاه در شهر تهران برای مسافران دشواری‌هایی در پی دارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو پرند شرکت عمران پرند حسن نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیشتر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطار‌های خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد.

به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهمترین ماموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تامین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه