جزئیات ریزش محوطه یک ساختمان در جماران و جان باختن ۴ کارگر/ ساختمان متعلق به موسسه تنظیم و نشر امام است؟ + عکس
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۶۸۲
روز جمعه محوطه مقابل یک ساختمان در حال ساخت واقع در محله جماران که بنا به گفته برخی اهالی این منطقه متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) است، فرو نشست و ۴ کارگر در این حادثه جان باختند.
به گزارش خبرنگار سیاسی امتداد نیوز، روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) حوالی ساعت ۹ صبح، بخشی از ساختمان در دست ساخت به مساحت حدوداً ۳۰۰ متر واقع در خیابان جماران در مجاورت ستاد بزرگداشت امام راحل بر اثر ریزش دیواره ضلع جنوبی دچار خسارت شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
خبرنگار امتداد روز گذشته برای مشاهده ساختمان به این محل رجوع کرد. آن طور که همسایگان مجاور این ساختمان به خبرنگار امتداد اعلام کردند این ساختمان متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار امامخمینی است.
طبق گفته اهالی جماران، قسمت مقابل این ساختمان، بر اثر گودبرداری ریزش کرده و تلفاتی به جای گذاشته است. در این حادثه ۴ کارگر ساختمانی جان باختهاند.
خبرنگار امتداد در گفتوگو با اهالی محله جماران مطلع شد که قرار است این ساختمان به موسسه تنظیم و آثار امام خمینی تبدیل و ساختمان قدیم این موسسه به این مکان منتقل شود.
با این حال حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در گفتوگوی کوتاه و در تشریح جزئیات این حادثه به خبرنگار امتداد گفت: من در جلسه هستم و نمیتوانم اکنون صحبت کنم. این خسارت متعلق به ساختمان نبوده بلکه معبری که مقابل ساختمان بوده دچار ریزش شده و این نبوده که ساختمانی دچار ریزش شود. جزئیات را از شهرداری منطقه میتوانید بپرسید.
پیشتر هم جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره جزئیات این حادثه گفته بود “باحضور آتشنشانان مشاهده شد قطعه زمینی به وسعت ۳۰۰ مترمربع به عمق ۵ متر گودبرداری شده و کارگران مشغول تمیز کردن بخشی از محیط کارگاهی بودند که به یکباره دیواره ضلع جنوبی تخریب شده بود.”
در زیر، تصاویر این ساختمان که توسط خبرنگار امتداد ثبت شده و گفته میشود متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار امام است، منتشر شده است:
انتهای پیام/
true برچسب ها : اخبار سیاسی trueمنبع: امتداد نیوز
کلیدواژه: اخبار سیاسی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
گرچه سینمای کارگری در ایران بهدنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سالهای نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنیاعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهمترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب میبیند.
در کنار فیلمهایی، چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهمترین نمایندههای آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده میشوند، از «بهآهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری میتوان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.
همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشکها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»، جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی بهواسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلمهای یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشتهاند.
البته پیداست که در برخی از آنها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست، اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیبپذیر جامعه داشته باشند.
به هر روی سینمای ایران به واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصهگو بدل کند؛ که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر