Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@13:50:19 GMT

انتشار گزارشی از مجموع ثروت میلیارد‌های جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۸۷۶

انتشار گزارشی از مجموع ثروت میلیارد‌های جهان

به گزارش پارس نیوز، 

شمار میلیاردهای جهان  تا پایان سال 2017 به بالاترین سطح رسیده است. جدیدترین داده های پایگاه رتبه بندی «ولث ایکس» (Wealth-X) نشان می دهد، تعداد میلیاردهای جهان به 2754 تن رسیده است که بالاترین رکورد تا پایان سال 2017 محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، جمعیت میلیاردرهای جهان و مجموع ثروتی که در اختیار دارند با 24 درصد رشد نسبت به سال 2016، به رکورد جدیدی در سال 2017 رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع ثروت آنها در حال حاضر، حدود 9 تریلیون و 200 میلیارد دلار است.

آمریکا با 680 میلیاردر، 25 درصد میلیاردر های جهان را --که بالاترین میزان نیز است—در خود جای داده است. چین نیز پس از آمریکا بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارد. 338 میلیاردر در چین زندگی می کنند.

در بخشی از گزارش ولث ایکس آمده است: آمریکا با اتکا به اقتصادی قوی و همچنین حضور بزرگترین شرکت های فناوری جهان در آن، موفق شد در سال 2017، تعداد 60 میلیاردر دیگر را به مجموع میلیاردرهای خود بیفزاید و  آن ها را به 680 تن برساند. مجموع ثروت 680 میلیاردر در آمریکا به  3 تریلیون و 200 میلیارد دلار می رسد.

بنابر گزارش این پایگاه رتبه سنجی، یک درصد ثروتمندان روی کره خاکی، نیمی از ثروت جهان را در اختیار دارند. ثروت آنها به واسطه رشد همزمان در اقتصاد جهانی و بالا رفتن ارزش سود بازارهای سهام، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

این تحقیق همچنین نشان داد رشد شمار میلیاردرهای زن طی یک سال گذشته بیشتر از میلیاردهای مرد بوده است؛ هرچند میلیاردهای مرد همچنان از میلیاردرهای زن بیشتر است. میلیاردرهای مرد ثروت خود را به شیوه های مختلف کسب کرده اند. در حالی که میلیاردهای زن به واسطه ارث، تروتمند شده اند.

گفته می‌شود، جف بیزوس، بنیانگذار شرکت آمریکایی آمازون با ثروت خالص 112 میلیارد دلار، عنوان ثروتمندترین فرد در سال 2017 را از آن خود کرد. بیل گیتس، بنیانگذار مایکرو سافت به جایگاه دوم سقوط کرد. وارن بافت، سرمایه گذار و کارآفرین آمریکایی در جایگاه سوم قرار گرفت. برنار آرنو، تاجر و مجموعه دار فرانسوی در جایگاه چهارم فهرست ثروتمندان جهان قرار دارد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رشد چین فناوری اقتصاد سرمایه جهان پارس پارس نیوز میلیاردرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟

سروش زادعلی، پژوهشگر مسائل اجتماعی ایران؛  لر تباران خاصه لر‌های بختیاری همیشه خود را وام دار کشور می‌دانند و ارتباط ایران و این قوم دارای یک ریشه عمیق و پیوند ذاتی تاریخی، همچون رابطه پدر و فرزندی است. در طول تاریخ همیشه رهبران سیاسی اجتماعی در این قوم بوده است که با تدبیر ثروت سرزمین‌های لر نشین خاصه مناطق بختیاری که سرشار از ثروت است را بصورت عادلانه در تمام کشور توزیع و مناطق لر نشین هم از آن بهرمند شده اند.

قوم لر در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی کشور تاثیرات مثبتی داشته و اقدامات مهمی در راستای توسعه و رشد کشور برداشته است برای نمونه سردار اسعد بختیاری با اقدامات بجا و درست خود زمینه را برای توسعه سیاسی اجتماعی کشور فراهم آورد و تاثیر فراوانی در بوجود آمدن انقلاب مشروطیت و بنیان نهادن دموکراسی مدرن در تاریخ معاصر کشور داشته است.

متاسفانه در زمان پهلوی بسیاری از سران سیاسی اجتماعی ایل بختیاری اعدام شدند، با از بین رفتن رهبران این ایل تبعیض و عدم رسیدگی به مناطق لر نشین در نبود مطالبه گری شدت یافت، زمینه فقر و عدم توسعه در این مناطق کلید خورد تا جایی که برخی از فرهیختگان لرتبار تا به حال از گفتن قومیت خود احساس خجالت می‌کنند.

بعد از انقلاب اسلامی تا حدودی اوضاع بهبود پیدا کرد، اما متاسفانه هنوز هم با توجه به وسعت، جمعیت و ثروتی که در جغرافیا و نیروی انسانی مناطق لر نشین وجود دارد به نسبت در ساختار سیاسی اجتماعی کشور کمتر دخالت داده می‌شوند.

سرزمین‌های لر نشین خاصه مناطق بختیاری نشین آمار بالای بیکاری و عدم توسعه را دارا هستند این در حالی است که مهمترین منابع ثروت کشور در استان‌های لرنشین کشور قرار دارد، نفت و کشاورزی که بخش عمده آن مربوط به شهر‌های بختیاری نشین استان خوزستان، گاز که مربوط به لر‌های جنوبی در استان بوشهر، سر منشا پر آب‌ترین رود‌های شیرین کشور در مناطق بختیاری نشین چهارمحال بختیاری و لرستان قرار دارند، دز، کرخه، کارون و اروند را تشکیل می‌دهند و از مرکز تا جنوب کشور قومیت‌های مختلف را دور خود جمع کرده اند و ده‌ها ثروت دیگر که ازسرزمین‌های لر نشین استخراج می‌شود و ثروت حاصل از آن خرج تمام کشور می‌شود.

لر‌های بختیاری در طول تاریخ نشان داده اند که افرادی انقلابی، دلسوز، وطن پرست، عدالت خواه و باهوش هستند در این قوم فرهیختگان زیادی در زمینه‌ها مختلف خاصه حوزه سیاسی اجتماعی وجود دارد، اما متاسفانه در مناطق و استان‌هایی که در اکثریت هستند نسبت به جمعیت و وسعت جغرافیای که وجود دارد از آن‌ها استفاده چندانی نمی‌شود این موضوع رابطه مستقیم و معناداری با عدم توسعه این مناطق دارد.

قوم لر با وجود ثروت سرشاری که در این مناطق وجود دارد و با وجود نامهربانی‌هایی که نسبت به آن‌ها روا داده شده همه بصورت متحد وطن پرست هستند و هیچ جریان جدایی طلبی را تا بحال در خود جا نداده اند؛ لذا می‌بایست با توجه به پتانسیل که در این قوم وجود دارد از نیروی انسانی آن در سطوح مختلف حوزه سیاسی اجتماعی نهاد‌های کلان حاکمیتی استفاده گردد تا بتوان امیدوار بود تبعیضات و ناملایماتی‌ها که نسبت به این قوم روا داده شده است کاسته شود همچنین با ایجاد صنایع مختلف و بسترسازی طرح‌های توسعه برای این مناطق زمینه پیشرفت و اشتغال در این مناطق فراهم آید.

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • برتری 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با بریس لیونل مسی (2017/4/23) / فیلم
  • پیروزی 4-2 ,چلسی مقابل تاتنهام در یک دیدار تماشایی (جام حذفی انگلیس - 2017/4/22) / فیلم
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل
  • توییت عجیب و جنجالی کریمی قدوسی
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • رد ادعای کذب یک رسانه معاند درباره فدراسیون کاراته