Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@03:15:57 GMT

مردم قارچ فله‌ از بازارچه های محلی تهیه نکنند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۹۴۱

مردم قارچ فله‌ از بازارچه های محلی تهیه نکنند

 به گزارش برنا از اراک ، دکتر جواد نظری ، اظهار کرد: با وجود اینکه در برخی از استان های کشور مواردی از ابتلا به مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی مشاهده شده است اما خوشبختانه در استان مرکزی تاکنون هیچ گزارشی از ابتلا به مسمومیت گزارش و مشاهده نشده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به گزارشات واصله از برخی از استان‌های همجوار مبنی بر  موارد مسومیت با قارچ، از همه مردم درخواست می شود تحت هیچ عنوان قارچ فله‌ای از بازارچه های محلی و روز و بازار‌های سنتی تهیه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است، گفت: تنها افراد متخصص و با تجربه، توانایی تفکیک بین این قارچ ها را دارند.

دکتر نظری عنوان کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به‌طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و به مردم توصیه می شود نسبت به خرید قارچ از مراکز و فروشگاههای معتبر اقدام کنند.

وی با اشاره به رویش گسترده قارچ در طبیعت در پی بارندگی های اخیر اظهار کرد: توصیه اکید این است که افراد از مصرف و دست زدن به هرنوع قارچ در دل طبیعت، در کناره درختان و سایر اماکن خودداری کنند. 

وی افزود: به هیچ عنوان از دستفروشان قارچ خریداری نکرده و قارچ مورد نیاز مصرفی خود رابه صورت بسته بندی شده و  دارای شناسه‌های بهداشتی و عرضه شده در فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: بازرسان بهداشتی در صورت عرضه قارچ بدون مشخص بودن هویت بهداشتی در فروشگاهها و مراکز عرضه، وفق مقررات با واحد برخورد خواهند کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان های کشور دانشگاه علوم پزشکی طبیعت علوم پزشکی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی

امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی از امروز تا عصر سه شنبه گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و احتمال گرد و خاک در استان آذربایجان شرقی می‌شود.

وی اظهار کرد: در نیمه شمالی و شرقی استان بارش رگبار باران، پدیده آذرخش و در نواحی مستعد و مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پدیده مه و غبار محلی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه احتمال دارد شرایط فصلی و محلی بارش‌ها را تشدید کند گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از برخورد آذرخش در روز‌های بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن در زیر درختان در فضای باز خودداری کنند ادامه داد: در این بازه زمانی تغییرات قابل ملاحظه دمایی پیش بینی نمی‌شود و از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • برش زدن و پخت ده‌ها مرغ محلی توسط آشپز‌ هنگ کنگی (فیلم)
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی