Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:23:58 GMT

روز روابط

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۹۵۹

روز روابط

روابط عمومی را می توان مدیریت ارتباطات دانست و از همه بسترهای ارتباطی و فناورانه برای تحکیم ارتباطات انسانی و سازمانی بهره می برد تا با آگاهی بخشی، تفاهم و همگرایی اجتماعی را ارتقا بخشد.

روابط عمومی اما تا جایگاه راهبردی و اصیل خود به وِیژه در بخش دولتی فاصله دارد. باورنداشتن به روابط عمومی بانگاه راهبردی و برنامه ریز، هم از سوی کارگزاران روابط عمومی و هم از سوی مدیران بیش از هر عامل دیگری به این وضع، دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسنده کردن کارکردهای روابط عمومی به اطلاع رسانی، تبلیغات و برگزاری مناسبت ها و نادیده گرفتن و کم اهمیت تلقی کردن مخاطب پژوهی، برنامه محوری، ارتباط گری و تسهیلگری ارتباطی به معنای واقعی، موجب روزمرگی، تکرار تقویمی فعالیت ها و انفعال در پی ریزی نقشه راه ارتباطی شده است.

انفعال نه به معنای کارنکردن و نشستن است که خستگی مفرط و تلاش های سختکوشانه شبانه روزی بیش از هرچیزی در روابط عمومی ها به چشم می خورد. خستگی که با ندیده شدن و گاه بی تفاوتی بعضی مدیران، نارضایتی فزاینده را در این حرفه ایجاد کرده است. منظور از انفعال، به کار نینداختن توانایی برنامه ریزی و راهبردی در روابط عمومی هاست و گرنه در روابط عمومی ها، کارمندان همواره مشغول کارند و همواره از وضع موجود انتقاد می کنند. 

در این شرایط، روابط عمومی به جای نقش مشاوره ای و برنامه ریزی برای آینده سازمان خود به ورطه ماشینی عمل کردن و ابزاری شدن می افتد.

راه برون رفت از وضعیت نامطلوب و نارضایتی ساز در روابط عمومی بیش از هر جایی در اندیشه و عملکرد روابط عمومی ها و مدیران قرار دارد. رسیدن به درک متقابل با گفت و گو و بیان انتظارات در فضایی به دور از نگاه عمودی و از بالا به پایین، همراه با حمایت معنوی و مادی مدیران، حرفه ای عمل کردن، خلاق بودن و یادگیری مستمر از سوی روابط عمومی ها می تواند فضای کار را ارتقا بخشد و گرنه تا همیشه همین آش و همین کاسه در روابط عمومی ها تداوم خواهد داشت.

از دیگرسو باید به این نکته نیز اشاره کرد که در بخش اطلاع رسانی، باید میان کار خبری در روابط عمومی با رسانه ها و خبرگزاری ها تفکیک قائل شد. اگر روابط عمومی ها ارتباط رسانه ها با خود را برای کسب و انتشار خبر، تسهیل کنند تصویر بهتر و واقعی تری از سازمان خود و مجموعه دولت ارائه خواهند کرد.

 بعضی مدیران با درک اهمیت روابط عمومی می کوشند سازمان خود را نیز ارتقا بخشند. در این زمینه می توان به وزیر علوم، تحقیقات و  فناوری اشاره کرد که با انتصاب دکترعلیرضا عبدالهی نژاد به عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تداوم بخش مسیر گذشته و آغازگر تحولات تازه بوده است.

چند روز قبل گردهمایی روابط عمومی های وزارت علوم در همدان برگزار شد. نکته تامل برانگیز و دلگرم کننده این رویداد، سفر وزیر علوم، دکتر منصور غلامی به همدان و شرکت در این نشست، شنیدن انتقادات و پیشنهادات روابط عمومی ها و سخنرانی در جمع آنها بود. وقتی وزیر علوم، در انتهای سخنرانی، جلسه را برای بازگشت به تهران و شرکت در جلسه ای دیگر ترک کرد اهمیت این حضور دوچندان شد چرا که صرفا برای حضور در جمع روابط عمومی ها به دانشگاه بوعلی سینا آمده بود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم نیز که هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی است و سابقه کار در خبرگزاری جمهوری اسلامی و دانشکده خبر را نیز در رزومه خود دارد فضای آزاد و صمیمی را برای بیان دیدگاه ها ایجاد کرد تا کسی برای انتقاد کردن به لکنت زبان نیفتد.

این رویه می تواند از سوی بقیه مدیران نیز مورد توجه قرار گیرد تا از دل گفت و گوهای درون سازمانی بین سطوح مختلف کارمندان و مدیران ارشد، تفاهم سازنده متولد شود که برای سازمان ها و در مجموع برای دولت و حاکمیت و معرفی توانمندی ها و دست آوردهای آن، منشا اثرات ارزشمند و جریان ساز باشد.

تغییر نگاه به روابط عمومی، درک تحولات جهانی و تغییرات فناورانه ارتباطی و همگامی هوشمندانه  با آنها برای ارتباطات گسترده، تعاملی و پاسخگو، آموزش های مداوم و تجهیز روابط عمومی ها به امکانات مورد نیاز و حضور افراد علاقه مند و خلاق می تواند روابط عمومی ها را از روزمرگی، کلیشه ای عمل کردن و منفعل بودن برهاند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت روابط عمومی شبانه روزی فناوری وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتش یار وحید باخدا اظهار کرد: حادثه حریق انبار گوگرد در ساعت ۱:۰۸ دقیقه بامداد امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه از طریق مرکز فرماندهی اعلام شد.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: حدود ۴۰ آتش نشان ایستگاه‌های ۴۱،۴۲،۵۲،۶، ۴۹،۱۸، ۹ و ۳۸ همراه با ۱۲ خودروی اطفا حریق و توربوفن بلافاصله در محل حادثه واقع جاده میامی حاضر شدند.

وی گفت: طی اعلام افسر نگهبان حاضر در محل، سوله حاوی گوگرد به متراژ حدوداً ۵۰۰ متر مسقف طعمه حریق شده بود که با تلاش همکاران از سرایت به سوله‌های اصلی جلوگیری به عمل آمد.

باخدا از اطفای حریق و پایان عملیات آتش نشانان در ساعت ۳:۵۵ دقیقه بامداد خبر داد.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد گفت: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان