Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در تفسیر موضوعی قرآن کریم در محل مهدیه مشهدافزود:اختلاف ما با کسانی که در فکر معادله‌بندی برای قدرت‌یابی داخلی و یا دیدن قدرت در سایه استکبار جهانی هستند این است که ما می‌گوییم در مقابله با سرسخت‌ترین دشمنان خدا و اسلام باید ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در ادامه گفت:: فتح یعنی گشایش و برطرف کردن یک بسته یا قفل، معمولا ترجمه فارسی‌اش پیروزی بیان می‌شود، اما باید بگوییم پیروزی از مصادیق فتح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ظاهرا مقصود از فتح و انا فتحنا لک فتحا مبینا جریان صلح حدیبیه است و سوره فتح از حدیبیه تا مکه بر پیامبر نازل شد و آیات این سوره اشاره به این نکته دارد.

آیت الله علم الهدی گفت: هدف پیامبر، هدایت بشر بوده نه کشورگشایی. در کلمه مبین، بکارگیری این کلمه در قرآن مواردی است که شفافیت ابعاد مختلف چیزی را نشان دهد، برای مثال رسول مبین یا لسان مبین یا اینجا که فتح مبین آماده است.

وی خاطرنشان کرد: این نشان شفافیت این فتح است، محوریت تمام دین و اسلام پیغمبر و مقام ولایت ایشان است که 6 بار در سه آیه این سوره ایشان را مخاطب قرار داده و یاد می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همراهی پروردگار و نصرت الهی در حرکت‌هایی که برای خدا انجام می‌شود نخستین نکته اعتقادی این آیات است، دومین نکته اینکه در هرکجا که با در نظر گرفتن خدا قدمی برداشته شد باید غیر خدا را در معادله‌بندی خود قرار ندهد در غیر این صورت به جایی نمی‌رسد.   انتهای پیام//ا.س   تفسیرموضوعی سوره فتح آیت الله علم الهدی در مهدیه مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رمضان 97 مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا

به مرور نیم صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز می پردازیم.

طرفداری | روزنامه های امروز موضوعات مختلفی را روی جلد بردند.

گیشه مطبوعات داخلی | 1403/02/۱۲

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا