Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@15:37:49 GMT

عمل امینانه به نیات واقفان کمک بزرگی به دولت و مردم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۳۱۱۵

عمل امینانه به نیات واقفان کمک بزرگی به دولت و مردم

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس می‌تواند نقش زیادی در گسترش سنت وقف در سطح جامعه داشته باشد، گفت: سازمان اوقاف همین که به درستی سنت الهی وقف را ترویج و به نیات واقفان عمل کند، کمک بزرگی به مردم و دولت خواهد بود. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ اجتماعی خانواده و جوانان نظرات

به گزارش گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمدمهدی مفتح درباره نقش مجلس شورای اسلامی در ترویج سنت حسنه وقف اظهار کرد: مجلس می‌تواند نقش زیادی در گسترش و تعمیق سنت الهی وقف در سطح جامعه داشته باشد اما اگر اوقاف احساس می‌کند که نیاز به قانون‌گذاری وجود دارد، قوه مقننه این آمادگی را دارد تا در این امر کمک و حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وظایف نهادها و دستگاه‎های دولتی برای اجرای قانون در حوزه فعالیتهای خود در کشور گفت: سازمان اوقاف همین که به درستی سنت الهی وقف را ترویج و به نیات واقفان عمل کند، کمک بزرگی به مردم و دولت خواهد بود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهرستان ما حوزه اوقاف گسترده است و سازمان اوقاف مدعی  وقفی بودن برخی از مکانها است، برخی مردم هم این ادعا را قبول ندارند و اظهار می‌کنند که وقفی نیست؛ در رابطه با این موضوع از رئیس سازما ن اوقاف خواهش کرده‌ام که گروهی به حوزه انتخابیه اعزام و نظرات مردم را مورد توجه قرار دهند.

مفتح تاکید کرد: آنها باید استدلالهای مردم را بشنوند و نظر شرعی دهند که آیا این وقف درست است یا حرف مردم که اعتراض به این وقف دارند؛ اگر این اتفاق بی‌افتد و در صورتی که این امر بر مبنای نظر متکی بر دقت شرعی هم باشد برای اتخاذ تصمیمات بعدی کار آسان‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

R1428/Psaadati/S2,18/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اوقاف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوقاف سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد

به گزارش خبرنگار مهر، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار بود قیمت ۱۱ قلم کالا مطابق با قیمت های شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: در واقع باید ما به التفاوت قیمت‌ها را دولت به فروشنده بپردازد اما در حال حاضر عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت مطابق مصوبه مجلس نیست چراکه اگر فردی برای مثال ۷۰۰ هزار تومان کالا خریداری کند دولت صرفا ۲۰۰ هزار تومان آن را می‌پردازد که این خلاف قانون است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از خانوارها توان پرداخت کالاهایی که قیمت آن به شدت گران شده است را ندارند و باید ۱۱ قلم کالای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد؛ دولت باید در نحوه اجرای این قانون، اصلاحات لازم را انجام دهد و این قانون باید دقیق اجرایی شود.

حاجی دلیگانی در ادامه جلسه گفت: از نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران که با «وعده صادق» پوزه زیاده‌خواهان اقتصادی را به خاک مالیدند و برای کشور اقتدار مضاعف آفریدند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 6084310 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف