Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، اقدام اخیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا در تحریم رییس کل این بانک عملی غیرمتعارف و کاملا غیرحرفه ای و نشان دهنده بی احترامی مقامات آمریکایی به هنجارهای بین المللی است، از اینرو بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این اقدام ایالات متحده را منبعث از رفتار ناشیانه مقامات آمریکایی تلقی می کند و همچون گذشته به انجام وظایف قانونی خود در عرصه داخلی و خارجی مطابق با موازین بین المللی ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل بیانیه این بانک در محکومیت اقدام خزانه داری آمریکا به شرح زیر است.

بسمه تعالی

پس از نقض برجام توسط ایالات متحده آمریکا علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به این معاهده بین المللی، خزانه داری آن کشور نام رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران سابق این نهاد سیاستگذار پولی را در فهرست تحریم های یکجانبه خود قرار داد. این اقدام خزانه داری آمریکا که کاملاً غیر حرفه ای و نامتعارف بوده و نشانگر بی احترامی مقامات دولت آمریکا به استانداردها و هنجارهای بین المللی است، با توجه به رفتارهای یکجانبه اخیر دولت آمریکا و بی احترامی به تعهدات و توافقنامه های بین المللی گوناگون جای تعجب ندارد. 

این نکته برای ملت ایران کاملا روشن است که ایالات متحده آمریکا در پوشش عناوینی همچون مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن، قصد اعمال فشار بر ملت ایران را داشته و بدون هیچ مبنا و مستند قانونی، با اعمال تحریم علیه مدیران و مقامات بانک مرکزی در صدد آن برآمده است تا فضای روانی منفی را علیه نظام بانکی ایران در عرصه بین المللی ایجاد کند. این در حالیست که اقدامات یکجانبه و خصمانه آمریکا علیه مردم ایران سودی برای آن کشور نخواهد داشت. 

خزانه داری ایالات متحده با انجام این عمل نشان داد که نه تنها به موازین اولیه و اساسی حقوق بین الملل بی توجه و بی اعتناست بلکه به کارکردهای بانک مرکزی و نقش اساسی آنها در برقراری ثبات پولی داخلی و بین المللی و همچنین به تعهدات بین المللی ناشی از عضویت در نهادهای بین المللی نظیر صندوق بین المللی پول نیز اعتنایی ندارد.  

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف از این رفتار ناشیانه خزانه داری آمریکا اعلام می کند که همچون گذشته به انجام وظایف قانونی خود در عرصه داخلی و  خارجی  مطابق با موازین  بین المللی ادامه خواهد داد و اینگونه اعمال نابخردانه خللی در اراده مقامات و کارکنان بانک مرکزی برای ایفای وظایف قانونی خود وارد نخواهد کرد. 

کد خبر 4301727

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی ایران تحریم اقتصادی ایران خروج آمریکا از برجام ولی الله سیف بانک مرکزی ایران برجام قیمت نفت بازار سهام بورس وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی گمرک قیمت دلار تحریم اقتصادی ایران دلار وزارت راه و شهرسازی نفت خام یکسان سازی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت خزانه داری آمریکا در ادعای خود علیه جمهوری اسلامی ایران آورده است: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را که نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران که خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که شرکت تندر صحرا، شرکت اصلی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: شرکت تندر صحرا همچنین نقش کلیدی در طراحی، توسعه، ساخت و فروش هزاران پهپاد ایران ایفا می‌کند که بسیاری از آنها در نهایت به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین منتقل شدند.
وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: اداره کنترل دارایی خارجی همچنین دو شرکت و یک کشتی که کالا‌های ایرانی را حمل می‌کنند و به نفع شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس عمل می‌کنند تحریم می‌کند. این شرکت به طور مشابه نقش پیشرو در فعالیت‌های تجاری ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران (AFGS) ایفا می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همزمان با این اقدام، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با ایران اعمال می‌کنند.
برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپاد‌ها و سایر سخت افزار‌های خطرناک نظامی برای نیرو‌های وابسته و تروریست‌ها به بی ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می‌دهد.»
او ادامه داد: ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزار‌های موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تامین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه داری آمریکا ۴ اردیبهشت ماه نیز در تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعا‌های ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت‌های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهاد‌های دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهاد‌های آمریکایی را منتشر می‌کند.

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.
دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه‌های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته‌ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران