Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب شد طرح زوج و فرد فعلی حذف و طرح ممنوعیت ورود به محدوده مرکزی جایگزین آن شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیو فتح الله معین امروز در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار کرد: این ماه جایگاه ویژه ای در بین همه مسلمانان به ویژه شیعیان به واسطه شهادت حضرت علی (ع) دارد و به همین منظور اقدامات موثری برای حمایت اقشار آسیب پذیر انجام شده که جا دارد از همه آنها تقدیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، گقت: سوم خرداد نماد غیرت و همدلی مردم کشور بود و باید گفت آنچه در خرمشهر رقم خورد ناشی از یکپارچگی مردم بود و بر بر این باوریم که تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور تاکید بر اتحاد و همدلی مردم و حضور تمامی اقوام در عرصه های مختلف کشور است.

* استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند باعث حل بسیاری از مشکلات حمل و نقل شهری می‌شود

علیرضا نصراصفهانی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مشکلات اصلی توسعه شهرنشینی استفاده از خودروهای شخصی است، اظهار کرد: از طرفی هم رویکرد سنتی در خصوص توسعه بزرگراه‌ها و پارکینگ‌ها با توجه به محدودیت‌های بودجه و زمان بالای اجرا دیگر نمی‌تواند راهکار حل مشکلات باشد.

وی افزود: کلید حل این مشکل، ایده استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند است که باعث حل بسیاری از مشکلات حمل و نقل شهری می‌شود، هر چند این امر دارای هزینه اولیه زیاد است اما معتقدیم مزایایی چون کاهش 44 درصدی هزینه‌های ناشی از تصادفات، کاهش آلودگی هوا و کاهش زمان سفر، استفاده از آن را توجیه می‌کند.

* کرامت انسانی کارگران مورد توجه قرار گیرد

امیر احمد زندآور در ادامه در نطق میان دستور تصریح کرد: در قوانین بین‌المللی کار به صراحت آمده است نیروی کار کالا نیست و نباید آن‌را به عنوان کالا محسوب کنیم و تاکید شده ما با انسانی که صاحب فکر، اندیشه و خانواده است سر و کار داریم به همین منظور باید کرامت انسانی همراه با کارآمدی نظام تولید و بهره‌وری مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: طبق این قوانین کسی نباید به هیچ بهانه‌ای کرامت انسان را مورد خدشه قراردهد و به همین منظور باید نسبت به حل مسئله عدم پرداخت مطالبات کارگران زحمت‌کش شرکت‌های خدماتی و فضای سبز که موجب ایجاد مشکلات متعددی شده‌است اقدام شود.

* شهرداری به مسئله طراحی ایستگاه های خط 2 و 3 متروی اصفهان ورود کند

شیرین طغیانی در نطق میان دستور خود پیرامون ایستگاه‌های قطار شهری اصفهان بابیان اینکه ایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان گویی همچون دانه‌های تسبیح به هم متصل شده‌اند، گفت: در صورتی که به نظر می‌رسید این شرایط می‌توانست ظرفیت‌های مناسبی را برای سیما و منظر شهر اصفهان فراهم نماید.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد در این ایستگاه‌ها نه تنها از این ظرفیت به درستی استفاده نشده‌ که این ایستگاه‌ها می‌توانستند علاوه بر ایجاد نقش نمادین و نشانه‌ای در سیما و منظر شهر، تأثیر بسیار مثبتی بر خط آسمان شهر اصفهان نیز بگذارند و حالا حتی پاسخگوی کمترین انتظاری که از آن‌ها می‌رفت یعنی ایجاد نقش نشانه‌ای در عملکرد ویژه این بناها نیز نبوده‌ است.

این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: بررسی‌ها نشان می دهد هیچگونه طرح جامعی در مورد طراحی این ایستگاه‌ها از ابتدا حاکم نبوده‌ است و طراح یا طراحان بسته به ذوق شخصی خود نسبت به طراحی این بناها اقدام نموده‌اند و انتظار می‌رود شورای اسلامی شهر و شهردار با جدیت نسبت به این مسئله در ایستگاه های خط 2 و 3 ورود کنند.

* التماس از شهرداری نسبت به پرداخت حقوق معوقه کارگران

کوروش محمدی در بخش تذکرات اظهار کرد: مردم با توجه به رأیی که به ما داده‌اند از ما انتظاراتی دارند و اینکه متوجه می شویم پرسنلی که با ما و مجموعه مدیریت شهری مرتبط هستند چندین ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند واقعا دردآور است و بنده به نوبه خود به عنوان عضوی از شورای شهر نسبت به غفلت در این مسئله و فراموشی رسالت اصلی خود متذکر می‌شوم.

وی با بیان اینکه مطمئن هستم در این زمینه مقصر هستم و از خداوند تقاضا دارم توفیق دهد در ادامه مسیر نسبت به ایفای درست رسالت خود موفق و سربلند باشم، گفت: در پایان نیز به جای تذکر از شهردار و تمام مدیران آن التماس می‌کنم نسبت به پرداخت این معوقات اقدام کنند.

* لزوم ممنوعیت ورود خودروی مقامات به میدان نقش جهان

مهدی مزروعی نیز در بخش تذکرات گفت: با وجود تصویب قانون ممنوعیت ورود خودروها به محدوده میدان نقش‌جهان متأسفانه اکنون با سهل‌انگاری یا مسامحه در برخی مواقع شاهد حضور خودروی مقامات در این میدان هستیم که اجازه این نکته به هیچ وجه نباید داده‌ شود.

وی ادامه داد: دلیل لزوم این امر آن است که برای مردم مشاهده ورود خودرو و نقض این قانون توسط افرادی که خود این قوانین را تصویب کرده‌اند خوشایند نخواهد بود و باید نسبت به حل این مسئله تلاش کرد.

* تاخیر در راه اندازی رینگ چهارم اصفهان باعث ضرر است

در پایان اصغر برشان بابیان اینکه پرداخت به موقع حقوق کارگران جزء دیون محتاجه و از تکالیف اصلی شهرداری و مجموعه وابسته به آن است، گفت: متأسفانه در برخی سازمان‌ها شاهد به تعویق افتادن این پرداخت‌ها هستیم و از شهردار اصفهان مصرانه تقاضا دارم نسبت به پرداخت حقوق‌های معوقه و مزایای کارگران اقدام شود.

ویپیرامون لزوم اجرای رینگ چهارم اصفهان، گفت: باید به این نکته توجه داشت که تاخیر در اجرای این پروژه باعث ضرر خواهد شد و باید هماهنگی های لازم با شهرداران شهرهای همجوار، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس جهت تکمیل این پروژه انجام شود.

* طرح زوج و فرد در اصفهان حذف شد

گفتنی است؛ در جلسه امروز شورای شهر اصفهان مصوب شد طرح زوج و فرد فعلی حذف شود و طرح ممنوعیت ورود به محدوده مرکزی و قیمت‌گذاری آن جایگزین شود.

بر این اساس، مبلغ ورود به محدوده طرح 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است و البته اعضای شورای شهر معتقدند که هدف و اولویت اول آن‌ها از این طرح کسب درآمد نیست.

همچنین این لایحه با 11 رأی موافق مورد تأیید اعضا شورای شهر قرار گرفت و اول مرداد ماه، با نظر اعضا شورای شهر زمان اجرای این طرح قرار گرفت.

لازم به ذکر است، برای ساکنان محدوده طرح 80 درصد تخفیف و برای کسبه و افراد شاغل در محدود 20 درصد تخفیف لحاظ ‌می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روز‌های آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌کند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد