Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@09:30:53 GMT

روایت تنها فرماندار زن ترکمن مستند شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۳۶۶۵

روایت تنها فرماندار زن ترکمن مستند شد

مستند «نازقلیچی» به کارگردانی علیرضا جهانی‌فر که روایتی از زندگی یک فرماندار زن است، آماده نمایش شد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، فیلم مستند «نازقلیچی» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی علیرضا جهانی‌فر که روایتی از زندگی یک زن فرماندار است، آماده نمایش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا جهانی‌فر درباره‌ ساخت مستند «نازقلیچی» گفت: بانو نازقلیچی فرماندار بندر ترکمن بود و با توجه به اینکه من ساکن استان گلستان هستم زمانی که وی به عنوان فرماندار انتخاب شد، به فکر ساخت مستندی از او افتادم.

این مستندساز ادامه داد: بعد از مدتی بانو نازقلیچی به عنوان معاون کاروان حجاج به سفر حج رفت و حادثه منا رخ داد. با شنیدن این خبر و به پیشنهاد یکی از دوستان طرح مستندی را آماده کردیم و سریع آن را به مرکز گسترش ارایه دادیم و مورد موافقت شورا قرار گرفت تا کار به این شکل ادامه پیدا کند. این مستند به تازگی آماده نمایش شده و امیدوارم شرایط مناسبی برای اکران آن فراهم شود.

به گفته جهانی‌فر، مستند «نازقلیچی» زندگی مرجان نازقلیچی تنها فرماندار زن ترکمن را روایت می‌کند. او سومین فرماندار زن جمهوری اسلامی ایران بود. وی در سال 1381 به عنوان کارشناس امور بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن وارد وزارت کشور شد و از سال 83 تا 85 هم بخشدار مرکزی این شهرستان ‌بود.

عوامل تولید این مستند 30 دقیقه‌ای عبارتند از کارگردان، پژوهشگر و تهیه‌کننده: علیرضا جهانی‌فر، تصویربرداران: امین قزلسفلو، بهرام هاشمین، حجت محمدزاده، صدابردار: حمید فقفوری، تدوینگر: حمید فنایی، نویسنده گفتار متن: محمدحسین صفری، گوینده متن: سولگین قلیچ تقانی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع:سینماپرس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی قائل است و اماده همکاری با کشورهاست.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما درخت افکن نه‌ایم آن‌ها گروهی دیگرند با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!» روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم. احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است.

وی ادامه داد: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامد‌های مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کنعانی گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار، سیل و خشک سالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست.

وی افزود: در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی شده و هدفمند به عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیداً محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

دیگر خبرها

  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم
  • «ایستاده با گرگ» به یک جشنواره جهانی دیگر رفت/ حضور در بخش رقابتی
  • خبر خوب برای پرسپولیسی ها درباره مصدومیت علیرضا بیرانوند