Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزایش اعتیاد به مواد مخدر در این استان با ساختار عشیره‌ای نگران کننده بوده و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشید. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی محمد احمدی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر سنتی و صنعتی باید در قالب هنر و یا برنامه‌های فرهنگی و علمی پر محتوا با تاثیرگذاری بر تمام قشرها با هدف ایجاد تغییر رفتار اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید به تعدد برنامه‌ها دلخوش بود، عنوان کرد: باید برنامه‌های طول سال و هفته مبارزه با مواد مخدر اولویت بندی، کیفی سازی و جنبه پیشگیرانه داشته باشد.

احمدی ابراز کرد: در صورت هرگونه هزینه از بیت المال باید برنامه‌ها به صورت فراگیر محل اجرا و جامعه هدف آن مشخص و بهره وری و اثر گذاری بالا داشته و بعد از اجرا قابل ارزیابی و نتیجه کار در جلسه شورا قابل ارائه باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه مواد مخدر از بزرگترین و پیچیده ترین معضلات جامعه جهانی است، بیان کرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یک کار انسانی، موضوع اخلاق و وظیفه دینی بوده و مربوط به یک جا و مکان و یا یک منطقه نیست، بلکه خدمت به جامعه بشری است و باید به مسئله به صورت فراگیر و فرا منطقه‌ای نگاه کرد.

احمدی با بیان اینکه نباید به آمارها دل خوش کرد و مطمئن شد که استان ما استانی پاک نسبت به استان‌های کشور به لحاظ مواد مخدر است، تصریح کرد: گرایش به مواد مخدر به صورت خزنده و ناپیداست و باید هوشیار بود و برای همیشه برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با شیوه‌ها مختلف و بروز داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خطر اعتیاد روز به روز دامنه وسیعتری یافته و جنبه‌های متفاوت تری پیدا می‌کند، افزود: اینکه شیب و گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی رفته، باید آگاهی بخشی  و رویکردهای مواجه با این مسئله هم مورد توجه قرار گیرد. 

احمدی بیان کرد: حساسیت های فرهنگی جامعه نسبت به اعتیاد اگرچه در بسیاری موارد به جا و قابل توجیه بوده اما افراط در اتخاذ این نگاه سبب می‌شود که موضوع اعتیاد شکل رها شده به خود بگیرد.

انتهای پیام/ش

R41452/P1377/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد

محمدرضا حسین نژاد در ابتدای سخنان خود عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۱۴۰۲ را قابل تقدیر دانست و افزود:کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشان از تلاش اعضای مجموعه این ستاد است . وی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش ، افزود:اجرای قوی تر طرح یاریگران زندگی در روستا ها و تقویت انجمن خیرین نیز می تواند در امر پیشگیری موثر باشد. حسین نژاد تاکید کرد:اگر پیشگیری قوی تر باشد مقابله کمتر خواهد بود . وی بر رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد خواهران نیز تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود . وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه ای پس از بهبود از اعتیاد موثر است لذا افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه های اجرایی برای آموزش دهندگان در نظر گرفته شود. وی در خصوص حوزه درمان نیز اظهار داشت: در یک هدف گذاری بلند مدت ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز موجود افزوده خواهد شد ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو