Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اتاق بازرگانی و صنایع افغانستان اعلام کرد، حجم مبادلات تجاری ایران و افغانستان در حال افزایش است، اما تحریم های آمریکا علیه تهران بر روابط تجاری بین دو کشور همسایه تاثیر خواهد گذاشت.

عتیق الله نصرت، مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع افغانستان گفت، ایران بزرگترین شریک تجاری افغانستان است و تجار افغان علاقمند به افزایش حجم تجارت با ایران و هند از طریق ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرت در خصوص تحریم های جدید اعلام شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران گفت: «این تحریم ها نگران کننده است. ما نمی دانیم چه بخش هایی تحت تحریم قرار خواهند گرفت. ما نگرانی هایمان را با بخش اقتصادی سفارت آمریکا در کابل در میان گذاشته ایم، اما آنها هیچ اطلاعی درباره (جزئیات) تحریم ها ندارند.»

در عین حال، وزارت بازرگانی و صنایع افغانستان گفته، این کشور تجارت با کشورهای منطقه از جمله ایران را بر مبنای منافع ملی ادامه خواهد داد.

مسافر کوکندی، سخنگوی این وزارتخانه گفت، افغانستان به تلاش های خود برای جلوگیری از بروز مشکلاتی که بر روابط تجاری این کشور با کشورهای منطقه تاثیر بگذارد، ادامه می دهد.

کوکندی افزود: «این تحریم ها ممکن است بر اقتصاد ایران تاثیر بگذارد، اما ما بر اساس منافع ملی مان از مسیرهای ترانزیتی مختلفی استفاده می کنیم تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنیم. ایران بخشی از تلاش های ما برای استفاده از مسیرهای مختلف خواهد بود.»

تحلیلگران معتقدند، دولت افغانستان برای توسعه تجارت با کشورهای منطقه باید دست به انعقاد موافقتنامه های تجاری دوجانبه و چند جانبه بزند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است