Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدعلی ابطحی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه تحولات علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از گذشته تا کنون گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کار عظیمی را آغاز کرد، در چنین شرایطی تعداد دانشجویان که در دانشجویان دولتی مشغول به تحصیل می شدند، بسیار کم بود.

وی ادامه داد: کشور در آن روزها نیازمند افرادی بود که در دانشگاه تحصیلات خود را گذرانده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از دانشجویان نیز مجبور بودند برای ادامه تحصیل به کشورهای همسایه سفر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: در چنین شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد، در حال حاضر پس از گذشت 4 دهه 5 میلیون فارغ التحصیل در کشور وجود دارد که در صورت عدم تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی مجبور بودند به خارج از کشور سفر کنند و در فرهنگی بیگانه مشغول به تحصیل شوند، برخی نیز زمانی که تحصیلاتشان به پایان می رسید ترجیح می دادند در همان کشور بمانند.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست از مهاجرت 5 میلیون دانشجو به خارج از کشور جلوگیری کند.همچنین این دانشگاه موفق شده است سالیانه 1.5 میلیون دانشجو را تربیت و به جامعه تحویل دهد.

دکتر ابطحی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای رشته های متعددی است، فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ علمی، در وضعیت مطلوبی قرار دارند، روند توسعه یافتگی کشور نیز با فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط مستقیمی دارد.

وی افزود: خوشبختانه ما در حوزه علوم پزشکی دارای دکتری حرفه ای در رشته ای پزشکی، دندانپزشکی و علوم دارویی هستیم، همچنین دانشجوهای ما در رشته های مختلف و گروه آموزشی علوم پایه و علوم بالینی سرآمد هستند. درحال حاضر به رشته های تحصصی ورود کرده ایم،همچنین دانشکده دندانپزشکی نیز دارای 7 رشته تخصصی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: خوشبختانه دانشجویان فارغ التحصیلان ما در کشور در بسیاری از رشته های دستیاری دانشگاه های علوم پزشکی قبول می شوند.

ابطحی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست دانشگاه های متعددی را در سطح کشور تاسیس کند و آموزش و پژوهش را به واحد های دور دست کشور انتقال داد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد بسیاری از دانشجویانی که تمایلی به مهاجرت نداشتند بتوانند در محل زندگی خود به ادامه تحصیل بپردازند.

201

دکتر سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات مدبران نور با حضور مسئولان در حوزه علمیه امام علی ابن ابیطالب علیه‌السلام شهر لار برگزار شد.

مهدی زارع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در این مراسم که به‌عنوان یکی از داوران این دوره از مسابقات حضور داشت، اظهار کرد: سطح علمی بالای این دوره از مسابقات نشان‌دهنده استقبال نسل جوان به معارف قرانی بوده و لازم است مسئولان در این زمینه تدابیر ویژه‌ای به‌منظور حضور بیشتر جوانان و نوجوان در این‌گونه برنامه‌ها فراهم کنند.

وی با اشاره به نقش پررنگ دانش‌آموزان و دانشجویان در مسابقات قرآنی گفت: پیوند دانشگاه با مفاهیم غنی قرآنی و حضور دانشگاهیان در این‌گونه مسابقات، نقش بسزایی در مقابله با سیاست‌های دشمنان و بیمه کردن ارزش‌ها و فرهنگ مذهبی و ملی ایران اسلامی دارد.یکی از آثار الفت با قران کریم، توجه به اصول اخلاقی و استاندارد‌های اجتماعی بوده که می‌تواند در جامعه‌پذیری نسل جوان و توده مردم نقش مهمی ایفا کند. نفوذ قران در دل‌وجان جوانان باعث بالندگی و نشاط بیشتر اجتماعی شده و از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از تلاش‌های قرآنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان قدردانی شد. این مسابقات همه ساله با حضور تیم‌های منتخب شهرستان لارستان و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • تحصیل در خارج از کشور، مطمئن‌ترین روش مهاجرت