Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@05:52:05 GMT

برداشت محصول آلوئه ورا در کاشمر برای نخستین بار

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۳۹۳۵

برداشت محصول آلوئه ورا در کاشمر برای نخستین بار

رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر گفت: برای اولین بار محصول آلوئه ورا در کاشمر روانه بازار شد.

به گزارش قدس آنلاین، سیدابوالقاسم موسوی  افزود: دو نفر از کشاورزان علاقمند در  روستای کسرینه کاشمر با  ساخت گلخانه ای 2000 مترمربعی و کاشت گیاه آلوئه ورا توانستند برای اولین بار این  محصول را به بازار عرضه کنند

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود از این گلخانه ،در یک فصل حدود 100 تن برگ برداشت شود و با توجه به قیمت هر کیلو برگ که بین 1000 تا 1200 تومان به فروش می رسد درآمد خوبی برای کشاورز حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر افزود: همچنین می‌توان از فروش پاجوش گیاه نیز درآمد خوبی کسب کرد، نیاز کم به آب یکی  از مزیت های اصلی آلوئه ورا است.

موسوی گفت: آلوئه وار گیاهی است که تا 7 سال عملکرد اقتصادی دارد و هم چنین مقاومت خوبی در برابر آفات دارد  و می تواند سرمای تا صفر درجه سانتی گراد و گرمای تا 40 درجه سانتی گراد را تحمل کند

وی افزود: این گیاه در صنایع آرایشی و بهداشتی، در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند میگرن، سوءهاضمه، جوش، سوختگی و هم چنین  به صورت ترکیب در نوشیدنی‌ها و دمنوش‌ها قابل استفاده است.

رئیس جهاد کشاورزی کاشمر گفت: امید است بتوانیم با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری آن در شهرستان و رفع دغدغه فروش، افراد علاقمند را به سمت کاشت این گیاه مفید هدایت کنیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید گیاه آلوئه ورا کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل