Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@04:17:28 GMT

خبر امیدوارکننده فرانسه برای فعالیت توتال در ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۱۳۳

ساعت24-وزیر دارایی فرانسه گفت:کشورش در حال بررسی این موضوع است که آیا اتحادیه اروپا می تواند زیان شرکتهای اروپایی که بابت فعالیت در ایران از سوی آمریکا جریمه می شوند را جبران کند.

 برونو لومر به قوانین سال ۱۹۹۶ اتحادیه اروپا اشاره کرد که می‌تواند به این بلوک اجازه دهد برای حمایت از شرکتهای اروپایی در برابر هر گونه تحریم آمریکا، مداخله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۹۹۶ که آمریکا تلاش کرد شرکتهای خارجی را برای همکاری با کوبا مجازات کند، اتحادیه اروپا با تهدید به تحریمهای تلافی جویانه، واشنگتن را مجبور کرد از موضع خود عقب نشینی کند.

شرکتهای اروپایی که در ایران فعالیت داشتند بدنبال تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای بین المللی ۲۰۱۵ با ایران، در خطر مجازاتهای واشنگتن قرار دارند.

وزیر دارایی فرانسه به شبکه سی نیوز تی وی و رادیو یوروپ ۱ گفت: آیا ما به آمریکا اجازه خواهیم پلیس دنیا شود؟ پاسخ منفی است.

شرکت توتال فرانسه هفته گذشته اعلام کرد به علت تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران، قادر به ادامه دادن پروژه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی ایران نیست و تمام فعالیت‌های مرتبط خود را قبل از ۱۸ نوامبر لغو خواهد کرد، مگر این‌که تحت حمایت مقامات فرانسوی و اروپایی، به طور ویژه برای این پروژه، به توتال معافیت از تحریم‌ها اعطا شود.

توتال همچنین اعلام کرد فعلا هیچ تعهد و التزام دیگری در ارتباط با پروژه پارس جنوبی اضافه نخواهد کرد و با مقامات آمریکایی و فرانسوی، بر سر اعطای معافیت به این پروژه درحال مذاکره است.

اگر توتال نتواند معافیت از تحریم را از آمریکا دریافت کند، شرکت ملی نفت چین )سی‌ان‌پی‌سی) طبق قرارداد جایگزین این شرکت فرانسوی شده و سهام توتال به این شرکت چینی منتقل می‌شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند

ماموستا فرهاد آگشته در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمله تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل اظهار داشت: بی‌تردید با این حمله، ابهت سامانه آرو و فلاخن داوود و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی فرو ریخت.

وی افزود: همچنین با وجود پشتیبانی انگلیس و آمریکا و فرانسه و حکام خائن برخی از کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی، اما موشک‌ها و پهبادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

عضو شورای روحانیت اهل‌سنت و امام جماعت مسجد شاهد ارومیه در ادامه گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه برای کنترل خاورمیانه یک غول پوشالی به نام رژیم صهیونیستی ساخته بودند که در طوفان الاقصی و رجم، شکست خوردند.

وی تاکید کرد: بی تردید اگر کشورهای اسلامی بخواهند، می‌توانند گنبد آهنین را خنثی و نارکارآمد کرده و ابر قدرت‌های قلدر را به زانو در آوردند.

ماموستا آگشته گفت: از سوی دیگر اگر جمعیت دو میلیاردی مسلمانان جهان از خواب غفلت برخیزند و تعاملی صحیح و صمیمیت و همدلی در میان دولت و ملت‌های مسلمان برقرار شود و نیز مسلمانان جهان یکدل و یکصدا در مقابل ظلم و ستم مستکبرین قیام کنند به همه حقوق پایمال شده خویش دست خواهند یافت و عزت از دست رفته به امت اسلام باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • کنایه مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله به اسرائیل
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • کنایه سنگین عطاءالله مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله سپاه به اسرائیل /بازهم به بایدن اطلاعات غلط دادند! 
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند