Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری جوانی ۲۱ ساله خبر داد که با پرسه زنی در مناطق مختلف شهرری و دولت آباد اقدام به ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه زورگیری و تهدید با سلاح سرد، کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان سرهنگ کرم یوسف وند، گفت: ساعت ۲۱ روز ۲۳ فروردین ماه دو نوجوان در بلوار قدس در حال تردد بودند که سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ به آن‌ها نزدیک شده و با تهدید سلاح سرد و قدرت نمایی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه یکی از آن‌ها به ارزش تقریبی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌نماید و بلافاصله از محل متواری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کرم یوسف وند در توضیح نحوه دستگیری سارق  گفت: تنها پس از گذشت چند روز از زمان سرقت، نوجوانی که سارق اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهش کرده بود ۲۷ فروردین و در حین تردد در داخل پارکی در محدوده خیابان شهید بروجردی موفق به شناسایی سارق گوشی تلفن همراه خود می‌شود که بلافاصله به واحد گشت کلانتری ۱۶۷ دولت آباد مراجعه و موضوع را به مأمورین اطلاع می‌دهد؛ مأمورین نیز با اطلاع از حضور جوان زورگیر در داخل پارک، قبل از هرگونه اقدامِ جوان سارق جهت سوار شددن به موتورسیکلت و متواری شدن از محل موفق به دستگیری وی شده و در همان بازرسی اولیه نیزیک قبضه سلاح سرد از این جوان موتور سوار کشف می‌شود.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در خصوص روند تحقیقات از متهم پرونده بیان داشت: با انتقال متهم به نام امیرحسین. ش. (۲۱ ساله) به پایگاه نهم پلیس آگاهی، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت و زورگیری از مالباخته شد، اما با انجام تحقیقات پلیسی و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان، لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها فقره زورگیری گوشی تلفن همراه و همچنین کیف قاپی در مناطق مختلف شهرری، دولت آباد و سیزده آبان اعتراف نمود و انگیزه خود از ارتکاب سرقت‌ها را تأمین هزینه موادمخدر مصرفی خود از نوع شیشه اعلام کرد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری و کیف قاپی در مناطق مختلف شهرری، دولت آباد و سیزده آبان و با توجه به احتمال افزایش مناطق سرقت‌ها و به منظور شناسایی شکات و مالباختگانی که توسط متهم مورد سرقت، زورگیری و تهدید قرار گرفتند، هماهنگی‌های لازم با بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس آگاهی دستگیری متهم موبایل قاپ پایگاه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌ آنها نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرد اگر این ممنوعیت در همعه واحدهای نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰ هزار پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است: این ممنوعیت بطور آزمایشی در شهر گیریونگ برای نیروهای ارتش در حال اجرا است و احتمالا همه واحدهای دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰ هزار پرسنل است.

استریت تایمز به‌ نقل از منابع خود تصریح کرده است، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از جمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او