Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:47:53 GMT

«نجیب رزاق» خواستار حفاظت پلیس مالزی از جانش شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۲۳۰

«نجیب رزاق» خواستار حفاظت پلیس مالزی از جانش شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نجیب رزاق نخست وزیر پشین مالزی خواستار تأمین امنیت خود در برابر اقدامات اخیر پلیس این کشور شد.

سخنگوی وی امروز در این خصوص اعلام کرد که نخست وزیر پشین مالزی از عدم امنیت خود در کشور در هراس بوده و خواستار حفاظت پلیس از جانش شده است.

به گفته سخنگوی نجیب رزاق، وی از بازرسی های مکرر پلیس از اماکن مرتبط با وی ناراحت بوده و تمامی اتهامات مطرح شده علیه خود در زمینه فساد مالی را نیز رد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که سرپرست اداره تحقیقات جنایی پلیس مالزی جمعه گذشته اعلام کرد که مقادیر قابل توجهی اجناس گران قیمت را خانه مسکونی و از اماکن متعلق به نجیب رزاق نخست وزیر سابق این کشور به دست آورده و همه آن ها را توقیف کرده است.

سرپرست اداره تحقیقات جنایی پلیس مالزی در این باره به رسانه‌های خبری اعلام کرده بود که در این بازرسی، تعداد زیادی کیف زنانه گرانبها یافت شده که شماری از آنها پر از پول نقد، ارز خارجی، ساعت و جواهرات قیمتی بوده است.

این اقلام برای بررسی بیشتر به مقر پلیس انتقال یافت.

خانه مسکونی و یک آپارتمان مجلل متعلق به نخست وزیر سابق از جمله مکان‌های بازرسی شده بوده است.

منابع پلیس مالزی گفته‌اند که در حال حاضر تخمین ارزش اقلام به دست آمده امکان پذیر نیست؛ اما به زودی در این مورد اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد.

این در حالیست که چندی پیش خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی از حمله پلیس مالزی به ساختمان های مرتبط با نزدیکان «نجیب رزاق» نخست وزیر سابق این کشور خبر داده بود.

هدف پلیس از این اقدام، به دست آوردن برخی اسناد حساس اعلام شده که احتمال خروج آن ها از کشور احساس شده است.

گفتنی است، پس از آنکه نجیب رزاق پس از شکست در انتخابات اعلام کرده بود که قصد دارد به همراه همسرش برای مسافرت از مالزی خارج شود، اداره مهاجرت مالزی اعلام کرده بود که وی ممنوع الخروج بود.

نجیب رزاق متهم به فساد مالی ۷۰۰ میلیون دلاری و سوء استفاده از منابع دولتی در سال ۲۰۱۵ است.

البته نجیب رزاق متهم به دریافت پول از عربستان سعودی نیز هست. گزارش‌ها حاکی از آن است که رزاق متهم به دریافت رشوه از عربستان سعودی برای تبلیغات در انتخابات پیشین شده بود. دادستانی مالزی اعلام کرده بود که رزاق مبلغ ۶۸۱ میلیون دلار کمی پیش از انتخابات سال ۲۰۱۳ از عربستان سعودی دریافت کرده است.

نجیب رزاق در انتخابات اخیر مالزی نتوانست آرای کافی را به دست آورد و به این ترتیب «ماهاتیر محمد» سیاستمدار کهنه‌کار ۹۲ ساله توانست در انتخابات پیروز شود.

کد خبر 4301746

منبع: مهر

کلیدواژه: مالزی ماهاتیر محمد نجیب رزاق ایران ایالات متحده آمریکا برجام فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق سوریه انتخابات پارلمانی عراق 2018 روسیه اتحادیه اروپا عربستان سعودی ترکیه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر خواستار خویشتنداری شد

وزارت امور خارجه قطر از تحولات اوضاع در منطقه ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف تنش‌ها و خویشتنداری شد.

به گزارش تسینم، وزارت خارجه قطر از جامعه جهانی خواست برای تنش‌زدایی و کاهش تنش‌ها در منطقه اقدام فوری انجام دهند.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل است
  • علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز به سفارت ایران از آنجا شده بود، اقدام کردیم
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • وزیر خارجه: حمله به سفارت ایران برای انحراف در قضیه غزه بود
  • مالزی حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • اردوی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج
  • قطر خواستار خویشتنداری شد
  • هفته فرهنگی ایران و مالزی فرصتی غنی برای تبادلات فرهنگی است
  • دستگیری افراد آلبانیایی و پلیس‌های فاسد آلبانی مرتبط با مجاهدین