Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:56:50 GMT

وضعیت اقامه نماز دانش آموزان نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۶۳۰

وضعیت اقامه نماز دانش آموزان نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی در جلسه ستاد اقامه نماز استان که روز یکشنبه در استانداری برگزارشد اظهارداشت: اگر بخواهیم در حوزه نماز به نتایج خوبی برسیم ابتدا باید برای نمازخوان ها برنامه داشته باشیم و ببینیم اثار نماز در جامعه دیده می شود یا نه همچنان باید کار بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در خصوص نمازخواندن دانش آموزان نگران هستیم زیرا فقط خواندن نماز ظهر و عصر در مدارس نمی تواند ملاک ارزیابی ما از توجه به این فریضه در سایر اوقات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:ارزیابی ما نشان می دهد وضعیت اقامه نماز در آموزش و پرورش خوب نیست و بسیاری از دانش آموزان در خانه نماز نمی خوانند که این موضوع با کمک والدین باید بررسی و به سرانجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: شاید عده زیادی یک نوبت که در مدرسه هستند نماز را به جماعت هم می خوانند اما نگران اقامه نماز کودکان در منازل هستیم و باید والدین در این زمینه حساس باشند و فرزندان را هدایت کنند.

پیوند اولیا، مدرسه و مسجد ضروری است

وی گفت: پیوند مدرسه، اولیا و مساجد ضروری است تا برنامه های ما به نتیجه برسد و دنبال ایده های جدید هستیم تا این پیوند بخوبی شکل بگیرد.

قاسمی تصریح کرد: در مقطع ابتدایی کودکان با شور و حال خاصی نماز می خوانند اما در مقاطع دیگر نگران هستیم و باید برای آن تدبیر کنیم.

وی گفت: اگر والدین به نماز در منزل اهمیت دهند حتما دانش آموزان هم الگو می گیرند و کار معلمان در مدارس آسان می شود اما اگر این گونه نباشد جای نگرانی دارد و شاید فقط اقامه نماز به همان یک نوبت در مدارس خلاصه شود که این وضعیت نگران کننده است.

کد خبر 4301756

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش قزوین ستاد اقامه نماز ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران خرم آباد اشتغال بیرجند مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین

تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به علت ممانعت از برپایی مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شکایت دانش‌آموزان آمریکایی چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

دانش‌آموزان شاکی‌ تصریح کرده‌اند: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌، از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مراسم‌های خود را برپا کنند.

در شکایت دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» عنوان شده است: آزادی بیان سرکوب شده است زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت