Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@23:33:31 GMT

ایرانی‌ها نسبت به اعراب حسادت و کینه دارند؟!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۶۹۹

ایرانی‌ها نسبت به اعراب حسادت و کینه دارند؟!

مگر نمی بینید که چگونه افتخارات فارسی و اسلامی شان را اعاده کرده اند و بر اریکه عزت تکیه زده اند و اسلام را در بین ملتها بلند آوازه کرده اند؟

به گزارش مشرق؛ ایاد زقوت نویسنده تونسی و فعال سیاسی در صفحه‌ فیس بوک خود نوشت:

عده ای از اعراب می گویند ایرانی ها نسبت به عربها کینه دارند، این همان مطلب سخیفی است که من را می خنداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما چه دارید که ایرانی ها نسبت به آن حسادت و کینه بورزند؟

بر نادانی و خظاهایتان یا بر خیانتها و توطئه بعضی از اعراب بر بعض دیگر؟ یا بر سفارتخانه های اسراییلی که در قلب پایتختهای عربی ساخته شده اند؟ یا بر انحطاط و ارتجاعتان؟ یا بر ثروتهای هنگفتی که جز اندکی از آن به مردم عرب نمی رسد؟ یا بر تعصبات قبیله ای تان؟

می گویید: ایرانی ها در رؤیای بازگرداندن افتخارات فارسی شان هستند

وای بر شما!

کورید؟

مگر نمی بینید که چگونه افتخارات فارسی و اسلامی شان را اعاده کرده اند و بر اریکه عزت تکیه زده اند و اسلام را در بین ملتها بلند آوازه کرده اند؟

می گویید قران عربی است؟

خب این که مایه سعادت ایرانی هاست، به این دلیل که آنها زبان عربی را در ضمن آموزش قرائت قران می آموزند و به آن افتخار می کنند.

می گویید: پیامبرعرب بود؟!

خب، شما با خانه پیامبرعربی که محل نزول قران کریم بود، چه کردید؟ آن را ویران کرده و بر جای آن آبریزگاهها و دستشویی های عمومی ساخته اید، ای عربها!  

در حالی که ایرانی های ـ به زعم شما کینه ورز نسبت به عرب ـ برای مرقد و مدفن امام رضای عرب فرزند رسول الله عربی، زیارتگاهی با برترین نورپردازیها و زیباترین معماریها ساخته اند که میلیونها زائر برای تبرک و اظهار محبت نسبت به او و جد عربی اش رسول الله به زیارت آن می روند.

عرب های محترم! بزرگان دینی شما فارس و ایرانی هستند:

بخاری، نسائی، رازی حنبلی، ترمذی و ...

در حالی که امامان ایرانی ها اهل بیت عربی قریشی اند.  

حتی عالمان علوم ظبیعی و انسانی که تا به امروز دانشهای آنها را فرا می گیرید مانند خوارزمی و ابن سینا و ابن هیثم و فارابی و ... همگی ایرانی و فارس هستند.

حتی زبان عربی را این سیبویه فارسی بود که برای آن گرامر و قواعد دستوری ساخت.

چطور ایرانی ها می توانند نسبت به عربها حسادت و کینه بورزند؟

آیا آن که دست برتر را دارد بر آن که دست پایین تر را دارد، حسادت و کینه می ورزد یا بر عکس؟

واقعا شما آدمهای شگفتی هستید!

ای اعراب (ایران ستیز)! این شمایید که  نسبت به ایران محبوب و بزرگوار و صبور و متخلق به اخلاق برترین انسانها، محمد و آل محمد،(صلی الله علیه و آله) رشک و کینه می ورزید، می خواهید این حقیقت را بپذیرید یا نپذیرید!
پاینده باشید و التماس دعا

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی اعراب خلیج فارس ایران فیسبوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» از مصطفی عظیمی‌فر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۱۰۶ صفحه با شمارگان ۲۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵۰ هزار تومان در انتشارات سیب کال راهی بازار کتاب شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «مصطفی عظیمی‌فر در کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» از ورای روزمرگی‌های زندگی، دغدغه‌های اجتماعی خویش را نسبت به دنیای اطراف در قالب کوتاه‌ترین داستان‌ها و نوشته‌های ادبی به تصویر کشیده است.

 از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «هزار سال پس از پاییز و هر خودی همیشه تنهاست» (انتشارات کتاب هرمز) و «من نویسنده این کتاب نیستم» (انتشارات سیب‌کال) اشاره کرد. 

در برشی از کتاب می‌خوانیم: نزدیک ظهر به محله خودمان می‌رسم. جوانی با ماشین شیک و گران‌قیمتی از کنارم عبور می‌کند و ردی از غبار روی موها و لباس‌هایم به جا می‌گذارد. خیلی زود شروع به مقایسه داشته‌های خود با آن شخص می‌کنم. نگاهی به کفش‌هایم می‌اندازم! غبار گرفته و خسته به نظر می‌آیند. یک سالی از فروش دوچرخه‌ام برای خرید یک ماشین اصلاح مو می‌گذرد. از آن روز به بعد تنها وسیله نقلیه‌ای که دارم، پاهایم هستند و این بسیار دردآور است.

 حسرت که شرایط را مهیا می‌بیند، شروع به بیدار کردن حسادت می‌کند. ولی خیلی زود با اخطاری روبه‌رو می‌شود که می‌گوید: به داشته‌های مادی دیگران حسادت نکن. زیرا آن‌ها و گذشتگانشان یا زیاد تلاش و قناعت کرده‌اند و یا شرافت خود را زیر پا گذاشته‌اند. اکنون که چنین است یا زیاد تلاش کن و یا...

خوشبختانه حسرت هشدار را می‌پذیرد و من... »

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند