Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:56:38 GMT

کشاورزی با علم توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۹۶۹

کشاورزی با علم توسعه می یابد

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان ورامین گفت: کشاورزی با چالش های متعددی از جمله کمبود آب ، تنش های آب وهوا ، آفات و امراض گیاهی مواجه است که می تواند توسعه آن را با مشکل مواجه کند و می توان با حرکت به سمت کشاورزی علمی، توسعه پایدار این بخش از اقتصاد را حفظ کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی روز یکشنبه در همایش چالش های محصولات گلخانه ای که در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران مستقر در شهرستان ورامین برگزار شد اظهار کرد: کشاورزی از ارکان توسعه اقتصاد کشور محسوب می شود و دولت تلاش دارد تا با وجود تمام محدودیت های مالی، این حوزه را در بخش های مختلف تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شهرستان ورامین از نظر موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ، بر روی کمربند خشک و نیمه خشک قرار دارد و کمبود آب ، بحرانی است که در نخستین مرحله کشاورزی را با چالش جدی مواجه ساخته است و الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی می تواند این چالش را برطرف کند.
یوسفی اظهار کرد: کمبود آب در سال های اخیر فشار زیادی را بر روی منابع آب به ویژه منابع زیر زمینی تحمیل کرده است و این امر شرایط ویژه ای را برای سفره های آب زیرزمینی به وجود آورده است.
وی گفت: براساس برنامه های دولت در حوزه کشاورزی، توسعه کشت گلخانه ای در اولویت قرار گرفته است چرا که با این نوع کشت، علاوه بر مدیریت مصرف آب، بازده محصولات افزایش یافته و مقابله با آفات زراعی به راحتی انجام می پذیرد.
فرماندار ورامین تصریح کرد: در حال حاضر 386 هکتار گلخانه فعال در سه تیپ قارچ ، سبزی و صیفی و گل شاخه بریده در شهرستان ورامین وجود دارد که تلاش می شود تا با تشویق و ترغیب کشاورزان ، بر میزان سطح زیر کشت گیاهان گلخانه ای افزود.
یوسفی گفت: اشتغال زایی گلخانه در هر هکتار 5 نفر مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم است در حالی که هر 5 هکتار زمین زراعی روباز یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند.
فرماندار ورامین بیان کرد: با وجود آن که دولت از نظر شرایط اقتصادی با مشکلاتی مواجه است ولی تلاش دارد تا با توجه ویژه به حوزه کشاورزی که محور توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود ، زمینه رشد و توسعه فعالیت های این حوزه را فراهم کند.
وی از مسئولان مرکز تحقیقات و مدیریت جهاد کشاورزی خواست تا با ارائه طرح های قابل اجرا با بازده بالا، کشاورزان را در توسعه این صنعت در منطقه یاری کنند.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی ، تنها 38 هزار هکتار این اراضی زیر کشت محصولات باغی و زراعی می رود.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي گلخانه ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد