Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@12:11:33 GMT

برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال امام در مشهد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۰۱۲

برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال امام در مشهد

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد مراسمی بع مناسبت سالگرد ارتحال امام در حرم امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سلطانی  صبح امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری در فرمانداری مشهد، اظهار کرد: نسبت به مسائل روز و مسائل جامعه بی‌تفاوت نباشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی عنوان کردند و ما باید در این زمینه  حساس، دقیق و نکته‌سنج باشیم. باید برای آن فرهنگ‌سازی کرد، این کار زمان می‌برد اما انجام شدنی است.

سلطانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) محبوب قلب‌های مومنین است، عنوان کرد: عشق به امام، خدایی، الهی و رحمانی است زیرا تمام وجود امام، خدا و انجام وظیفه و تکلیف بود. امام در کار خود صداقت داشت و امانت دار بود. این انقلاب به برکت رهنمودها و ایده‌های عالی خدایی، الهی و رحمانی امام، برکت خون شهدا، خلف صالح امام، مقام معظم رهبری و ملت بصیر، در صحنه و شجاع تداوم پیدا کرد.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی  با اشاره به اینکه اکنون در آستانه ۲۹‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل هستیم، تصریح کرد: بنا به دستور وزارت کشور، رئیس ستاد بزرگداشت امام در طول چندین سال، استاندار و جانشین ایشان نیز در معاونت زیارت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته مراسم و دبیر ستاد بزرگداشت است. تمام کار را شورای هماهنگی بنا بر اختیاراتی که توسط استانداز داده، انجام می‌شود.

وی افزود: تا به حال ۶ جلسه توسط ۱۶کمیته در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شده که یک جلسه در استانداری و یک جلسه نیز در آستان قدس رضوی بوده است. روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح اعضای ستاد با استاندار دیدار خواهند کرد تا برنامه‌های کلی را بیان کنند. کمیته‌ها برنامه‌های خود را ارایه داده‌اند که این برنامه‌ها جامع و کامل است.

سلطانی با بیان اینکه سال گذشته، امسال و سال آینده ایام ارتحال امام مصادف با ماه رمضان است و ما کاروانی برای اعزام به مرقد امام نداریم، عنوان کرد: شاید تنها چند اتوبوس محدود و آن هم به طور خودجوش باشند. جمعیتی که در حرم امام خمینی شکل می‌گیرند، از اطراف تهران، تهران، قم و ورامین هستند.

وی بیان کرد: ما در حرم امام رضا(ع) برای سه روز مراسم پیش‌بینی کردیم. مراسم در ۱۳  خرداد از طرف نیروهای استان، روز ۱۴ خرداد از طرف نمایندگان ولی فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی حوزه علمیه و روز ۱۵ خرداد از طرف استانداری، شورای اداری استان و مشهد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد ارتحال امام از ساعت ۶ تا ۷:۳۰ بعد از ظهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اضافه کرد: حدود چهار و پنج هزار نفر نیز از طرف هیئت رهروان روح‌الله در حسینیه روح الله در شهرک شهید بهشتی واقع در بولوار شهید رستمی جمع خواهند شد. مراسمی نیز از طرف اتاق اصناف مشهد در آن محل گرفته می‌شود. آستان قدس رضوی هر روز برای این چهار مراسم  سهمیه محدودی از کارت‌های اطعام اکرام رضوی در نظر گرفتند.

سلطانی به پیشنهاداتی برای سالگرد ارتحال امام اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه آثار امام و کتب منتشره پیرامون اندیشه‌های امام در مساجد، ادارات، نهادها، سازمان‌ها ونمایشگاه‌های قرانی، برگزاری مسابقات مقاله نویسی با موضوع اندیشه‌های امام  با توجه به نامگذاری سال جاری به سال حمایت از کالای ایرانی، برگزاری همایش‌های علمی، تبیین اهداف مختلف اندیشه‌های امام با مشارکت مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی و دفتر حفظ و نشر آثار امام و برگزاری همایش تبیین ابعاد و دستاوردهای قیام خونین ۱۵ خرداد، از جمله این پیشنهادات است.

وی ادامه داد: انتشار مقالات با موضوع اندیشه‌های امام و حماسه ۱۵ خرداد در نشریات و فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع تبیین شخصیت امام در ۱۵ خرداد، برگزاری مسابقات ورزشی داخل سالن در ماه ر مضان  با یاد و نام امام، برگزاری مراسم سخنرانی و افطاری در شب رحلت در مساجد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، برگزاری ایستگاه صلواتی بعد از افطار جهت پذیرایی و پخش مداحی ویژه ارتحال امام و حضرت امیر المومنین(ع) و برگزاری مسابقه مشاعره با موضوع امام و مقام معظم رهبری از دیگر پیشنهادات است.

سلطانی افزود: پیشنهادات دیگر مسابقه نشریات دیواری در مساجد و پایگاه‌های بسیج، مسابقات سرود با موضوع امام و مقام معظم رهبری، برنامه‌های ویژه در اماکن منتسب با امام و تجلیل بیعت با ایشان، پخش فیلم روح الله در پایگاه‌های بسیج، حضور مردم و مسئولین در مزار شهدا و تولید مستندات تلویزیونی توسط مطبوعات استان هستند.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه  ۱۸ خرداد روز جهانی قدس است، تصریح کرد: راهپیمایی قدس ساعت ۱۰ صبح از میدان ۱۵ خرداد به سمت بارگاه ملکوتی اما رضا(ع) با عظمت و شکوه برگزار می‌شود. با شرایط و وضعیت منطقه و نقشه‌هایی که استبکار جهانی دارد و برای جلوگیری از سوء‌استفاده کشورهای منطقه‌ای در اعلام عیدفطر قبل از روز قدس، ۱۸ خرداد را روز قدس اعلام شد.

سلطانی در خصوص چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت:  ستاد عالی در کشور به ریاست آیت الله جنتی و با حضور روسای سه قوه و برخی از وزرا تشکیل شده است. و دستورالعمل‌هایی آمده تا این ستاد در استان‌ها ایجاد و توسط ائمه جمعه و استانداران حمایت شود. افرادی که تنها جلوی پای خود را می‌بینند، فکر آینده را نمی‌کنند و از معنویت و نقش خدا چیزی نمی دانند، اعلام کردند که ما نمی‌گذاریم جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد.

وی افزود: شما نمی خواستید بگذارید که شاه از مملکت برود. تمام همت خود را به میدان آوردید تا سلطنت سقوط نکند، صدام  در جنگ پیروز شود، لبنان به دست حزب الله نیفتد و عراق از دست ایران خارج شود. آنها فکر امام، شهدا، مقام معظم رهبری و مردان مومن را نکردند. دشمن بر مسائل اقتصادی و فرهنگی کار می‌کند و ما باید مقابله و شبهات را رفع کنیم اما از طرف دیگر نماز جمعه‌ها، شب‌های قدر و معنویت‌ها را نیز ببینیم. ما نباید زمانی که حرکت و اعتراضی می‌بینیم، خود را ببازیم. این حرکت طبیعی است. ما باید به تکلیف و وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در خصوص برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار کرد: ما بعد از ماه رمضان خدمت امام جمعه، استاندار، فرماندار و مسئولین خواهیم بود تا بتوانیم برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی را با شکوه‌تر، بهتر و جامع‌تر با همکاری همه دستگاه‌ها برگزار کنیم. در این رابطه کارهایی انجام شده و این ستاد در کشور و استان فعال است.

سلطانی خاطرنشان کرد: از جمله این کارها تشکیل دبیرخانه برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و شورای برنامه‌ریزی در کشور و استان‌ها، تدوین انتظارات از دستگاه های اجرایی، نهادها و کانون‌های مردم نهاد، برگزاری ساختار اجرایی کمیته‌ها و کارگروه‌ها، بررسی برنامه‌های موثر گذشته و تدوین کتابچه برای برنامه‌های پیشنهادی آینده، اخذ پیام از مقام معظم رهبری ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، تدوین طرح بیعت با امام توسط هر استان در ۱۲ بهمن و مسابقه بزرگ فجر و درخواست و پیگیری ضرب سکه از بانک مرکزی ویژه چهلمین سالگرد انقلاب است.

وی ادامه داد: از موارد دیگر نیز راه‌اندازی کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در تهران و مراکز استان، برگزاری مراسم فجر یاوران همکاران ۴۰ ساله ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح خادمین انقلاب، طرح برگزاری سلسله همایش‌هایی با موضوع انقلاب در دانشگاه‌های کشور، طرح تدوین ویژه‌نامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و عملکرد چهل ساله آن، راه‌اندازی پرتال انقلاب اسلامی، تدوین طرح برگزاری آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی و راه اندازی پرتال ویژه چهلمین سالگرد انقلاب هستند. پیشنها ما این است که نمایشگاهی در طول دهه فجر از دستاوردهای انقلاب در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام خمینی ره مراسم ارتحال امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان عنوان شد نتیجه استخدامی آموزش و پرورش تا هفته آینده اعلام و هزار و ۷۲۰ معلم برای مهر امسال جذب خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه ارتش در کردستان
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم
  • عملیات وعده صادق نمایشی از قدرت فرهنگ ناب محمدی است
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
  • سالگرد شهادت صیاد شیرازی در بندرانزلی برگزار شد