Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@21:57:50 GMT

نماينده کازرون : آرامش کامل به شهرستان باز گشت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۰۲۳

نماينده کازرون : آرامش کامل به شهرستان باز گشت

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا - نماينده مردم کازرون در مجلس شوراي اسلامي فضاي کنوني اين شهرستان را پس از ناآرامي چند ساعته چهارشنبه گذشته کاملا آرام توصيف کرد و گفت : طرح جداسازي اين شهرستان به دليل انجام برخي اصلاحيه‌ ها و بررسي ‌هاي بيشتر متوقف شد و آرامش کامل نيز به شهرستان باز گشت.

حسين رضازاده درحاشيه جلسه علني روز يکشنبه مجلس شوراي اسلامي، در جمع خبرنگاران درباره دلايل بروز حوادث اخير در شهرستان‌ کازرون گفت : اين اتفاقات متاسفانه منشاء داخلي و خارجي داشته و دليل اين حوادث برخي افراد بودند که در فضاي مجازي واقعيت ها را وارونه جلوه مي دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : شهرستان کازرون 6 بخش و حدود 280 هزار نفرجمعيت دارد که دو بخش از آن ، از حدود 25 سال قبل تا کنون دنبال اين هستند که به شهرستان ارتقاء يابند.
به گفته اين نماينده مجلس، آقاي نوذري نماينده اسبق اين شهرستان در جلسه اي که با مردم قائميه و چنارشاهيجان و کوهمره داشت اعلام کرده بود مشکل اينجا را پيگيري کردم و موفقيت هايي صورت گرفته که به زودي اينجا شهرستان خواهد شد.
وي ادامه داد: متاسفانه در آن زمان امام جمعه وقت کازرون پشت تريبون گفته بود که بعضي ها حرف هاي بي مورد و بي جهت مي زنند و آقاي نوذري هم مساله را جمع کرد و ديگر پيگير اين موضوع نشد ولي اين مطالبه براي مردم باقي ماند.
رضا زاده گفت : اما نمايندگان بعدي مانند محمد صادقي و دهقان اين مطالبه را داشتند و حتي آقاي دهقان چند ماه مانده به انتخابات دوره بعد در منطقه حاضر شد و مردم را به جلساتي دعوت کرد و گفت که کار تمام شده است و منتظر اين هست که اسم شهرستان و مرکز آن چه باشد.
نماينده مردم کازرون افزود: پس از انتخاب من به عنوان نماينده اين شهرستان ، مردم همچنان اين مطالبه را داشتند؛ از طرف ديگر، شرايط هم براي پيشنهاد تبديل اين دو بخش به شهرستان و بررسي آن در وزارت کشور فراهم بود.
وي ادامه داد : آنها اين پيشنهاد را به استانداري دادند و خود مسئولين آنجا هم از موضوع استقبال کردند که اين مساله نشان داد اين مطالبه علاوه بر اين که خواست مردم بود خواست مسئولين نيز بود؛ به لحاظ اين که مرکز اين شهرستان پيشنهادي، حدود 30 هزار نفر جمعيت دارد و خود مسئولين بارها مي گفتند که ما نمي توانيم شهري مثل قائميه را با چارت بخش اداره کنيم؛ بنابراين همه بر ارتقاي آن به شهرستان اصرار داشتند.
رضازاده گفت: پيشنهاد شهرستان به وزارت کشور ارايه شد و وزارت کشور هم موضوع را بررسي کرد و از لحاظ قانوني هم جزء محدود پيشنهادهايي بود که تمام مسايل قانوني در آن رعايت شد.
`اين شهرستان پيشنهادي از حدود 13 شهرستان استان فارس هم موقعيت بهتري دارد و هم جمعيت آن بيشتر است.`
نماينده مردم کازرون افزود : اين پيشنهاد، به وزارت کشور و از آنجا به هيات دولت و سپس به کميسيون سياسي و دفاعي رفت و در آنجا هم تصويب شد.
رضا زاده گفت: يک سري رقباي سياسي در شهرستان هستند که نمي خواهند کسي کار کند بنابراين در اين جريان، از اول گروهي بودند که مي خواستند دولت را به چالش بکشند، گروه ديگر هم کساني هستند که مي خواهند نماينده را به چالش بکشند و عده اي ديگر هم مي خواهند خودشان را در آنجا نشان دهند و عده اي هم ورشکستگان سياسي هستند که در آنجا جايگاهي ندارند که اينها همه با هم جمع شدند و شروع به فضا سازي کردند.
وي مدعي شد : آنچه که دروغ بود را در آنجا به مردم القا کردند و به مردم مي گفتند که با اين کار مي خواهند شهرستاني تشکيل دهند تا شما را غارت کنند.
رضازاده ادعا کرد : من بارها با امام جمعه صحبت کردم و به او گفتم شما اين مسايلي را که مطرح مي کنيد مي دانيد که اين مسايل نيست چرا پشت تريبون مطرح مي کنيد که گفت اگر ما اينها را نگوييم نمي توانيم مردم را به صحنه بياوريم.
نماينده مردم کازرون گفت : به امام جمعه گفتم شما که مي گوييد امام زاده سيدحسين و مجموعه تاريخي بيشابور جزو طرح نيست چرا وقتي مي دانيد جزو طرح نيست آن را مطرح مي کنيد. آنها در مقابل ، سکوت مي کردند ولي وقتي در نماز جمعه مي رفتند مي گفتند فلان جا از اينجا جدا شدني نيست.
وي افزود : وقتي صحبت مي شد به من مي گفتند شما با مردم صحبت کنيد که من مي گفتم به عنوان نماينده مردم نمي توانم در برابر خواست آنها بايستم مي گفتم شما خودتان برويد به قائميه و جاهاي ديگر با مردم صحبت کنيد و بگوييد از خواسته هايتان دست بر داريد.
رضا زاده ادامه داد : وقتي که استاندار و معاونش در شهرستان توضيحاتي را مطرح مي‌کردند مردم قانع مي‌شد ند اما در روز بعد شرايط را به گونه‌ اي فراهم مي‌ کردند که انگار مسئولان دروغ مي‌ گويند تا فضا ملتهب شود.
نماينده مردم کازرون در ادامه گفت : اين قضايا ادامه پيدا کرد تا اينکه در فروردين ماه از سوي استانداري وعده‌هايي داده شد تا دغدغه‌ هاي مردم رفع شود و همه براي جدا شدن اين دو بخش از شهرستان به توافق رسيدند اما به يک باره در طول يک ماه گذشته، گروه‌هايي از خارج از کشور که به دنبال بهانه بودند شروع به تحريک مردم براي حضور در خيابان کردند.
وي افزود : متاسفانه طبق اطلاع ما، پيام‌هايي به مردم مي ‌رسيد تا اينکه آنها خواستند چهارشنبه گذشته درخيابان تجمع کنند، بسياري از مردم با اين تجمع مخالفت و حتي بيان مي ‌کردند که مشکلي وجود ندارد و مساله حل شده است.
رضا زاده ادامه داد : در نهايت عده‌اي تجمع کردند که بعد از دو ساعت متفرق شدند. نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي پيگير بودند که اين تجمع از کجا نشات گرفته است چون ممکن بود اتفاقات خرابکارانه‌ اي پشت قضيه باشد.
نماينده مردم کازرون گفت : نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي برحسب اطلاعاتي که بدست آورده بودند چند نفر را دستگير کردند. در ادامه، مجددا پيام‌هايي رد و بدل شد و دنبال تحريک مردم بودند که بازداشت شدگان را از مقر پليس آزاد کنند، اين روند باعث ايجاد اصطکاکي با ماموران و در نهايت آتش زدن مقر پليس، درگيري و کشته و مجروح شدن تعدادي شد.
وي افزود : من معتقدم که اين افراد بي گناه بودند، گناهکاران اصلي کساني هستند که محرک بوده و چنين فضايي را ايجاد کردند.
رضا زاده درباره آخرين وضعيت شهرستان کازرون گفت: اکنون شرايط شهر آرام است چرا که مردم کازرون بسيار شريف، بزرگوار و فهيم هستند و آنطور نيست که اموال عمومي را در خيابان آتش بزنند، کما اينکه قبل از آن هم اعتراضاتي داشتند اما اين اتفاقات رخ نداد.
سيام**1058 /1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز در امنیت و آرامش کامل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بامداد امروز در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای به نام وادی رحمت، طبق پیگیری‌ها مشخص شد پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است.
با این حال هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل به سر می‌برد.

سازمان هواپیمایی کشوری که صبح امروز انجام پرواز‌های مسافری در برخی فرودگاه‌های کشور را موقتا تعلیق کرده بود وضعیت را به حالت عادی برگرداند.
در حال حاضر هیچ محدودیتی در پرواز‌های داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور وجود ندارد.

پدافند هوایی تبریز در محدودۀ وادی‌رحمت در شمال این شهر و در فاصله حدود ۲ تا ۳ کیلومتری از پالایشگاه و پتروشیمی تبریز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • (ویدئو) آرامش کامل در اصفهان به روایت گاردین
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل است
  • فیلم/ آرامش کامل در سطح شهر اصفهان
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل
  • فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز
  • آرامش کامل در سطح شهر اصفهان
  • آرامش کامل در آسمان تبریز
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران