Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@23:10:06 GMT

ادعاهای بی‌اساس وزیر انگلیسی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۰۹۲

وزیر انگلیس در امور خاورمیانه با طرح این ادعا که ایران در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می‌کند، ایران را به حمایت موشکی از انصارالله یمن محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، آلستر برت، وزیر انگلیس در امور خارومیانه در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی الاتحاد با بیان اینکه انگلیس و آمریکا نگرانی‌هایی نسبت به تهدیدات امنیتی ایران در منطقه دارند، مدعی شد که ایران باید حمایت انصارالله یمن را متوقف کند و به آن‌ها سلاح و موشک ندهد، همچنین ایران نباید در امور داخلی یمن دخالت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امیدوارم کشورهای عضو توافق هسته‌ای بتوانند بر نگرانی‌های ایجاد شده از سوی ایران چیره شوند، مدعی شد: انگلیس خوب می‌داند که موشک‌های ایرانی اکنون به سوی ریاض شلیک می‌شوند.

وی در رابطه با برجام، گفت: خروج از توافق هسته‌ای هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در جای خود می‌ماند. زیرا عادلانه نیست که کشورهای منطقه تحت هیچ شرایطی تهدیدات ایران را تحمل کنند.

آلستر برت در ادامه با تمجید از نقش ائتلاف عربی، عربستان و امارات در یمن و متهم کردن ایران به دخالت در آن کشور مدعی شد: ما می‌دانیم که ائتلاف عربی می‌خواهد به حوثی‌ها (انصارالله) فشار بیاورد تا روند گفت‌وگو انجام شود و تلاش آنها برای توقف دخالت‌های ایران که بحران را پیچیده‌تر کرده است ادامه دارد و اگر راه‌حلی برای بحران پیدا نشود جایی برای ایران در آنجا نخواهد بود.

این وزیر انگلیسی در ادامه با بیان اینکه پایبندی ایران به برجام می‌تواند فعالیت هسته‌ای ایران را محدود کند، افزود: انگلیس انتظار نداشت که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود و این توافق باعث می‌شود که ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش ندهد و هدف توافق هسته‌ای از همان آغاز همین امر بود.

وی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه اروپا نیز دلیلی برای خرج از برجام نمی‌بیند، مدعی شد: در مقابل نگرانی زیادی نسبت به ساخت موشک‌های بالستیک در تهران وجود دارد و این رویکرد باید تغییر یابد؛ برای حل این مشکل باید راه‌حلی ایجاد شود و برنامه برای اطمینان از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ایجاد شود.

وزیر انگلیس در امور خاورمیانه با طرح این سوال که اگر تمام طرف‌های برجام از این توافق خارج شوند، چگونه می‌توانیم تهران را برای پایبندی به توافقی جدید قانع کنیم، گفت: امیدوارم که خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای اهرم فشاری بر تهران برای اصلاح توافق هسته‌ای و اضافه بندهای جدید به آن باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه انگلیس و هم‌پیمانانش به منظور اصلاح بندهای نگران‌کننده توافق هسته‌ای به تلاش خود ادامه خواهد داد، افزود: دخالت‌های ایران در منطقه هیچ ارتباطی به توافق هسته‌ای ندارند و حتی بعد از خروج واشنگتن از برجام این تهدیدات ادامه‌دار خواهد بود.

آلستر برت با تمجید از تلاش‌های امارات در تعامل با تهدیدات ایران‌،گفت: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا بعد از خروج آمریکا از برجام راه‌حلی ایجاد کند و تهران را قانع کند تا از منطقه دست بکشد.

وی با تاکید بر ضرورت پایبندی کامل ایران به تمام بندهای توافق هسته‌ای، گفت: این پایبندی می‌تواند از بروز حادثه بزرگ‌تری جلوگیری کند و لغو برجام نمی‌تواند از خطرات ایران بکاهد.

وی افزود:‌ در حقیقت ما امروز نیازمند این هستیم که بندهای قدیمی توافق هسته‌ای تغییر یابد و مشکلات و نگرانی‌های منطقه‌ای نیز حل شود.

وزیر انگلیس در امور خاورمیانه با تاکید بر قوی بودن روابط انگلیس و آمریکا، گفت: لندن تلاش می‌کند تا مشکل تحریم‌های ایجاد شده علیه برخی شرکت‌ها که با تهران همکاری دارند را حل کند.

وی ادامه داد: انگلیس و دیگر شرکایش در اتحادیه اروپا و پنج طرف دیگر توافق هسته‌ای به تلاش خود ادامه خواهند داد و ایران نیز باید به بندهای توافق هسته‌ای پایبند باشد.

آلستر برت با بیان اینکه میان ایران و انگلیس تبادلات تجاری وجود دارد و ما تا این لحظه در رابطه با تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌هایی که با تهران همکاری دارند، هیچ اطلاعی نداریم، افزود: طبیعتا این تحریم‌ها بر روابط تجاری تهران و لندن تاثیر خواهد گذاشت و باید ببینیم که چگونه می‌تواند با این تحریم‌ها برخورد کرد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.

کشورهای عربستان، بحرین، امارات و همچنین اتحادیه عرب،سازمان همکاری اسلامی و شورای همکاری خلیج فارس در همان ابتدا از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و ازسرگیری تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند.

مقام معظم رهبری با اشاره به خروج آمریکا از برجام، خطاب به مسئولان کشور هشدار دادند: «به سه کشور اروپایی اعتماد نکنید. اگر تضمین قطعی ندهند، نمی‌شود ادامه داد.» ایشان همچنین با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ، گفتند: از طرف ملت ایران به او می‌گویم «شما غلط می‌کنید".

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در واکنش به اعلام خروج آمریکا از برجام در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «شریک بد عهد کم شد؛ برجام در صورت تامین و تضمین منافع ایران با "پنج" ادامه می‌یابد. ایران برای خنثی کردن تحریم‌های نا مشروع آمریکا، از همیشه متحدتر است.»

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با انتشار پیام توییتری در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از برجام گفت: در واکنش به نقض‌های مکرر آمریکا در برجام و خروج غیرقانونی این کشور از این توافق همانطور که از سوی رییس‌جمهور روحانی ماموریت یافته‌ام یک تلاش دیپلماتیک را برای ارزیابی اینکه آیا دیگر کشورهای عضو برجام می‌توانند منافع ایران در برجام را به طور کامل تامین کنند، انجام خواهم داد. نتیجه این امر واکنش ما را مشخص خواهد کرد.

وزیر انگلیس در امور خاورمیانه درحالی از نقش ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن تمجید می کند که این ائتلاف نزدیک به سه سال است زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند،مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو به آنها ممانعت می کند. این ائتلاف متجاوز به دلیل اقدامات وحشیانه اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

ادعای دخالت ایران در یمن و حمایت موشکی از انصارالله درحالی مطرح می شود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نیز در این باره تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انگلیس ایران خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمار از هلیکوپتر بتمن محروم شد!

به گزارش "ورزش سه"، نیمار با توجه به مبالغ هنگفتی که در پاری سن ژرمن قبل از رفتنش به الهلال در تابستان گذشته دریافت کرد، یکی از ثروتمندترین بازیکنان فوتبال جهان به حساب می‌آید.

بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی "سان" گزارش داد، نیمار از اینکه هلیکوپتر خود را استفاده کند منع شده است، زیرا اعتبار گواهی تایید آن که به او حق پرواز را می‌دهد به پایان رسیده است.

این روزنامه توضیح داد که این گواهینامه به مدت 3 سال اعتبار دارد تا اینکه دوباره تمدید شود، اما ستاره برزیلی این کار را انجام نداد و به همین دلیل از پرواز او جلوگیری شد.

بر اساس اطلاعات این روزنامه انگلیسی، مقامات برزیلی تصمیم گرفتند این هواپیما را که 10 میلیون پوند قیمت دارد تا زمان تمدید گواهی تایید، توقیف کنند.

نیمار صندلی‌های این هلیکوپتر را با لوگوی شخصیت ابرقهرمان معروف سینما و سریال‌های انیمیشن، بتمن تزئین کرد و به این هواپیما رنگ و بوی خاصی بخشید.

هلیکوپتر کرسنت استار 3.7 تن وزن و دو موتور توربین دارد. در سال 2019 به جمع هلیکوپترهای اختصاصی نیمار اضافه شد. او قبلاً دو بالگرد دیگر هم داشته است.

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • نیمار از هلیکوپتر بتمن محروم شد!
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟