Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@01:49:25 GMT

شرط صدر برای نخست‌وزیری مجدد العبادی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۰۹۷

منابع عراقی، امروز- یکشنبه- فاش کردند که «مقتدی صدر» رئیس فهرست «سائرون»، که با ۵۴ کرسی پیشتاز انتخابات پارلمانی عراق شد، موافقت خود برای نخست‌وزیری مجدد «حیدر العبادی» را مشروط به خروج وی از حزب «الدعوه» کرده است که «نوری المالکی» ریاست آن را بر عهده دارد.

شبکه تلویزیون اسکای‌نیوز، که منابع ویژه خود را افراد نزدیک به جریان «صدر» خوانده، به نقل از آنها گفته است که «صدر با نخست‌وزیری مجدد العبادی موافقت کرده است مشروط به این‌که وی از حزب الدعوه خارج شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته مقتدی صدر و حیدر العبادی، نخست‌وزیر در بغداد دیدار کردند.

به‌رغم صدرنشینی ائتلاف سائرون، مقتدی صدر نمی‌تواند خودش نخست وزیری را برعهده بگیرد؛ چرا که خودش نامزد انتخابات نشده ولی فراکسیونش او را در جایگاهی قرار داده که می‌تواند کسی را که پست نخست‌وزیری را برعهده خواهد گرفت، تعیین کند.

این در حالی‌ است که مقتدی صدر برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگ‌تر، باید در کنار ائتلاف با العبادی و جریان «الحکمه» به ریاست «سید عمار حکیم» (حدود ۱۲۰ کرسی)، به سمت ائتلاف با احزاب و جریان‌های کوچک‌تر نیز برود. هر چند به ادعای برخی منابع، صدر شرط تمدید دوره نخست‌وزیری العبادی را ائتلاف با سائرون مطرح کرده است ولی این مساله با دیدگاه صدر درباره نامزدی «علی دوای» استاندار میسان و «رائد فهمی» دبیر حزب کمونیست عراق برای پست نخست‌وزیری همخوانی ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نخست وزیری العبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در این دیدار نخست وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: 10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد.

السودانی ضمن اعلام تمایل عراق برای دستیابی به تخصص، تسلیحات، تجربه و مشارکت امنیتی، به ویژه در شرایطی که منطقه در آن قرار داد، بر اهمیت ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد و خواستار تداوم همکاری بین عراق و آمریکا شد.

در این دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز بر عمق روابط مشترک، همکاری‌های امنیتی و تمایل به گفت‌وگو به سمت یک رابطه راهبردی در چارچوب توافقنامه بین دو کشور تاکید کرد.

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السودانی با بایدنعراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم