Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت بهداشت کنگو اعلام کرد با شناسایی یک مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به ابولا شمار تلفات در پی شیوع این بیماری در شمال غربی این کشور به ۲۶ تن رسید.

در بیانیه وزارت بهداشت کنگو آمده است چهار مورد جدید ابتلا به کنگو شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع ۴۶ مورد تب هموراژیک (تب خونریزی دهنده) در منطقه گزارش شده و ابتلای ۲۱ نفر به ابولا تایید شده است.

جوزف کابیلا، رئیس جمهور کنگو، در نشست روز شنبه در خصوص این شرایط گفتگو کرد. در این نشست در مورد افزایش کمک‌ها به بخش امور اضطراری که بودجه آن اکنون بیش از چهار میلیون دلار است تصمیم گیری شد.

کابینه دولت در خصوص ارائه مراقبت‌های بهداشتی رایگان در مناطق آسیب دیده و ارائه خدمات به مبتلایان به ابولا و خانواده‌های آنان موافقت کردند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو روز یکشنبه اعلام کرد مقامات بهداشت عملیات واکسیناسیون را در روز دوشنبه با هدف مقابله با شیوع ویروس مرگبار ابولا آغاز می‌کنند.

جسیکا ایلونگا، سخنگوی وزارت بهداشت کنگو، اعلام کرد 4 هزار دوز واکسن روز شنبه به شهر امبانداکا ارسال شده است. منطقه‌ای که هفته گذشته اولین موارد ابتلا به ابولا را از زمان اعلام شیوع بیماری در اوایل این ماه گزارش داد.

روز شنبه کشور‌های آفریقای شرقی در خصوص گسترش بحران ویروس ابولا بیانیه مشترک صادر کردند.  در بیانیه مشترک دولت‌های آفریقای شرقی با اشاره به وضعیت بحرانی گسترش ویروس ابولا آمده است: «وضعیت در خصوص ویروس ابولا در وضعیت خطر زیاد قرار دارد.» 

سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطر گسترش این بیماری در کشور‌های دیگر هشدار داده و قرار است دبیر کل این سازمان روز جمعه در مورد اعلام «وضعیت بهداشتی اضطراری در سطح بین‌المللی» به خاطر شیوع ابولا در کنگو تصمیم بگیرد و احتمالا سطح هشدار جهانی را تا حد «خیلی زیاد» بالا ببرد.

در حال حاضر خطر ابتلا به این بیماری در کنگو در سطح «بسیار زیاد»، در کشور‌های همسایه «زیاد» و در سایر کشور‌های جهان «ضعیف» اعلام شده است. سازمان جهانی بهداشت تا کنون ثبت ۴۵ مورد ابتلا به ابولا در کنگو را تایید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان، در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشت: همانطور که مستحضرید وزارت بهداشت با سال‌ها فعالیت و تلاش مستمر در جهت حفظ سلامت جامعه که منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و هپاتیت C در جامعه خصوصاً بیماران خاص شده است.

غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است.

از طرف دیگر، آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها در سال ۱۳۸۵ که توسط آن وزارتخانه هدایت و حمایت شده است. همچنین با پیگیری‌های شبکه هپاتیت ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، از میزان مبتلایان به این بیماری به طور قابل توجه کاسته است.

این مدل به عنوان یک مدل موفق در جوامع علمی خارج و داخل کشور مطرح و مورد تقدیر قرار گرفته است. شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران تالاسمی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران دیالیزی از ۱۸ درصد به کمتر از ۱ درصد در سراسر کشور کاهش جدی پیدا کرده است. لازم به ذکر است همکاری انجمن‌های مردم نهاد، کانون هموفیلی، انجمن تالاسمی ایران و خانواده بیماران هموفیل و تالاسمی زبانزد است.

درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C برگه درخشانی از خدمت خالصانه به این بیماران است که سبب کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده است. در بسیاری از استان‌ها، از بیماران خاص مبتلا به بیماری هپاتیت خبری نیست و اولین استان در سال ۱۳۹۶، خراسان جنوبی بود که ریشه کنی هپاتیت C در بیماران خاص انجام داد و از طرف شبکه هپاتیت ایران به مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری جایزه نینا (Novelty in NoHep activity) اهدا شد.

حال آنچه که سبب شد تا به حضرتعالی نامه بنویسیم این است:

۱- اعلام رسمی حذف هپاتیت C با توجه به کاهش بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در بیماران خاص در کشور به سازمان بهداشت جهانی و پیگیری انتقال این تجربه به سایر کشورها

۲- تاکید به تمامی مراکز بیماران خاص در کشور تا در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید به هپاتیت C با تائید مولکولی (پی سی آر) سریعاً به وزارت بهداشت اعلام، تا پیگیری درمان و ریشه یابی راه انتقال در موارد جدید صورت گیرد.

در خاتمه خواهشمند است دستور فرمائید تمامی مکاتبات اینجانب در مسئولیت قبلی به عنوان رئیس شبکه هپاتیت ایران مورد بازبینی حضرتعالی و کارشناسان و مدیران مرتبط قرار گیرد.

کد خبر 6082394 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری