Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:29:56 GMT

بیماریهای قلبی مهمترین علت مرگ در کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۲۶۸

بیماریهای قلبی مهمترین علت مرگ در کرمانشاه است

به گزارش ایرنا، دکتر رامین رضایی روز یکشنبه در نشست شورای پیام رسان سلامت و هم اندیشی با اصحاب رسانه که در محل اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: تنها 25 درصد تامین سلامت مردم در اختیار حوزه پزشکی است که از این میزان 10 درصد به ژنتیک و 15 درصد به مداخلات پزشکی وابسته است.
وی اظهار داشت: 75 درصد باقی مانده سلامت مردم خارج از حوزه پزشکی قرار دارد که 53 درصد این میزان به سبک زندگی فرد وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با تاکید براقدام های موثر دانشگاه در زمینه رسیدگی به بهداشت و سلامت زلزله زدگان، گفت: تاکنون گزارشی در زمینه شیوع و اپیدمی شدن سالک در مناطق زلزله زده دریافت نشده ولی باید نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی به ویژه در مناطق روستایی آسیب دیده اهتمام بیشتر شود چرا که این نخاله ها می تواند به مخزن بیماری تبدیل شود.
وی با بیان اینکه کارگروه سلامت و امنیت غذایی یکی از کارگروه های 12گانه استانداری کرمانشاه است، افزود: این کارگروه، عضو اصلی شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که ریاست آن برعهده معاون سیاسی و امنیتی استانداری است.
رضایی با بیان اینکه دبیری این کارگره نیز برعهده ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است، ادامه داد: محل استقرار دبیرخانه و انجام هماهنگی های مرتبط در حوزه معاونت اجتماعی است و متولی آن معاون اجتماعی دانشگاه می باشد.
وی از تشکیل خانه مشارکت مردم و راه اندازی شورای پیام گذاران سلامت به عنوان فعالیت اصلی این کارگروه یاد کرد و ادامه داد: تشکیل اندیشگاه سلامت، دبیرخانه هماهنگی تدوین برنامه جامع سند سلامت استان، انتقال مطالبات اصلی سلامت به شورای عالی سلامت در سطح استان از دیگر اقدام ها و فعالیت های اصلی این کارگروه می باشد.
وی اظهار داشت: از مجموع جلسات کارگروه استانی در سال 96 به میزان 22 دستور کار و 76 مصوبه اخذ شده که 47 درصد این مصوبات اجرا شده و 45 درصد دیگر در دست اجرا قرار دارد.
وی یادآور شد، تنها هشت درصد از مصوبات مذکور که عمدتا مربوط به جلسه اسفند ماه سال گذشته بوده تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است.
رضایی خاطرنشان ساخت: برگزاری مجمع استانی سلامت و مجامع شهرستانی سلامت و برگزاری 6 نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری از دیگر اقدام های کارگروه است.
7460/88066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اصحاب رسانه دانشگاه علوم پزشکی زلزله سبک زندگی مرگ موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد