Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@18:12:28 GMT

بارندگی بیش از 3میلیارد ریال به باغ های فاروج خسارت زد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۴۶۰

بارندگی بیش از 3میلیارد ریال به باغ های فاروج خسارت زد

هادی رجائی نیا یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هر چند در10 سال اخیر اردیبهشت امسال پربارش بود اما مجموع میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون همچنان نسبت به سال گذشته و میانگین 10 ساله کاهش دارد.
وی افزود: میزان بارش ها در فصل زراعی جاری، 148 میلی متر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد و نسبت به 10 سال قبل، 44 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بااشاره به خسارت 485 میلیارد ریالی وارده شده در اثر بارش های فروردین ماه به مزارع و باغات شهرستان بیان داشت: در کنار خسارت های وارد شده، این بارش ها بخشی از دغدغه های کمبود آب در برخی نقاط شهرستان را برطرف کرده است، اما همچنان مدیریت مصرف باید سرلوحه کار در حوزه کشاورزی و شرب قرار گیرد.
سطح زیر کشت باغ های انگور شهرستان فاروج 3 هزارو 870 هکتار با 15 رقم و متوسط عملکرد تولید انگور از هر هکتار 16 تن است که گونه ˈسلطانی بیدانهˈ بهترین رقم انگور فاروج با جنبه اقتصادی بالایی است.
با وجود بارش های روزهای اخیر میزان بارش باران در سال زراعی جاری خراسان شمالی در مقایسه با دوره آماری بلندمدت 37.8 درصد کاهش یافته است. جمع بارندگی در سال زراعی 97-96 ( یک مهر تا 21 اردیبهشت) 121.6 میلیمتر و در دوره آماری 195.5 میلیمتر بوده است.
7187/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بارش باران خراسان شمالی کشاورزی سال خسارت موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت