Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@20:47:39 GMT

لیست تیم ملی را از نگاه کی‌روش ببینیم (یادداشت)

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۴۹۷

لیست تیم ملی را از نگاه کی‌روش ببینیم (یادداشت)

وقتی کارلوس کی روش خیلی بی رمق به تابلوهای تبلیغاتی تکیه داده بود و به افق خیره مانده ، داشت به امروزش فکر می کرد ، قطعا بهتر از همه ما می دانست قرار است چه تصمیم بزرگی بگیرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرآنلاین ، وقتی قرار به گذشتن از نام بازیکنی با اهمیت سید جلال باشد ، قطعا سرمربی همه چیز را بررسی کرده ، تبعاتش را قطعا در نظر گرفته است و بی دلیل نیست که خودش این همه تردید دارد برای یک گزینش دشوار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید جلال نه به دلایل اخلاقی و نه به خاطر دعواهای اخیر که فقط به خاطر یک ترجیح فنی از لیست کنار ماند. او بی شک هنوز هم در این سن و سال یکی از بهترین هاست که شاید در جام جهانی هم موثر واقع می شد. سرمربی اما باید دست به انتخاب می زد. او برای بازی جلوی برترین مهاجمان جام جهانی نیاز به سرعت و توان دوندگی بالاتر ، نسبت به تجربه داشت پس برای همین روی مجید حسینی ، روزبه چشمی ، رضا خانزاده و مرتضی پورعلی گنجی بازی تیمش را بست.


او از 6 ماه گذشته تقریبا هر بار تیم ملی را تشکیل داده بود ، نشان می داد که دنبال تغییرات در قلب دفاعی تیمش است. نمودش به وضوح در اردوی تونس و بازی با الجزایر بود. جایی که نشان داد در مرکز دفاعی اعتقادی به سید جلال و پژمان منتظری ندارد. بعد از آن هم سرمربی در تنها مصاحبه رسمی خود با رسانه ها به صورت اختصاصی ، به خبرآنلاین گفت:«اگر 4 سال قبل برای دروازه بان تیمم سردرد داشتم ، این بار اعتراف می کنم که برای دفاع سردرد دارم. »


او سرانجام مهمترین تصمیمش را گرفت . از سید جلال گذشت و بی شک سخت ترین تصمیم فنی اش در کل سال های حضورش در ایران او بوده است. محبوب ترین یار پرسپولیس و سوپرمن پرسپولیسی ها را خط زدن ، کار ساده ای نیست. تبعات دارد و می بینیم در همین یک ساعت اخیر ، چه جنجالی به پا شده اما او پای تفکرش ایستاده است.


دیگر انتخاب جنجالی او ، نگه داشتن رامین رضاییان و گذشتن از کنار اسم وریا غفوری است. یک نگاه سطحی نشان می دهد که کی روش تصمیم گرفته در دفاع راست روی خانزاده یا منتظری حساب کند. کاری که 4 سال قبل هم انجامش داده بود و انتخاب دومش هم رامین بوده. بازیکنی که بیش از همه بازیکنان دیگر این لیست ، در مسیر صعود تیم ملی در جام جهانی تلاش کرده است. او بهتر در ترکیب تیم ملی جا افتاده و کنار دستی هایش را به دلیل بیشتر بازی کردن در این جو ، بهتر از وریا می شناسد.


در خط حمله هم او سومین انتخاب مهمش را داشته. گذشتن از کاوه و رسیدن به گوچی . کی روش خیلی با ریسک پایین لیستش را بسته. سعی کرده بازیکنی را بر دارد که اگر در زمین باشد و توپ به او برسد ، آن تک موقعیت را از دست نمی دهد. گوچی میان همه فورواردهای ایران ، بیش از همه در زدن ضربه آخر تبحر دارد و کمتر توپ از دست می دهد.


و البته انتخاب جنجالی دیگر ، بی تردید دروازه بان است. برای دروازه از بین مظاهری و سید حسین ، کی روش مظاهری را انتخاب کرده. اینجا شاید بزرگترین ضربه را خود سید حسین به خودش زده است. او تنها دروازه بانی بود که در دو ماه گذشته در باشگاهش بازی نکرد !


با همه این ها این انتقادها عادی است اما تیم ملی از فردا که به ترکیه می رود ، خود را برای عملیات غیرممکن آماده می کند. کسی که در نهایت پاسخگو است ، کارلوس کیروش خواهد بود ، چه بخواهیم و چه نخواهیم اوست که باید تصمیمش را در این باره بگیرد پس بهتر است به او ایمان داشته باشیم و امید ببندیم که انتخاب هایش درست بوده است.

 

فرهاد عشوندی

تیم ملی ایران کارلوس کی روش(سرمربی) جام جهانی 2018 (روسیه)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران کارلوس کی روش سرمربی جام جهانی 2018 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، رضا مهاجری سرمربی کم‌تجربه‌ای نیست؛ او بعد از سال‌ها دستیاری در کنار مربیانی مثل فیروز کریمی، مانند خیلی از دستیاران دیگر راه خودش را جدا کرد و در نخستین سال سرمربیگری‌اش به شیرین‌فراز رفت و نماینده وقت کرمانشاه را از سقوط به دسته دوم نجات داد. ماجراجویی‌های او اما به همین‌جا ختم نشد و مهاجری به لیگ دسته دوم رفت و طی یک پروسه ۴ساله سیاه‌جامگان کم‌بضاعت و خصوصی را از لیگ دسته دوم به لیگ برتر رساند.

همه آن‌هایی که فوتبال تیم‌های مهاجری را از همان زمان سیاه‌جامگان دنبال می‌کردند به زیبا بازی کردن تیم‌هایش اذعان داشتند. فوتبال زیبا و تماشاگرپسند مهاجری به شکلی بود که وقتی به خاطر فشار بیماری قصد ترک نساجی مازندران را داشت، هواداران ایستاده او را تشویق کردند و حتی بعدتر وقتی با نتایج نه‌چندان خوب از مسجدسلیمان خداحافظی کرد، تماشاگران تیفوسی خوزستان تا فرودگاه دنبالش آمده بودند تا تیم‌شان را ترک نکند.

او امسال در خیبر هم همین روند زیبا بازی کردن را دنبال می‌کند. به آمار تیمش نگاه کنید؛ بیشترین گل زده در لیگ با میانگین نزدیک به ۲ گل در هر بازی. از این آمار مهم‌تر اینکه به جز دروازه‌بانش تقریباً همه بازیکنان خیبر برای تیم مهاجری گلزنی کرده‌اند و این یعنی او به خوبی می‌داند چگونه از بازیکنانش بازی بگیرد؛ نمونه‌اش گل دوم خیبر مقابل دریای بابل که با ارسال مدافع چپ روی پای مدافع راست تبدیل به گل شد.

تیم مهاجری روی زمین خوب کار می‌کند، بازیکنانش به خوبی یکدیگر را پیدا می‌کنند و نفوذ به دروازه آن‌ها آسان نیست، آمار هم همین را می‌گوید متوسط تقریبا هر ۲ بازی یک گل!

نکته جالب دیگر در تیم خیبر این است که تقریباً همه بازیکنان حاضر در لیست آن‌ها به میدان فرستاده شده‌اند. مهاجری بازیکن اضافه برای خیبر جذب نکرده و همگی با یک هدف مشخص به این تیم آمده‌اند و تا اینجای کار که ۲۸ بازی از لیگ می‌گذرد به همه آن‌ها به فراخور شرایط بازی رسیده است.

حالا که تیم خیبر در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ ۶۴ امتیازی شده، بسیاری این تیم را با شمس‌آذر مقایسه می‌کنند که صعودی زودهنگام به لیگ برتر داشت، گرچه قزوینی‌ها در مجموع ۷۰ امتیاز کسب کردند و مهاجری و یارانش حالا این فرصت را دارند تا با گذر از این امتیاز و شکستن رکورد ملوان ۷۱ امتیازی، قاطعانه‌ترین صعود تاریخ را به نام خود رقم بزنند.

با تمام این‌ها احتمالاً بایستی خیبر و مهاجری را مهمان زودهنگام لیگ برتر دانست؛ خیبر و هوادارانش زیباکننده لیگ برتر آتی خواهند بود و مهاجری و بازیکنانش هم از لحاظ فنی به دلنشین‌تر شدن فوتبال در این سطح کمک خواهند کرد و احتمالاً این گزاره ثابت خواهد شد که فوتبال ایران باید به میهمان لرتبارش احترام ویژه‌ای بگذارد.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)