Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@18:58:10 GMT

کشف منطقه تاریخی در تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۵۱۲

کشف منطقه تاریخی در تربت حیدریه

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تربت حیدریه گفت: به تازگی منطقه جدید تاریخی در این شهرستان کشف شده که نتایج بررسی های تاریخی در این خصوص عقبه تاریخی تربت حیدریه را، بسیار افزایش خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، مهدی ناصری صبح امروز در جلسه انجمن میراث فرهنگی افزود: در صورت قطعی شدن حدسیات اولیه توسط کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، علاوه بر آنکه قدمت تاریخی منطقه تربت حیدریه از سیستان و بلوچستان نیز بیشتر خواهد شد، نقطه عطفی برای تغییر نگارش تاریخی این خطه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه همچنین مصوب شد انجمن های میراث فرهنگی در چهار بخش مرکزی، بایگ، رخ و کدکن فعال شوند.


همچنین در جلسه امروز احیای حمام صفاییان (گودی) واقع در کوچه شیر چهار سوق توسط بخش خصوصی مورد تصویب قرار گرفت.


امروز همچنین در مزار قطب الدین حیدر آموزشگاه صنایع دستی(طلا و جواهر) توسط بخش خصوصی و با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریو نیز مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه آغاز بکار کرد.


تاکنون از مجموع 200 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در منطقه تربت حیدریه، 47 بنا و محوطه تاریخی و 2 اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه بیماری شاربن (سیاه زخم) از بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام است گفت: این بیماری در حیوانات اغلب با مرگ ناگهانی همراه است و در انسان نیز به طور عمده به شکل جلدی وقوع پیدا می‌کند ولی به شکل‌های گوارشی و تنفسی نیز دیده می‌شود.
دکتر سیدین با تاکید بر زنده ماندن عامل بیماری شاربن به مدت طولانی در خاک و انتقال به دام‌ها در هنگام چرا در مراتع آلوده افزود: واکسیناسیون منظم سالانه دام‌ها و پایش و مراقبت بیماری توسط کارشناسان دامپزشکی نقش بسیار مهمی در کنترل، پیشگیری و نهایتا ریشه کنی بیماری دارد.

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است